پارس ناز پورتال

فایده های ورزش پیاده روی در سربالایی

فایده های ورزش پیاده روی در سربالایی

فایده های ورزش پیاده روی در سربالایی 

ورزش پیاده روی آن هم در سربالایی ها می‌تواند فایده هاي زیادی از جمله حجیم تر شدن ماهیچه هاي ساق پا داشته باشد.پیاده روی بر روی سر بالایی اضافه بر کالری سوزی باعث افزایش قدرت عضلات نیز میشود و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ورزش که غالبا در طبیعت انجام می شود بر روحیه نیز تاثیر میگذارد

 

پیاده روی در سر بالایی راهی آسان برای افزایش ضربان قلب و قدرتمند کردن عضلات بدن هست. چهار فایده اصلی این ورزش عبارتند از:

 

1. کالری سوزی:

پیاده روی در سر بالایی بدن را وارد چالش میکند که منجر به کالری سوزی اکثر می شود. بررسی‌ها در دانشگاه هاروالد نشان داده هست که فردی حدود 77 کیلوگرم وزن دارد با طی کردن یک و نیم کیلومتر در 17 ‌دقیقه بر روی سطح صاف 149 کالری می سوزاند در صورتی که اگر همین کار را بر روی سر بالایی انجام دهد 223 کالری می سوزاند. با افزایش سرعت و افزایش شیب این کالری سوزی اکثر هم میشود.

 

2. افزایش حجم عضلات پاها و بالاتنه:

هنگامی که بر روی سربالایی حرکت می‌کنید اکثر وزن بدن خود را به سمت جلو حرکت میدهید. در این حالت عضلات باسن و همسترینگ اکثر درگیر می شوند. هنگامی که سر پایینی حرکت می کنیم اکثر عضلات چهارسر و زانو کار می کنند. برای اینکه در شب بتوانید تعادل خود را حفظ کنید عضلات بالاتنه درگیر می شوند.

 

3. افزایش تمرکز:

 به گزارش پارس ناز مطالعات انجام شده نشان داده هست وقتی افراد در طبیعت پیاده روی می کنند تمرکز آن ها افزایش می‌یابد. به ‌این‌ ترتیب پیاده روی در طبیعت هم در بدن و هم در ذهن تاثیر گذار هست و کارایی شناختی را بهبود می بخشد.

 

4. افزایش خوشحالی:

این شاید برترین فایده پیاده روی در طبیعت باشد. این ورزش تا حدود زیادی استرس را کاهش می دهد و فعالیت مغز در قسمت کورتکس که مربوط به افسردگی ا ست را کاهش میدهد. پیاده روی در طبیعت تکرار افکار منفی در مغز را کمتر می کند.