پارس ناز پورتال

این غذاها برای درمان ریزش مو مفید هستند

این غذاها برای درمان ریزش مو مفید هستند

این غذاها برای درمان ریزش مو مفید هستند 

اگر به دنبال رفع ریزش موهاي خود هستید میتوانید از مواد غذایی نیز بهره گیری کنید که در تقویت موها و ریشه انها نقش دارند. ریزش مو مشکلی نیست که آقایان را درگیر خود کند، بلکه امروزه تعداد زیادی از خانم ها نیز درگیرش میباشند. ریزش مو با افزایش سن اکثر هم میشود، تنها کافیست نگاهی به عکس هاي قدیمی خود بیندازید

 

تا متوجه تغییر در حجم و حتی بافت مو هاي خود شوید. بعضی از خانم ها که در جوانی موهایی فر دارند، ممکن هست با افزایش سن موهای شان تغییر حالت دهد و صاف شود.ریزش مو پس از بارداری شایع هست. مشخصات هورمونی شما پس از به جهان آوردن کودک تغییر می‌کند و اکثر در معرض کمبود آهن قرار می‌گیرید.

 

این کمبود آهن، با استرس نگه داری از یک کودک ترکیب می‌شود و روی کیفیت رشد موها تاثیر میگذارد. بعد از به جهان آوردن کودک، پریود سنگین تر میشود که این مورد نیز روی سطح آهن تاثیر میگذارد. کمبود آهن در بیش از 70 درصد خانم هایي که مشکل ریزش مو دارند دیده میشود. کم خونی خطرناکی که شامل کمبود ویتامین B12 می‌شود

 

نیز در بین خانم هایي که ریزش مو دارند شایع هست. در هر چیزی که دچار کمبود باشید، بدن مواد مغذی را ابتدا به ارگان هاي حیاتی خود مثل قلب ارسال میکند. بنابراین ممکن هست چیزی به جاهایی مثل مو نرسد.

 

ریزش مو همین طور ممکن هست به دلیل چند دوره مریضی و یا استرس مداوم رخ دهد

ما هرروز معمولا 100 تا 200 تار مو از دست میدهیم اما بعد از یک اتفاق پر استرس و یا مریضی که به درمان با آنتی بیوتیک نیاز دارد، این مقدار ممکن هست دو برابر و یا حتی سه برابر شود. استرس، سطح کورتیزول در بدن را بالا میبرد که منجر به تغییرات هورمونی و در نتیجه ریزش مو میشود. آنتی بیوتیک میتواند میزان هموگلوبین در بدن را کاهش دهد

 

در نتیجه سطح آهن پایین می‌آید و روی مو تاثیر میگذارد. تعداد زیادی از دیگر داروها از جمله آنهایی که برای درمان آکنه و فشار خون بهره گیری میشوند، میتوانند با چرخه طبیعی رشد مو تداخل ایجاد کنند و در نتیجه باعث اتفاقی به نام تلوژن افلوویوم شود که در این حالت، فولیکول هاي مو به استراحت میروند و زود ریزش می‌کنند.

 

اگر دیگر علائم مثل افت خلق و خو، بی حالی و افزایش وزن یا کاهش وزن داشتید ممکن هست دلیل مشکل ریزش مو، تیروئید کم کار یا پرکار باشد. اگر تیروئید پرکار باشد سرعت همۀ چیز از جمله تکثیر سلول هاي فولیکول مو بالا میرود. این یعنی موها سریع تر از رشدشان می ریزند. اگر تیروئید کم کار باشد

 

همه ي چیز کند می‌شود، بنابراین موها سریع رشد نمی‌کنند. خوشبختانه چنین مشکلاتی به سادگی تشخیص داده می‌شوند و با مصرف داروهای مناسب قابل درمان هست.

 

تشخیص

غذاها و مکمل هایي که به بهبود ریزش مو کمک میکنند ریزش مو رژیم لاغری

انجام یک آزمایش خون می‌تواند به دکتر کمک کند تشخیص دهد که آیا کمبود آهن یا کم خونی شدید دارید یا خیر. با این حال آن چه آزمایش خون نشان میدهد، ممکن هست همه ي داستان نباشد.

 

برای مثال سطح آهن میتواند فقط در پارامترهایی که از آنها بعنوان طبیعی یاد میشود قرار بگیرد، اما نمیتوان گفت این میزان واقعا مطلوب هست یا خیر. همین طور، فریتین که آهن ذخیره شده در بدن هست و موها را در مرحله رشدشان حمایت میکند ممکن هست در این آزمایش مورد دقت قرار نگیرد. اگر مدت زمان رشد موها را در نظر بگیرید، میخواهید خیلی سریع پی به دلیل مشکل ببرید تا از بدتر شدن آن پیش گیری کنید.

 

فریتین

چرا: نوعی از آهن هست که موها را تشویق به رشد کامل خود میکند.

 

کجا پیدایش کنیم: در مکمل هایي نظیر Ferrograd C. همین طور غذاهایی مثل اسفناج، گوشت قرمز، عدس و بروکلی.

 

ویتامین B12

چرا: موجب افزایش رشد مو می‌شود.

 

کجا پیدایش کنیم: مکمل هاي B12 بسیار بینظیر میباشند، نوع جویدنی این مکمل ها برای کسانی که در جذبش مشکل دارند مناسب تر هست. این ویتامین در غذاهایی از جمله سالمون، تخم مرغ و غلات غنی شده یافت می‌شود.

 

ویتامین D

چرا: می‌تواند به ساخته شدن فولیکول هاي اخیر مو کمک کند و مواردی راکه به خواب رفته اند دوباره فعال کند.

 

کجا پیدایش کنیم: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به بدنمان کمک میکند ویتامین D بسازد – 10 دقیقه در آفتاب بدون بهره گیری از ضدآفتاب بمانید «سعی کنید در گرم ترین زمان روز اینکار را نکنید». ساردین، شیر، ماست یا زرده تخم مرغ غذا هاي مناسبی برای جذب این ویتامین میباشند.

 

آیا نازک شدن موها ارثی هست؟

جواب این سوال بله هست.

 

 به گزارش پارس ناز یکی از شایع ترین عوامل نازک شدن مو در خانم ها، ریزش مو با الگوی زنانه آندروژنی هست. اگر مادرتان با بالا رفتن سن متوجه نازک شدن موهایش شد، شما نیز ممکن هست همین اتفاق را تجربه کنید.هر زمان که یک فولیکول طبیعی مو میوفتد، مویی ظریف تر و نازک تر جایگزین آن میشود تا زمانی که رشدش به کلی متوقف شود.

 

ریزش موی ژنتیک یا مربوط به افزایش سن را میتوان با مینوکسیدیل درمان کرد. شامپوهای کافئینه که ریشه مو را تحریک
میکنند نیز می‌توانند خوب باشند، با این حال برای همه ي کار نمیکنند. همین طور در صورت اقدام به درمان فراموش نکنید که
دیدن ي نتیجه، نیاز به زمان دارد چون رشد موها کند هست.