پارس ناز پورتال

غذاهای مفید و سلامتی بخش برای کبد

غذاهای مفید و سلامتی بخش برای کبد

غذاهای مفید و سلامتی بخش برای کبد 

به شما برترین غذاهایی را معرفی مي کنیم که مي توانند برای کبد شما مثل معجزه عمل کنند. کبد یکی از مهم‌ترین اندام هاي بدن هست. هر چیز مضری که وارد بدن مي شود توسط کبد پردازش مي شود. به همین علت در نظر گرفتن سلامت کبد برای بدن بسیار ضروری هست. غذاهایی میباشند که مصرف مداوم آنها بدن را پاکسازی مي کند.

 

سیر

سیر سرشار از موادی هست که برای کبد خوب هست. سیر سرشار از سلنیوم هست که خاصیت آنتی اکسیدان و سم زدایی دارد.سیر حاوی آمینو اسیدی به نام آرژنین هست که فشار خون در کبد را کاهش مي دهد.به علاوه حاوی ویتامین B6 هست که خاصیت ضد التهاب دارد و ویتامین C هست که محافظ اصلی بدن از آسیب هاي سلولی هست.

 

روغن زیتون

زیتون طبیعی در سلامت کبد بسیار موثر هست. این غذا حاوی لیپیدهایی هست که سموم بدن را از بین مي برد و در واقع قسمتی از کار کبد را انجام مي دهد.

 

گیاهان و سبزیجات

از نظر علمی اثبات شده هست که سبزیجات برگ دار سبز از کبد محافظت مي کنند، مواد شیمیایی را خنثی مي کنند و ضد آفت هم در غذا و هم در محیط اطراف میباشند. سبزیجاتی مثل اسفناج و کاسنی به جریان صفرا کمک مي کنند.چغندر خون را پاکسازی مي کند، در نتیجه اثربخشی کبد را بالا مي برد و به ساخت مواد مغذی کمک مي کند.کلم بروکلی، گل کلم و بروکسل به کبد کمک مي کنند تا آنزیم هایي برای از بین بردن سموم ساخت کنند.

 

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین هست. به همین علت بدن را از ابتلا به انواع سرطان محافظت مي کند.

 

گریپ فروت

گریپ فروت اضافه بر ویتامین C حاوی ماده به نام گلوتاتیون هست که توسط کبد ترشح مي شود. گلوتاتیون در ساخت و ترمیم بافت هاي سلولی، ساخت پروتئین و بهبود سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. گریپ فروت دارای بیش از ۷۰ میلی گرم گلوتاتیون هست که به کبد در ساخت آنزیم هاي سم زدا کمک مي کند.

 

گردو

گردو هم مثل سیر حاوی آرژنین، گلوتاتیون و اسید چرب اومگا۳ هست که از عملکرد سم زدای کبد حمایت مي کند. به علاوه گردو سرشار از آنتی اکسیدان و چربی هاي اشباع نشده خوب میباشند که مانع از تجمع چربی در کبد مي شوند. این چربی هاي سالم برای ساخت غشاهای سلولی قوی در اطراف سلول هاي کبد ضروری میباشند.

 

سیب

سیب سرشار از پکتین هست که برای پاکسازی بدن و از بین بردن سموم از دستگاه گوارش ضروری میباشند. این خاصیت سیب باری را از دوش کبد بر مي دارد.

 

زردچوبه

ماده فعال زردچوبه کورکومین هست که ماده اي هست آنتی اکسیدان و ضد التهاب. این ماده از مجاری صفراوی محافظت مي کند، سرعت جریان صفرا را بالا مي برد و کبد را پاکسازی مي کند. کورکومین سلول هاي کبدی را جوانسازی مي کند، از تبدیل سموم و الکل به ترکیبات زیان آور پیشگیری مي کند. زردچوبه نه تنها غذا را خوشمزه مي کند بلکه سلامت بدن را نیز تضمین مي کند.

 

لیمو

لیمو ترش و لیمو شیرین سرشار از ویتامین c میباشند که خاصیت اصلی این ویتامین تبدیل سموم به ترکیبات حلال آب هست که به آسانی از بدن دفع مي شوند.

 

آووکادو

آووکادو یک ابرغذا حاوی گلوتاتیون ویتامین C و ویتامین E هست. این میوه بعنوان آنتی اکسیدان رادیکال هاي آزاد را خنثی مي کند و مانع از آسیب سلول هاي کبدی مي شود.ویتامین هاي E و K موجود در آووکادو عناصر ضد التهابی میباشند که از آسیب کبد جلوگیري مي کنند. اسیدهای چرب موجود در آووکادو سطح کلسترول خون را تنظیم مي کند.