پارس ناز پورتال

این غذاها برای پوست مناسب نیستند

این غذاها برای پوست مناسب نیستند

این غذاها برای پوست مناسب نیستند 

برخی مواد غذایی و غذاها هستند که روی پوست شما تاثیرات خوبی ندارند و در مصرف آن ها باید دقت کنید.در ادامه این غذاها را به شما معرفی می کنیم. پوست با لیست بی پایانی از مشکلات همراه است. بسیاری از ما در پی مراقبت از آن هستیم تا عوامل بیرونی نظیر آلودگی هوا یا آفتاب سوختگی اثرات مخربی بر روی آن نداشته باشند.

 

اما اغلب ما نحوه تغذیه را در سلامت پوست نادیده می گیریم. آیا غذاهای ناسالم برای پوست وجود دارند که باید از مصرف آنها اجتناب کرد؟ بهترین کار این است که مقاله زیر را تا پایان مطالعه کنید.یک وعده غذایی خوشمزه باید لبخن را بر لب های شما بنشاند و بدون شک شادابی پوست شما را کاهش ندهد.

 

برخی از غذاها در شیوع آکنه نقش دارند و حتی پوست را دچار آسیب می کنند. برخی از آنها نیز می توانند در بروز کهیر ، اگزما یا بثورات نقش داشته باشند.در حال حاضر کارشناسان بهداشت و درمان همواره با اشاره به اثرات منفی غذاهای سرخ شده بر روی پوست اشاره کرده اند که برخی از مواد غذایی آثار ویرانی در بدن دارند.در این مقاله به برخی از مواد غذایی که به پوست شما آسیب می زنند اشاره خواهیم کرد.

 

الکل

الکل ادرارآور طبیعی قدرتمند است ، این بدان معناست که مصرف بیشتر ان باعث از دست دادن آب بدن می شود. همچنین تمام رطوبت طبیعی پوست را جذب می کند که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن می شود و در نهایت سبب ظهور چین و چروک می شود.در بین افراد با مصرف زیاد الکل بیماری روزاسه بسیار زیاد مشاهده می شود.

 

قهوه

مصرف دو تا سه فنجان قهوه باعث افزایش سطح کورتیزول ( هورمون استرس ) در بدن می شود. افزایش سطح کورتیزول باعث سرعت بخشیدن به روند پیری می شود که این امر سبب آسیب رسیدن به پوست خواهد شد. کافئین بعنوان یک دیورتیک ، با مصرف بیش از حد سبب از دست رفتن آب بدن می شود که ظاهری خشک را برای پوست به ارمغان می آورد.

 

شیر

اگرچه اثرات این نوشیدنی فاجعه بار نیست اما بهتر است بدانید که شیر هم باعث آسیب دیدن پوست خواهد شد. مصرف شیر میزان تولید سبوم را در بدن افزایش می دهد که در نهایت منجر به بروز آکنه می شود.

 

نمک

بدون نمک هیچ طعم و مزه ای برای غذا وجود ندارد. در این میان نمک یددار بیشتر از بقیه به پوست شما آسیب می زند. بافت پوست را متورم کرده ، ظاهری پف کرده و منفی برای پوست ایجاد می کند و حتی در بدترین شرایط می تواند منجر به بروز آکنه شود.

 

نوشیدنی غیرالکلی

برای اینکه پوست شما سالم و زیبا بنظر برسد مهم است که سطح قند خون شما تحت کنترل باشد. یک شیشه متوسط نوشابه حاوی بیش از ۵۰ گرم شکر است که سبب خشکی پوست و بروز آکنه می شود. سعی کنید مصرف نوشابه های گازدار را کاهش دهید و سعی کنید با نوشیدن آب رفع تشنگی نمایید.

 

مواد غذایی سرشار از گلوتن

گلوتن اساسا یک پروتئین است که در گندم و غلات بطور عمده یافت می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته برخی از افراد به این ماده حساسیت دارند یا بهتر است بگوییم که بدن آنها نمی تواند آن را تحمل کند.

 

این مشکل دارای عوارض بسیاری است از جمله اینکه بر روی پوست اثر می گذارد و تورم ف خشکی و آکنه از جمله موارد قابل مشاهده هستند. از جمله مواد غذایی که حاوی گلوتن بالا هستند عبارتند از ماکارونی ، نان سفید ، شیرینی ، کیک ، پیتزا و جو.

 

شکلات و شیرینی

تا آنجا که می دانید غذاهای شیرین نظیر آبنباب و شکلات برای پوست شما بسیار مضر هستند. مصرف بیش از حد آنها سبب افزایش سطح قند خون می شود و به تولید سبوم سرعت بخشیده که بروز آکنه را در پی خواهد داشت.