پارس ناز پورتال

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

 

برترین موبایل هوشمند با صفحه نمایش بزرگ: LG V30

قهرمان سنگین وزن این دوره از مسابقات تلفن همراه هاي هوشمند« LG V30 » هست , همانگونه که میدانید هدف اصلی شرکت ال جی از تولید و عرضه این موبایل رقابت با «Samsung Galaxy Note 8» هست و با دقت به درخشش هر دوی این گجت ها , انتخاب بین آن ها برای کاربر کمی پیچیده شده هست . LG V30 از یک صفحه نمایش 6 اینچی از نوع OLED و با دقت Quad HD بهره گیری می‌کند و پردازنده به کار رفته در آن از نوع «Snapdragon 835» هست.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

دوربین دوگانه به کار رفته در این گجت به کمک نرم افزار هاي عکس برداری اي که به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده اند می‌تواند تجربه کاربران در بحث عکس برداری و فیلمبرداری را اندکی متحول کند, گفته می‌شود که در محیط هاي تاریک و فاقد میزان نور مناسب برای عکس برداری (LG V30) به راحتی به کار خود ادامه داده و با برترین کیفیت ممکن به ثبت عکس و یا ضبط فیلم میپردازد, نقطه قوت دیگر این گجت که شرکت سازنده خیلی بر روی آن مانور میدهد کیفیت صدای خروجی و نیز کیفیت صدای ضبط شده توسط آن هست .

برترین موبایل هوشمند با صفحه نمایش کوچک: Sony Xperia XZ1 Compact

با وجود طراحی ظاهری ظریف, Sony Xperia XZ1 Compact از قوی ترین تلفن همراه هاي معرفی شده در طول نمایشگاه IFA سال جاری هست , شرکت سونی در فرآوری آن از آخرین مدل پردازنده هاي تولید شرکت کوالکام, اسنپدراگون 835 بهره گیری کرده که گمان کاربران را نسبت به قدرت سخت افزاری آن آسوده میکند.

 

این گجت امثال برادر بزرگتر خود از فناوری اسکن سه بعدی بهره گیری کرده و قابلیت ثبت تصاویر سلفی از نوع Wide Angle را نیز داراست , با دقت به قدرت سخت افزاری و نیز طراحی ظاهری جذاب ,Sony Xperia XZ1 Compact براق ترین موبایل با صفحه نمایش کوچک معرفی شده در IFA سال جاری هست.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین تبلت: Acer Switch 7 Black Edition

خیلی از کارشناسان از این تبلت بعنوان جایگزینی ارزان قیمت تر برای محصولات سری «Surface» شرکت مایکروسافت یاد کرده اند. یکی از جذاب ترین خصوصیت هاي به کار رفته در این گجت طراحی کیبورد و پایه نگهدارنده آن هست به گونه اي که کار با آن بسیار آسان خواهد بود , از خصوصیت هاي جذاب دیگر بهره گیری شده در آن میتوان به سنسور اثر انگشت جاگذاری شده در زیر سطح صفحه نمایش آن و نیز طراحی بدون فن آن اسم برد که باعث شده همه ي کاربران این گجت را بعنوان جذاب ترین تبلت معرفی شده در « نمایشگاه IFA 2017 » بشناسند.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین رایانه رومیزی: Acer Aspire S24

قطعا یکی از چشم نواز ترین و نیز موثر ترین گجت هاي معرفی شده در طول نمایشگاه IFA سال جاری رایانه چند کاره و رومیزی Acer Aspire S24 هست , نمایشگر 23.8 اینچی این محصول دارای ضخامتی یقین نکردنی معادل 0.23 اینچ هست که در کنار رنگ طلایی بهره گیری شده در فرآوری بدنه آن ظاهری خوشگل را به نمایش می‌گذارد , صفحه نمایش این گجت از نوع IPS بوده و با آنکه شرکت سازنده می توانست از دقت بیشتری در تولید صفحه نمایش بهره گیری کند , این رایانه چند کاره هنوز هم از جذاب ترین محصولات معرفی شده در حوزه رایانه هاي رومیزی هست , این گجت دارای پردازنده هاي نسل هشتم شرکت اینتل بوده و قیمت آن از 999 دلار برای مدل پایه شروع می‌شود.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین لپتاپ: Lenovo Yoga 920

Yoga 920 قطعا از برترین لپتاپ هاي معرفی شده در هفته قبل بوده هست , از کلیدی ترین خصوصیت هاي به کار رفته در این لپ‎تاپ میتوان به بهره گیری از آخرین نسل پردازنده هاي شرکت اینتل و نیز صفحه نمایش با کیفیت 4K اشاره کرد , کیبورد این تبلت قابلیت تفکیک داشته و کاربر را قادر می سازد تا از این گجت بعنوان یک تبلت بهره گیری کند.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین گجت مخصوص بازی: Asus ROG Chimera

در نمایشگاه IFA سال جاری رایانه ها و لپ‎تاپ هاي زیادی به منظور جلب نظر گیمر ها معرفی شد , اما قطعا برنده این مسابقه نفس گیر شرکت Asus بوده هست. Chimera نخستین لپ تاپی هست که در تولید آن از صفحه نمایشی با نرخ به روز Refresh 144 هرتز بهره گیری می‌شود , این لپتاپ از فناوری G-Sync شرکت Nvidia حمایت کرده و با وجود پردازنده Core i7-7820HK در کنار کارت گرافیکی Nvidia GTX 1080 گمان کاربران را از بابت اجرای بازی هاي سنگین کامپیوتری آسوده کرده هست.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین گجت فناوری واقعیت افزوده: Lenovo Mirage and Star Wars: Jedi Challenge

