پارس ناز پورتال

فرق بین کپی رایتینگ و تولید محتوا در چیست؟

فرق بین کپی رایتینگ و تولید محتوا در چیست؟

فرق بین کپی رایتینگ و تولید محتوا در چیست؟ 

کپی رایتینگ و تولید محتوا دو عاملی میباشند که در جذب مخاطب در اینترنت به کار می‌روند. اما هرکدام هدف خاصی را از جذب مخاطبین دارند. فرق اساسی بین محتوانویسی «content writing» و کپی رایتینگ «copy writing» در هدف انها از نوشتن نهفته هست. کپی رایتینگ یا نوشتن متون تبلیغاتی اکثر به‌عنوان ابزاری برای نوشتن در حوزه تبلیغات و بازاریابی مورداستفاده قرار میگیرد.

 

هدف از محتوانویسی جلب نظر و سرگرم کردن مخاطبان آنلاین هست تا آن ها زمان بیشتری را در وب سایت‌ها صرف کنند و نتیجه اینکار چیزی جز تعامل بهتر مخاطب بانام تجاری نخواهد بود.

 

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ در حقیقت به نوعی محتوانویسی را نیز شامل میشود ولی در یک فرم زیبا تر که بتواند به سرعت نظر مخاطب را جلب کند. دقت کنید که کپی رایتینگ وظیفه بزرگ‌تری دارد و این وظیفه چیزی نیست جز ارائه ارزش حقیقی نام تجاری کالا یا سرویسی که ارائه می دهید.

 

تفاوت کپی رایتینگ با محتوانویسی در چیست؟

محتوانویسی

محتوانویسی وسیله‌اي برای ساخت محتوای ارزشمند با اهداف خاص می‌باشد این اهداف میتواند مواردی همچون کسب‌وکار و بازاریابی و به طور کلی امور تجاری را نیز شامل شود. در حقیقت از آن برای جذب خریداران بالقوه و آشنا کردن آن ها با محصولات و سرویس‌هاي یک نام تجاری بهره گیری می شود.

 

محتوانویسی وسیله‌اي برای بازاریابی محتواست

این نوع از ساخت محتوا برای ایجاد محتوایی مورداستفاده قرار می گیرد که بتواند به‌خوبی در راستای فروش حرکت کند. به‌بیان‌دیگر کمک میکند شما بازاریابی نام تجاری خود را انجام دهید. این محتوای خوب باید مخاطبان خاصی را هدف قرار دهد و بتواند به اهدافی که برای آن تعیین‌شده هست نزدیک شود.

 

در قسمت زیرین چند راهکار برای ساخت یک محتوای خوب در حوزه بازاریابی برای شما آورده شده هست:

 

۱.سعی کنید محتوای خود را با المان‌هاي صحیح بنویسید. به‌عنوان‌مثال، اهداف و ساختار…

 

۲.ماهیت محتوای شما باید به گونه‌اي باشد که بتواند تجربه خوبی برای خواننده ایجاد کند.

 

۳.محتوای خود را صریح و شفاف بیان کنید.

 

۴.استدلال‌هاي قوی بهره گیری کنید.

 

۵.میان محتوایتان و مخاطبان اعتماد ایجاد کنید.

 

اگر جملاتی در مورد نام تجاری مینویسید سعی کنید از زبان و کلام صریح بهره گیری کنید زیرا اینکار باعث رابطه سریع شما با مخاطبان می شود. هر کجا که نیاز به شرح دادن اکثر باشد سعی کنید جزییات بیشتری را بیان کنید. هیچ‌گاه این طرز فکر را نداشته باشید که مردم به صورت خودکار حرف شما را می‌فهمند ولی بااین‌حال سعی کنید از بیان ساده و سطح پایین نیز اجتناب کنید.

 

کپی رایتینگ

نوشتن نسخه به منظور تبلیغات یا بازاریابی هست.که به منظور متقاعد کردن کسی که برای خرید یک محصول، و یا تحت تاثیر قراردادن باور‌هاي افراد می‌باشدکپی رایتینگ ابزاری هست که می توان به‌وسیله آن محتوایی باارزش را در زمان اندک و به هدف توسعه نام تجاری و برند ساخت کرد. هدف و مأموریت نهایی کپی رایتینگ در حقیقت فروش یک ایده هست

 

و برخلاف آن هدف اصلی محتوانویسی کمک به فروش برند هست و اکثر برای کمک به مخاطبان برای فهم یک نام تجاری و ایجاد علاقه‌مندی نسبت به آن مورداستفاده قرار میگیرد.در قبل کپی رایتینگ یکی از بخش‌هاي تبلیغات محسوب می‌شد. اما امروزه برای ایجاد تعامل و فروش مؤثرتر مورد بهره گیری قرار می گیرد. سئو کپی رایتینگ شامل بهره گیری

 

از عبارات هدف برای جست‌وجو می شود، اینکار به بهینه‌سازی شما کمک می کند و باعث میشود عملکرد بهتری در موتورهای جست‌وجو داشته باشید.

 

کپی رایتینگ برای برندینگ بسیار مهم هست.

برترین دلیلی که برای بهره گیری از این روش دارید باید برندینگ باشد. این روش زمانی که برای برندینگ مورد بهره گیری قرار گیرد شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. برندینگ به این معناست که به مخاطبان بگویید چرا نام تجاری یا برند شما اهمیت دارد.

 

به مثل محتوانویسی مطالب شما باید به گونه‌اي باشد که نظر مخاطبان را به خود جلب کند، اما در این جا باید پا را کمی فراتر گذاشته و اضافه بر جلب دقت مخاطب، انها را به انجام کار عملی در راستای هدفتان تشویق کنید.

