پارس ناز پورتال

غیرفعال کردن درخواست پسورد در ویندوز 10

غیرفعال کردن درخواست پسورد در ویندوز 10

غیرفعال کردن درخواست پسورد در ویندوز 10 

برخی افراد علاقه ای به گذاشتن پسورد روی ویندوز ندارند اما ویندوز 10 بطور پیش فرض حتما پسورد می خواهد. این مشکل را با هم بر طرف می کنیم. اگر در منزل کامپیوتر شخصی دارید و غیر شما کسی به آن نیاز ندارد و اگر از وارد کردن رمزعبور ورود ویندوز ۱۰ خسته شده‌اید می توانید آن را حذف کنید.

 

با دستکاری تنظیمات ویندوز ۱۰ می‌توانید از پسورد ورود خلاص شوید. در ادامه نحوه حذف رمزعبور ورود به ویندوز ۱۰ به شما آموزش داده می‌شود و شما هرگز نیاز به وارد کردن آن نخواهید داشت.البته قابل ذکر است که با این کار شما سیستم خود را ناامن خواهید کرد و هر کسی می‌تواند وارد سیستم شود

 

و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. بنابراین به شما هشدار داده می‌شود که آگاهانه این کار را انجام دهید. حذف پسورد فقط برای افرادی که از کامپیوتر شخصی در منزل استفاده می‌کنند یا در محیطی که تقریبا هیچ غریبه‌ای وارد نمی‌شود می‌تواند مفید باشد.

 

اولین کاری که باید انجام دهید بر روی منوی ویندوز ۱۰ کلیک کنید، عبارت Netplwiz را تایپ کنید. یک برنامه با همین نام برای شما باز می‌شود.

غیرفعال کردن درخواست پسورد در ویندوز 10

حذف رمزعبور ورود ویندوز ۱۰

 

در پنجره‌ای که مشاهده می‌کنید، شما به حساب‌های کاربری ویندوز و بسیاری از کنترل‌های رمزعبور دسترسی دارید. در این پنجره یک گزینه‌ای وجود دارد با عنوان Users must enter a username and password to use this computer، این گزینه به این معناست که کاربران باید رمزعبور یک نام کاربری را برای ورود به کامپیوتر وارد کنند. تیک این گزینه را بردارید.

غیرفعال کردن درخواست پسورد در ویندوز 10

تنظیمات ویندوز ۱۰

 

زمانی که روی دکمه Apply کلیک می‌کنید، رمز فعلی را باید وارد کنید. دوبار آن را وارد کنید. از این به بعد نیازی به وارد کردن رمز عبور خود ندارید.

غیرفعال کردن درخواست پسورد در ویندوز 10

آموزش نحوه حذف رمز عبور ورود به ویندوز ۱۰

 

ممکن است بر روی کامپیوتر لنوو به روش گفته شده نتوانید رمزعبور را حذف کنید. دلیل این امر این است که لنوو برخی محدودیت‌ها برای جلوگیری از به خطر افتادن امنیت سیستم قائل شده است.

 

برای پیگیری و اطلاع بیشتر، این موضوع با یکی از نمایندگی‌های پشتیبانی لنوو در میان گذاشته شد و پشتیبانی لنوو این اطمینان را داد که کاربران می‌توانند رمزعبور را حذف کنند. ولی این کار را انجام داده شد اما رمزعبور حذف نشد. البته بر روی لپتاپ Dell این کار انجام شد و به راحتی به نتیجه رسیدیم.

 

گفتنی است که اگر می‌خواهید امنیت سیستم را حفظ کنید ولی رمزعبور نداشته باشید می‌توانید برای ورود به ویندوز ۱۰ از پین استفاده کنید.

 

منبع:راسخون