پارس ناز پورتال

در فصل پاییز از موهایتان مراقبت کنید

مجموعه : نکات سلامت مو
در فصل پاییز از موهایتان مراقبت کنید

در فصل پاییز از موهایتان مراقبت کنید 

در فصل پاییز باید اکثر به موهایتان دقت کنید,سرما باعث شکنندگی موها خواهد شد که نیازمند دقت به نکات خاصی هست. برای داشتن موهای خوشگل و تندرست باید در هر فصل متناسب با همان فصل مراقب موهای تان باشید. در این مطلب به شما نکته هایي را می‌گوییم که باید در فصلی پاییز برای داشتن مو هایي تندرست انها را رعایت کنید.

 

درست شامپو زدن
شامپو را ابتدا روی پوست سر قرار داده و این ناحیه را شست‌و‌شو دهید و در اتمام سراغ طول موها و انتهای آن بروید. ماساژ پوست سر به آرامی و با حرکت دایره‌اي رو به بالا باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود و اصطکاک کمتری ایجاد میکند. زمان شامپو زدن را طولانی نکنید. شامپو زدن موها نباید اکثر از 3 دقیقه طول بکشد.

 

اجتناب از آب داغ
هر چند حمام آب داغ بویژه در فصول سرد, میتواند باعث سرحال شدن ما شود اما بهره گیری از آب داغ در حمام تاثیرات نامطلوبی بر پوست و مو دارد. آب داغ با از میان بردن چربی‌هاي ضروری مو باعث خشک شدن و گره افتادن موها می شود. آب ولرم انتخاب خوبی برای شست‌و‌شوی مو هست. هم‌چنین شستن موها با آب سرد, موجب باز شدن منافذ پوست سر و نمناک ماندن و درخشان شدن موها میشود.

 

درست برس زدن
برس زدن درست, اهمیت زیادی برای سلامت مو دارد. بهتر هست به جای شانه از برس بهره گیری شود. برس زدن باید از انتهای مو شروع و به سمت بالا ادامه پیداکند. بهتر هست همه ي وقت موها را از لایه زیر به سمت بیرون برس بکشید.

 

امتناع از حمام طولانی
حمام‌هاي طولانی اکثر از آن که خوب باشند به سلامت موها صدمه میزنند. کارشناسان میگویند حمام‌هایي که اکثر از ده دقیقه طول می کشند چربی‌هاي ضروری مو را نابود کرده و باعث خشکی موها می شوند.

 

درست خشک کردن موها
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خشک کردن موها, مالیدن انها با حوله هست. مالیدن موها با حوله باعث کشیده شدن و ویرانی ریشه و انتهای موها میشود. برترین راه برای خشک کردن موها این هست که با حوله ضربه‌هاي آرامی به موها بزنید. همین طور کارشناسان می گویند بهتر هست به‌جای خشک‌کردن مو با حوله,

 

از یک پارچه کتانی نرم بهره گیری‌کنید. دلیلش این هست که حوله همراه با آب, نم را هم از موها جذب می کند, اما پارچه کتانی بدون آن‌که نم مو را کاهش دهد آب اضافی آن را جذب میکند. کافی هست پارچه کتانی را 20 دقیقه دور موها بپیچید تا آب اضافی موها گرفته شود.