 

خصوصیات کپی رایتینگ

این روش قدرت تعامل با مخاطب را داراست و این مسئله دقیقا علت اصلی محبوبیت روزافزون آن هست. برای داشتن یک کار خوب در این اساس باید به بعضی خصوصیات آن خوب دقت کرد. شما به وسیله محتوی‌تان در حقیقت برای مخاطبان یک تجربه ایجاد میکنید و کپی رایتینگ برای هر چه بهتر شدن این تجربه میتواند بسیار موثر باشد.

 

در قسمت زیرین تعدادی از بایدها و نبایدها برای داشتن یک کپی رایتینگ مؤثرتر برای شما ذکرشده هست:

 

۱. عناوین زیبا گزینش کنید.

 

۲. از کلمات و عبارات واضح بهره گیری کنید و شفاف سخن بگویید.

 

۳. سعی کنید با محتوایتان با مخاطب صحبت کنید.

 

۴. محتوایتان به‌گونه‌اي باشد که مخاطب را به انجام کار عملی تشویق کند.

 

۵. محتوای شما باید بتواند اعتبار برند شمارا ارتقا دهد.

 

۶. از باشکوه بودن پرهیز کنید.

 

۷. از کهنه بودن، نامفهوم بودن، فنی بودن سخنان و لحن عامیانه اجتناب کنید.

 

۸. کلمات ساده به کار ببرید، مخاطبان خود را با کلمات دشوار و گیج‌کننده سردرگم نکنید.

 

آیا ما نیز باید از کپی رایتینگ بهره گیری کنیم؟

مطمئناً شما نمیتوانید تنها از محتوانویسی بهره گیری کنید و فقط بر روی بازاریابی محتوا تمرکز کنید. اینکار خیلی خوب نخواهد بود و در درازمدت برای رسیدن به اهداف فروشتان حتماً نیازمند بهره گیری از کپی رایتینگ در کنار محتوایتان هستید.

 

تقابل محتوانویسی و کپی رایتینگ

اساساً فرق این دو اکثر در اهدافشان برای اطلاع‌رسانی نهفته هست. شما به‌وسیله محتوانویسی سعی دارید اطلاعاتی را به مخاطبان خود انتقال دهید، اما در کپی رایتینگ قصد شما آشکارسازی بزرگی‌هاي نام تجاری هست.

 

کپی رایتینگ همه ي چیز نیست.

کپی رایتینگ همۀ چیز نیست.بله درست هست کپی رایتینگ همۀ چیز نیست، به این علت این حرف را می زنیم چون ما فقط برای تبلیغات و اهداف برندینگ این جا نیستیم. تمرکز کردن روی یک روش بدون دقت به دیگری ایده خوبی به نظر نمیرسد. اینکار به این علت ممکن هست کارآمد نباشد که شما همۀ وقت} فروش نخواهید داشت.

 

هر چه شما در کلماتتان قصد فروش داشته باشید، مخاطبانتان اکثر از شما دور می شوند. هیچ‌کس علاقه ندارد که پیوسته به او چیزی فروخته شود. امروزه خریداران میخواهند به‌خوبی درک کنند که شما چیزی به آن ها میگویید. بدون بهره گیری از روش درست ارتباطی نمیتوانید رابطه مؤثری برقرار کنید و قطعاً در ایجاد اعتبار برای نام تجاری‌تان به مشکل برمی‌خورید.

 

دقت کنید، زمانی که شما محتوایی برای یک وب‌سایت می نویسید، هدفتان فقط نباید بودن در موتورهای جست‌وجو باشد. حتماً به دلیل داشته باشید نباید پیوسته درمورد هدف اصلی‌تان که فروش به آن‌هاست صحبت کنید، زیرا در این صورت انها به‌راحتی شمارا پس خواهند زد.

 

محتوانویسی را نادیده نگیرید

بازاریابان این مفهوم را به خوبی فهمیده‌اند که امروزه خریداران بخش بزرگ‌تری از بازاریابی را به خود اختصاص می دهند، زیرابه دلیل روندهای رقابتی و دشوار بازاریابی، مخاطبان باهوش‌تر شده‌اند و می دانند به‌راحتی می توان در فضای محتوای خاصی را یافت. امروزه خریداران تحقیقات جامعی را انجام میدهند و برای بهره گیری از سایت‌ها دقت کافی را به کار می‌بندند.

 

کارهایی که لازم هست انجام دهید:

۱. محتوانویسی شما باید قوی باشد، سعی کنید ساختار آن را در برترین شرایط نگه‌دارید زیرا تمام اهداف تجاری‌تان به آن وابسته هست.

 

۲. هرکدام از روش‌هاي بالا راکه گزینش میکنید، هدف نهایی شما چیزی جز ارتقای جایگاه برند شما نباید باشد.

 

۳. با بازار وارد رقابت نشوید و سعی کنید محتوای غیر مقایسه‌اي به مخاطبان ارائه دهید.

 

۴. تمرکز خود را بر روی مشکلات مخاطب بگذارید و تقدم را به فروش مستقیم ندهید.

 

نکته کلیدی

 به گزارش پارس ناز این دو در کنار هم برای شما موفقیت را به ارمغان خواهند آورد. کلمات مؤثرترین ابزار برای ارائه آنلاین برند شماست. هردوی روش‌هاي گفته‌شده برای برندینگ و بازاریابی شما مؤثر خواهد بود. شما باید هردوی این ها را به شکل مؤثری باهم ترکیب کنید و از انها برای اهدافتان بهره گیری کنید.