پارس ناز پورتال

فواید استفاده از رنگ موهای گیاهی و سالم

مجموعه : نکات سلامت مو
فواید استفاده از رنگ موهای گیاهی و سالم

فواید استفاده از رنگ موهای گیاهی و سالم 

همۀ این حقیقت را قبول دارند که رنگ موهای شیمیایی برای پوست سر و موها ضرر دارند. اما رنگ مو هاي طبیعی خوب نیز میباشند. امروزه زیاد محصولات مو مانند رنگ موها با موادی شیمیایی پر شده‌اند که رنگی فوق‌العاده به موهایتان میدهند، اما باعث آسیب جدی به انها نیز می شوند. به همین علت هست که وقتش رسیده به رنگ موی گیاهی فکر کنید.

 

آیا از امتحان کردن محصولات گوناگون برای جان دادن به موهایتان خسته شده‌اید؟ موهایتان درخششی راکه در قبل داشتند از دست داده‌اند؟ رنگ کردن، مو هاي شما را بی‌جان و ضعیف می کند! و تنها راهی که می تواند موهایتان را نجات دهد، بهره گیری از مواد طبیعی هست.

 

دقت داشته باشید که رنگ موی گیاهی برایتان خوب نیز هست. می خواهید بدانید چطور؟ ادامه مقاله را بخوانید.

 

چرا از رنگ موی گیاهی بهره گیری کنیم؟
امروزه زیاد محصولات مو مانند رنگ موها با موادی شیمیایی پر شده‌اند که رنگی فوق‌العاده به موهایتان می دهند، اما باعث آسیب جدی به انها نیز میشوند. به همین علت هست که وقتش رسیده به رنگ موی گیاهی فکر کنید. انها، از آنجا که مواد شیمیایی و سمی زیان آور در خود ندارند، بسیار بی خطرتر میباشند.

 

این رنگ‌ها همین طور برای افرادی که به مواد شیمیایی گوناگون حساسیت دارند، فوق العاده می‌باشند. با بهره گیری از رنگ موی گیاهی، به موهایتان فواید متعددی می رسانید که رنگ مو هاي معمولی ندارند.

 

نگاهی می‌اندازیم به فواید جایگزین کردن رنگ مو هاي گیاهی کاملا طبیعی:

 

۱. آسیب نمی زنند
نیازی به گفتن نیست، یکی از مزیت‌هاي قابل دقت رنگ مو هاي گیاهی این هست که به موهایتان آسیب نمیرسانند، به این علت که مواد شیمیایی و دیگر مواد زیان آور برای موها را در خود ندارند.

 

۲. بافت مو را حفظ می کنند
رنگ مو هاي معمولی، موها را می‌شکنند و این مساله انها را ناسالم می کند. خوشبختانه، رنگ مو هاي گیاهی این تاثیر را ندارند. انها بافت مو را تغییر نمیدهند و در نتیجه به موها آسیب نمی رسانند.

 

۳. موها را نرم میکنند
وجود مواد طبیعی در رنگ مو هاي گیاهی، باعث می شود که اثرات خوبی برای موهایتان داشته باشند. مواد تشکیل دهنده در اینگونه رنگ‌ها، موهایتان را نرم میکنند. به این ترتیب، موهایتان نرم، درخشان و قوی میشوند.

 

۴. برای بهره گیری در زمان بارداری، بی‌خطر میباشند
برای تعداد زیادی از زنان باردار، رنگ کردن مو در طول بارداری، به علت مواد شیمیایی فراوان در رنگ موها، نگرانی بزرگی هست. این مواد شیمیایی اثرات زیانباری روی جنین دارند. به هر حال با رنگ موی گیاهی، جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که انها مواد شیمیایی در خود ندارند و بهره گیری از آن ها در دوران بارداری بی ضرر هست.

 

۵. دائمی نیستند
برای تعداد زیادی از زنان، رنگ کردن مو یک کار تفریحی هست و آن ها علاقه دارند مرتب رنگ موهای شان را تغییر دهند. مساله دیدنی در مورد رنگ‌هاي گیاهی این هست که انها دائمی نیستند، به این معنی که میتوانید آن ها را تغییر دهید بدون این که مجبور باشید زمان زیادی انتظار بکشید. تقریبا باید ۸ تا ۱۰ شامپو مصرف کنید تا از بین بروند

 

با این همۀ مزیت، عجیب نیست که زنان به فکر بازگشت به رنگ مو هاي گیاهی افتاده‌اند. اگرچه آن ها دوام ندارند، اما این مساله که، مانند رنگ‌هاي معمولی به مو آسیب نمی رسانند، این نوع رنگ موها را به انتخابی بهتر تبدیل کرده هست.

