پارس ناز پورتال

با فایده های دارویی برگ یونجه آشنا شوید

با فایده های دارویی برگ یونجه آشنا شوید

با فایده های دارویی برگ یونجه آشنا شوید 

برگ یونجه که گیاهی قابل دسترس در همۀ جا هست، فایده هاي دارویی زیادی دارد که ما در این پست 16 مورد از آنها را ذکر میکنیم. هم جوانه و هم برگ یونجه که متعلق به گیاه یونجه می باشند سالهاست که برای اهداف درمانی مورد بهره گیری قرار میگیرند. تعداد زیادی از خواص عجیب و مزیت هاي جوانه و برگ هاي یونجه

 

در پژوهش ها و بررسی هاي متعددی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته هست. بنابراین، یونجه یک راز محسوب نمیشود ، چون دیگر خیلی ها به مزیت هاي آن آگاهند. چین باستان بهره گیری از یونجه را برای درمان انواع مریضی ها مثل مشکلات معده روده اي، سنگ هاي کلیه اي و دیگر موارد آغاز کرده بود. در این مطلب میخواهیم به چند مورد از مزیت هاي جوانه و برگ یونجه اشاره کنیم.

 

یونجه بعنوان گیاهی مغذی شناخته شده هست. یونجه پر از املاح معدنی ، ویتامین ها ودیگر مواد مغذی می باشد که موجب رشد و تقویت استخوان هاي شما می‌شوند. یونجه منبع غنی ویتامینویتامینویتامینویتامین B6، ویتامین B1، ویتامین A و دیگر ویتامین ها و املاح معدنی می باشد که سالهاست بعنوان یک درمان خانگی مورد بهره گیری قرار میگیرد.

 

خوب حالا در مورد مزیت هاي جوانه و برگ یونجه صحبت می‌کنیم:

 

1-کاهش سطوح کلسترول بالا در بدن:
بازرسی سطوح کلسترول در بدن ، یکی از مزیت هاي دیدنی جوانه و دانه یونجه محسوب میشود. یونجه باعث کاهش سطوح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن می‌شود. در نتیجه، مصرف منظم یونجه به کاهش احتمال مریضی هاي قلبی کمک فراوانی می کند.

 

2-کمک به سم زدایی بدن:
یونجه با داشتن خواص سم زدایی، بعنوان یک تمیز کننده و سم زدایی بدن در نظر گرفته می‌شود. تجمع سم ها در بدن ممکن هست منجر به تاثیرات پیشرفته اي بر سلامتی و زیبایی داشته باشد. خوردن یونجه یا مصرف منظم مکمل هاي یونجه میتواند این سموم را از بدن دفع کند.

 

3-درمان مشکلات گوارشی:
یونجه دارای خواص فراوانی می باشد که میتواند به کاهش احتمال عفونت مجاری ادراری کمک کند.

 

4-درمان سنگ هاي کلیه:
آیا در مورد مزیت هاي یونجه در مورد کلیه چیزهایی شنیده اید؟ چون این گیاه غنی از ویتامین E،C،A و روی می باشد، در درمان سنگ هاي کلیه بسیار اثربخش می باشد. برای درمان و پیشگیری از سنگ هاي کلیه هم می‌توانید از جوانه و هم برگ هاي آن بهره گیری کنید.

 

5- کاهش احتمال ابتلا به سرطان:
پیشگیری از سرطان، یکی از مزیت هاي دیدنی یونجه محسوب میشود که تصمیم گرفتم آن را با شما به اشتراک بگذارم. سرطان مریضی کشنده اي می باشد که همۀ ساله} صدها نفر جان خود را به دلیل این مریضی از دست می‌دهند. یونجه دارای کاوانانین و اسید آمینو می باشد که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان بازی می‌کنند.

 

6-کاهش احتمال ابتلا به مریضی هاي قلبی:
تصلب شرائین ممکن هست منجر به مریضی هاي قلبی شود. یونجه میتواند از تصلب شرائین پیشگیری کند و موجب کاهش مریضی هاي قلبی شود. یونجه بعنوان یک رقیق کننده خون نیز در نظر گرفته می‌شود.

 

7-تقویت سیستم ایمنی بدن:
مصرف یونجه با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند به افزایش مقاومت طبیعی بدن در برابر مریضی ها کمک کند. این هم یکی دیگر از مزیت هاي یونجه محسوب میشود.

 

8-پیشگیری از روماتیسم و مسمومیت:
یونجه به علت داشتن مواد مغذی ضروری دارای خواص ضد روماتیسمی می باشد. بهره گیری از یونجه میتواند از سنگ هاي کلیه، ورم، سنگ مثانه، آرتروز، آرتریت، مسمومیت ناشی از فلزات سمی، زخم هاي واریسی و غیره پیشگیری کند.

 

9-بازرسی اشتها :
می‌توانید با یونجه چای درست کنید. جای یونجه پر از مواد مغذی می باشد. برای نظارت اشتها میتوانید گذشته از هر وعده خوراکی ، یک فنجان چای یونجه مصرف کنید. با اینکار نه تنها اشتهای خود را بازرسی می‌کنید، بلکه از شر تعداد زیادی از مریضی ها هم راحت می‌شوید.

 

10- کمک به کاهش وزن:
یونجه دارای خواص سم زدایی می باشد. بنابراین هم باعث تمیز کردن بدن و هم باعث تقویت سیستم گوارشی می‌شود. یونجه حاوی مقدار فراوانی فیبر و پروتئین نیز می باشد. پس یونجه میان وعده ایده آلی برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند محسوب می‌شود.

 

11- کاهش سطح فشار خون:
سطح فشار خون بالا در بدن در صورت مراقبت نکردن بسیار خطرناک می باشد. نوشیدن یک فنجان چای یونجه میتواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند.

 

12- درمان و پیشگیری از کم خونی:
کم خونی به وسیله کمبود آهن و ساخت خون ضعیف به وجود می‌آید. خوشبختانه، یکی از مزیت هاي دیدنی یونجه هم درمان و پیشگیری از کم خونی می باشد. مصرف یونجه میتواند ساخت خون را تقویت کند . افرادی که دارای سطح آهن کم در بدن می باشند باید یونجه را در رژیم خوراکی خود بگنجانند.

 

13-درمان دیابت:
مصرف یونجه می‌تواند از دیابت نوع دو پیشگیری کند و حتی آن را درمان کند، چون باعث کاهش سطوح قند خون می‌شود.

 

14- افزایش ساخت شیر مادر:
بعد از بارداری هر زنی باید یونجه مصرف کند، چون باعث افزایش ساخت شیر می‌شود. ترکیبات موجود در یونجه برای سلامتی بسیار خوب می باشند.

 

اگر چه در مورد مزیت هاي یونجه صحبت کردیم، اما مصرف بیش از حد یونجه میتواند موجب شکسته شدن سلول هاي قرمز خون شود. برای پیشگیري از عوارض جانبی آن می‌توانید از کپسول یا چای یونجه بهره گیری کنید. زنان باردار بهتر هست از مصرف یونجه در دوران بارداری خودداری کنند.