پارس ناز پورتال

بهترین غذاها برای حفظ سلامت پوست در آفتاب

بهترین غذاها برای حفظ سلامت پوست در آفتاب

بهترین غذاها برای حفظ سلامت پوست در آفتاب 

آفتاب همانقدر که برای پوست خوب هست میتواند زیان آور نیز واقع شود و دقت به نکات سلامت پوست در مقابل آفتاب برای همه ي ضروری هست. دیگر به روزهای گرم و آفتابی سال رسیده ایم و در چنین مواقعی همه ي وقت مراجعینی دارم که نمیدانند چگونه خود را از آسیب نور خورشید محافظت کنند.

 

من انها را مقصر نمیدانم چون اطلاعات متناقض زیادی در این باره وجود دارد. اصل حرفی که می‌خواهم بزنم این هست: غذا نخستین خط دفاعی ما هست. آن چه میخوریم میتواند تاثیری بزرگ روی چگونگی مقابله پوست با نور خورشید داشته باشد. خوردن بعضی از میوه ها و سبزیجات خاص، مواد خامی به ما میدهد که بتوانیم با بهره گیری از آن، یک لایه محافظتی برای پوست خود ایجاد کنیم.

 

انجام اینکار نه تنها فراهم سازی آب بدن را دلنشین تر میکند بلکه مرکباتی مثل لیمو و پرتقال سرشار از ویتامین C میباشند. ویتامین C مثل آنتی اکسیدان عمل می‌کند. با رادیکال هاي آزاد مقابله میکند، پوست را سالم و دور از خطر سرطان نگه می دارد. حتی می‌توانید مقداری از این مرکبات را داخل بطری آب خود نگه داری کنید

 

از سالاد میوه لذت ببرید

مقداری هندوانه و زردآلو را به صورت مکعبی برش دهید و انها را به همراه دانه هاي انار، داخل یک کاسه قرار دهید و روی انها کمی آب مرکبات بریزید. این ترکیب، نه تنها سرشار از ویتامین C هست بلکه پرتقال مقداری آنتی اکسیدان کاروتنوئید نیز در خود دارد. این مواد شیمیایی گیاهی تاثیر تشعشعات UVB را کاهش می‌دهند. هندوانه حاوی لیکوپن هست که از آفتاب سوختگی و سرطان پوست جلوگیري میکند، دانه هاي انار نیز لایه هاي بالایی پوست را تقویت میکنند.

 

در برنامه خوراکی خود از اسپاسپیرولینا بهره گیری کنید

 به گزارش پارس ناز من هر روز به دلایل زیادی از اسپیرولینا بهره گیری می‌کنم. وقتی نوبت به محافظت در برابر نور خورشید میرسد اسپیرولینا حاوی آنتی اکسیدانی به نام آستاکسانتین هست. این ماده شیمیایی گیاهی، بیش از 500 برابر قدرت ویتامین E را دارد و نشان داده می‌تواند پوست و چشم ها را از آسیب اشعه هاي UV محافظت کند. می‌توانید اسپیرولینا را در اسموتی یا آب سبزیجات خود بهره گیری کنید.

 

هر روز کمی شکلات تلخ میل کنید

مطمئن شوید شکلاتی که میخرید حداقل 70 درصد کاکائو داشته باشد، هرچه تیره تر بهتر. شکلات تلخ چهار برابر اکثر از چای سبز در خود آنتی اکسیدان دارد. به دنبال انواع خوش کیفیت و ارگانیک آن باشید.