پارس ناز پورتال

این غذاها را اگر نخورید بهتر است

مجموعه : رژیم و تغذیه
این غذاها را اگر نخورید بهتر است

این غذاها را اگر نخورید بهتر است 

برخی از غذاها هستند که فایده ای از نظر تغذیه ای ندارند و مضر هم هستند مانند نوشابه ها. اما مردم همچنان به آن ها علاقه وافری دارند. تشخیص این که چه غذاهایی برای بدنمان خوب و مفید است نوعی فرآیند آزمون و خطاست. غذاهایی هستند که باعث می شوند احساس خوبی داشته باشم.

 

و همچنین غذاهایی هم هستند که روزها و هفته هایم را خراب می کنند و نظم هورمون های بدن و حتی ظاهر جسمانی ام را به هم می ریزند. به همین دلیل مدت هاست با این غذاهایی که اشاره خواهم کرد مبارزه می کنم و حتی اجازه نمی دهم که به دهانم نزدیک کنم. این غذاها هیچ گونه ارزشی ندارند و من برای همیشه از آن ها دوری می کنم.

 

نوشابه رژیمی

سالیان سال بود که نوشابه رژیمی مصرف می کردم و تصور می کردم برای همیشه می توانم طعم آن را بچشم. اما در جهالت کامل حتی نمی دانستم این نوشیدنی چه عوارضی برای بدنم دارد. نمی دانستم که نوشابه های رژیمی در شکم چه عوارض مخربی دارند، اشتها را از بین می برند

 

و بر سطح انسولین تاثیر می گذارند. روزهایی که از این نوشیدنی استفاده می کردم بدترین شرایط سلامتی را داشتم. در این نوشابه ها از قندهای مصنوعی استفاده می شود. این قندها نه تنها به رژیم کمک نمی کنن بلکه بسیار خطرناک هستند.

 

غذاهای یخ زده

چه چیزی می تواند راحت تر از این باشد که غذا را از فریزر برداریم گرم کنیم و میل کنیم؟ متاسفانه اکثر ما غذاهای یخ زده مصرف می کنیم. حتی سالم ترین غذاهای فریز شده سرشار از نمک هستند که منجر به مشکلات زیادی از جمله احتباس آب و افزایش وزن می شوند.در واقع سدیم نقش بسیار مهمی را در تنظیم انسولین ایفا می کند مهم ترین نقش در داستان چاقی.

 

غلات صبحانه

غلات شیرین و بسته بندی شده، صبحانه بسیاری از کودکان است که باعث بیش فعالی است. این غلات بسته بندی شده ترکیبی از کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر هستند ترکیباتی که باید از یک برنامه غذایی سالم حذف شوند.

 

غذاهای دربردارنده مونو سدیم گلوتامات (تشدید کننده طعم)

مشکلی که خیلی از ما داریم این است که به دنبال غذاهای بودار و پر طعم می گردیم بنابراین به رستورانی می رویم که بیشترین بو را داشته باشد یا غذاهایی می خریم که طعم شان زیاد باشد. اما این اشتباه است زیرا یک افزودنی خوراکی به نام مونو سدیم گلوتامات یا MSG در این غذاها وجود دارد که در وزن، شکم و هوش تاثیرات منفی می گذارد.

 

دونات

هیچوقت هنگام گرسنگی در مقابل دونات ها نمی توانستم مقاومت کنم و برای رفع خستگی وسوسه می شدم که مقداری دونات بخورم. اما پس از دقایقی حس استرس و نگرانی به همراه عرق و سرگیجه به من دست داد و یک ساعت طول کشید تا به حالت اولیه برگردم. پس از آن دیگر قسم خوردم که دونات را برای همیشه از زندگی خودم حذف کنم.

 

مافین

همیشه فکر می کردم مافین ها غذاهای سالمی هستند. اما آیا می دانستید که هر مافین شامل ۱۰۰۰ کالری است؟ کافی است لیبل روی مافین ها را بخوانید تا از مقدار کالری و شکر موجود در آن که باعث بالا رفتن سرسام آور میزان انسولین خون می شوند آگاه شوید.