پارس ناز پورتال

فواید انگور سیاه برای افزایش طول عمر انسان

فواید انگور سیاه برای افزایش طول عمر انسان

فواید انگور سیاه برای افزایش طول عمر انسان 

انگور سیاه میتواند در افزایش عمر انسان تاثیرات زیادی داشته باشد و در ادامه مقاله همه ي خواص این میوه خوب را برای شما ذکر می‌کنیم. انگور سیاه یکی از میوه هایي هست که بعنوان یک بمب ویتامین شناخته میشود. این میوه چه بعنوان نوبرانه و چه بعنوان کشمش و خشک باعث افزایش طول عمر میشود.

 

این میوه بهشتی یکی انواع ویتامین را در خود جای داده ویتامین هایي که بای سلامتی بدن حیاتی هست.در ادامه مجله مراحم به خواص درمانی و ویتامین هاي موجود در این میوه می‌پردازیم.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

انگور سیاه در مقایسه با پرتقال چهار برابر و در مقایسه با بلوبری ۳۳ برابر ویتامین C بیشتری دارد.تهیه یک کمپوت خوشمزه از انگور سیاه باعث نمیشود که فواید آن از بین برود. ۱۴۰ گرم کمپوت انگور سیاه حاوی ۱۸۲ میلی گرم ویتامین C هست که این مقدار دو برابر نیاز پیشنهاد شده هرروز «برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن» هست.

 

حفظ عملکرد قلب و عروق

آنتوسیانین هاي انگور سیاه که باعث میشوند این میوه به رنگ بنفش دیده شود، و آنتی اکسیدان هاي قوی آن، مریضی هاي قلبی و عروقی را کاهش می‌دهند.تئوری که در این اساس وجود دارد، می‌گوید این آنتی اکسیدان ها از عروق داخلی محافظت می‌کنند.procyanidins موجود در انگور سیاه باعث انعطاف پذیری اکثر رگ هاي خونی شده، و گرچه این انگور مانند انواع توت ، یک منبع بینظیر پتاسیم هست که این ماده به حفظ سلامتی فشار خون کمک میکند.

 

بهبود عملکرد مغز

آنتوسیانین موجود در انگور فرنگی سیاه به محافظت از سلول هاي عصبی کمک کرده و شما را از نظر ذهنی سریع تر و زیرک تر میکند.دانشمندان موسسه Plant & Food با همکاری دانشگاهی در انگلستان تحقیقی از ۳۶ بزرگسال انجام دادند، به این ترتیب که به گروهی ۲۵۰ میلی گرم عصاره انگور سیاه داده و به گروهی دیگر نوشیدنی دارونما.

 

این محققان متوجه شدند افرادی که نوشیدنی انگور سیاه مصرف کرده بودند، میزان دقت و خلق و خوی آن ها بهبود پیدا کرده و خستگی انها از بین رفته بود.

 

بهبود تمرینات ورزشی

شواهدی وجود دارد که نشان میدهد انگور فرنگی سیاه می‌تواند به بهبود عملکرد ورزشی فرد کمک کنید.محققان دانشگاه چیچستر به بررسی تاثیر کپسول پودر انگور سیاه «که هر کدام معادل ۱۰۰ عدد انگور بودند» روی عملکرد فرد در دوی سرعت با فاصله و شدت بالا پرداختند.

 

انها متوجه شدند که دریافت این مکمل باعث شده دوندگان دوی سرعت «که ورزشکار حرفه اي نبودند» ۱۱ درصد اکثر منطقه اي که می دویدند را پوشش داده و ۱۰ درصد هم طولانی تر بدوند.کارشناسان حدس میزنند که انگور سیاه میتواند فشار ناشی از اکسیداسیون در بدن راکه به خستگی منجر می‌شود کاهش داده و خواص ضدالتهابی آن به بهبود جریان خون کمک می‌کند.بازیکنان فوتبال، راگبی و دونده ها میتوانند از این فواید بهره مند شوند.

 

خواص ضدپیری پوست

انگور سیاه فواید بی نظیر اي هم برای پوست دارد، زیرا آنتوسیانین و ویتامین C موجود در آن باعث تقویت کلاژن شده و باعث سفت شدن و فرم گرفتن پوست میشوند.گرچه هیچ تضمینی نیست که پوستتان به طور کامل از چین و چروک ها خلاص شود، اما بعنوان بخشی از رژیم غذاییتان باید حداقل پنج واحد میوه و سبزی مصرف کرده تا با عوارض بالا رفتن سن مبارزه کنید.