این گجت احتمالاً برترین هدیه اي هست که میتوان برای هواداران سری فیلمهای Star Wars تهیه کرد , با در اختیار داشتن این گجت کاربر میتواند در دنیای Star Wars قدم بگذارد , با بر سر داشتن هدست و در دست داشتن کنترلر لمسی آن می‌توانید تجربه جدیدی از فناوری واقعیت افزوده داشته باشید , گرچه برای بهره گیری از این گجت جذاب ابتدا باید یک موبایل سازگار پذیر با فناوری واقعیت افزوده را تهیه کرده باشید.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین ساعت هوشمند: Fitbit Ionic

با این که شرکت Fitbit قبل از شروع نمایشگاه IFA از نخستین ساعت هوشمند خود با اسم Ionic رو نمایی کرد , اما این گجت هنوز هم از پر مخاطب ترین ساعت هاي هوشمند در طول برگزاری نمایشگاه IFA بوده هست , از جذاب ترین خصوصیت هاي به کار برده شده در این ساعت هوشمند می‌توان به قابلیت پرداخت بانکی با بهره گیری از فناوری NFC , نرم افزار هاي اختصاصی و متنوع و سیستم عامل متن باز برای تولید نرم افزار هاي اکثر توسط دولوپر ها اشاره کرد , در کنار سنسور نوری تعبیه شده در این گجت که سرعت تپش قلب کاربر را اندازه گیری می‌کند , سنسور هایي در آن قرار گرفته که می‌توانند به کیفیت خواب کسانی که دارای اختلالات تنفسی میباشند کمک کنند.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین ساعت تندرستی: Samsung Gear Sport

ساعت Gear Sport از گجت هایي بود که سامسونگ در طول نمایشگاه IFA سال جاری خیلی بر روی آن مانور می داد و در بخش طراحی آن شاهد ظرافت تولید بیشتری در سنجش با Gear S3 هستیم . سامسونگ شناگران حرفه اي را بعنوان بازار هدف این ساعت تندرستی معرفی کرده و با وجود قابلیت هاي نرم افزاری متعدد برای ورزشکاران رشته شنا و نیز خصوصیت ضد آب بودن آن تا گودی 50 متری , به نظر میرسد که Gear Sport از برترین گجت هاي در دسترس یک شناگر حرفه اي باشد.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین گجت تندرستی: Garmin Vivomove HR

با این که شرکت Garmin چند سالی هست که در حوزه تولید ساعت هاي هوشمند و گجت هاي تندرستی فعالیت می‌کند , اما تا اکنون نتوانسه آن طور که باید در بازار پیروز عمل کند , اما حضور پر رنگ محصولات این شرکت در نمایشگاه IFA سال جاری میتواند این قاعده را به طور کلی تغییر دهد. یکی از دیدنی ترین گجت هاي تندرستی معرفی شده توسط شرکت Garmin گجت Vivomove HR هست.

 

این گجت در واقع یک ساعت هوشمند هیبریدی بوده که با داشتن خصوصیت هایي هم چون GPS بدون نیاز به موبایل هوشمند , اندازه گیری مادام العمر و بدون وقفه شمار تپش قلب کاربر , نمایش هوشمند نوتیفیکیشن ها و نیز طراحی خیره کننده توانسته تا نظرعلاقه مندان به محصولات تندرستی را به سوی خود جلب کند.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین گجت هوشمند خانگی: Neato Botvac D7 Connected

این محصول در واقع یک جارو برقی هوشمند و اتوماتیک هست که در قبل نیز شاهد معرفی و عرضه همانند هایي از آن بوده ایم , اما خصوصیت برجسته Neato Botvac D7 Connected که توانسته آن را از دیگر رقبا مجزا نشان دهد هوشمندی هر چه اکثر آن هست.

 

در قبل کاربران مجبور بودند برای محدود کردن مساحتی که قصد جارو کردن آن را داشتند , موانعی را در مسیر حرکت ربات قرار داده و در واقع دیوار هاي مجازی می ساختند , اما Neato Botvac D7 Connected کاربر را قادر می سازد تا با بهره گیری از نرم افزار مخصوص آن و از روی نقشه محدوده کاری گجت را مشخص کنند.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017

برترین بلندگو: Sony LF-S50G

LF-S50G یک بلندگوی بی سیم جذاب هست که در سنجش با یک بلندگوی معمولی قابلیت هاي بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد. سونی Google Assistant را به بلندگوی خود اضافه کرده تا LF-S50G فقط یک بلندگو نباشد و بتواند تا از پس انجام کار هاي بیشتری بر آید , اضافه بر قابلیت هاي جستجو و نیز پروتکل یادگیری ماشینی موجود در دستیار هوشمند گوگل , این بلندگو به خصوصیت هایي مجهز شده که هر کاربری نمیتواند به سادگی از کنار آن ها عبور کند , بهره گیری از ژست هاي حرکتی برای بازرسی گجت , بهره مندی از بلوتوث نسخه 4.2 و فناوری NFC و حمایت از سرویس Chromecast از جمله این خصوصیت ها میباشند.

جدیدترین فناوری و تکنولوژی های نمایشگاه IFA 2017