 

رنگ مو هاي طبیعی
امروزه رنگ مو هاي طبیعی را می توان با پایه گیاهی یا حنا پیدا کرد. همین طور رنگ مو هاي با پایه روغنی هم موجودند. رنگ مو هاي طبیعی وجود دارند که با هیدروژن پروکساید ترکیب شده‌اند تا رنگ دوام بیشتری داشته باشد. باید مواد تشکیل دهنده نوشته شده روی برچسب محصول را قبل از خرید بازرسی کنید.

 

تعداد زیادی از رنگ موها به رنگ موقت معروفند، به این علت که مانند رنگ مو هاي معمولی دوام ندارند. مو با رنگ پوشانده میشود، اما رنگ به درون کوتیکول تار مو نفوذ نمی کند. مواد بکار رفته در آن ها شبیه رنگهای بر پایه حنا میباشند، اما ممکن هست حاوی جوهرهایی مانند جوهر موجود در مواد تاتو باشند.

 

رنگ مو هاي گیاهی، پوشش خوبی به مو هاي خاکستری میدهند. هرچند باید در نظر داشته باشید که برای داشتن پوشش دائمی، درصد کمی از مواد شیمیایی مورد نیاز هست. اکثر رنگ مو هاي طبیعی و گیاهی، بیش از پوشش رنگ خاکستری با آن ترکیب می شوند. همانطور که پیشتر گفته شد، بعضی از محصولات با چند بار شامپو کردن از بین می روند.

 

انواع رنگ مو هاي گیاهی
چند نوع رنگ موی گیاهی وجود دارد. شما میتوانید رنگ موی میوه، گل، ریشه، مواد معدنی، پوست درخت و ساقه پیدا کنید. رنگ مو هاي ساخته شده از برگ‌ها، رواج بیشتری دارند. هرچند رنگ‌هایي که از عصاره گل و میوه گرفته شده‌اند، به علت این که دارای رنگ‌هاي گوناگون بوده و می توان از انها برای ساختن رنگ مو بهره گیری کرد، بهترند.

 

رنگهای معدنی از نمک‌هاي معدنی و اکسید آهن بدست آمده‌اند، هرچند یافتن آن ها کار نسبتا دشواری هست. بابونه، یکی دیگر از رنگ‌هاي متعارف هست که رنگ زردی به تار مو میدهد.همانطور که می بینید، مواد رنگی مختلفی برای ساختن رنگ موی گیاهی وجود دارد. بعضی بهتر از دیگری میباشند. بهره گیری از رنگ درست،

 

بستگی به رنگ و زمانی دارد که می خواهید باقی بماند. شما محصولات مختلفی پیدا خواهید کرد که رنگ مو هاي گیاهی با رنگ‌هاي گوناگون عرضه میکنند و با مواد با کیفیتی درست شده‌اند که به مو هاي شما مراقبتی ملایم داده و آن ها را قوی و سالم می کنند و گرچه بی ضرر میباشند.

 

بازگشت به رنگ مو هاي گیاهی
بنا به گفته محققان، بهره گیری از رنگ مو هاي معمولی، خطر ابتلا به بسیاری مشکلات مربوط به سلامت را افزایش می دهند. این اثرات زیانبار که شامل مشکلات تنفسی، ریزش مو، پوست خشک و ملتهب، التهاب صورت و سوختگی پوست هست، در اثر مواد شیمیایی موجود در انها ایجاد می شود. بعضی مطالعات نشان میدهند

 

که بهره گیری از محصولات شیمیایی می تواند خطر سرطان مغز استخوان، سرطان‌هاي خون مانند لوکمی و مریضی‌هاي هوچکین و نیز سرطان‌هاي سینه و مثانه را افزایش دهد.بدون شک، بهره گیری از رنگ مو هاي گیاهی ایده خوبی هست. نیاز هست مطالعات بیشتری درمورد رنگ مو هاي معمولی و اثرات انها روی سلامتی انجام شود. هرچند، آشکار هست که شرایط هشدار دهنده هست، و بهتر هست از انها پرهیز کرد.

 

با رنگ مو هاي طبیعی مانند رنگ‌هاي گیاهی،  به گزارش پارس ناز نیازی نیست نگران خطر مشکلات سلامت باشید. جدای از مراقبت از خود در مقابل این مریضی‌ها و شرایط جدی، مطمئن هستید که موهایتان را از مواد سمی شیمیایی و آسیب‌هاي انها حفظ می کنید.اگر در حال برنامه ریزی برای رنگ کردن مو هاي خود هستید، زمان آن رسیده هست

 

که رنگ مو هاي گیاهی را در نظر بیاورید. همانطور که تا هم اکنون متوجه شده‌اید، آن ها در مقایسه با رنگ مو هاي معمولی مزایای بسیاری دارند. می توانید با گزینش رنگ موی گیاهی به نفع مو هاي خود عمل کرده، و انها را نرم، درخشان و همه ي وقت قوی و سالم نگه دارید.