پارس ناز پورتال

فواید بالنگ برای سلامتی ما

فواید بالنگ برای سلامتی ما

فواید بالنگ برای سلامتی ما 

بالنگ ظاهری شبیه به پرتقال و نارنگی دارد و از خانواده مرکبات است.این میوه دارای خواص زیادی برای سلامتی ما است. بالنگ عطر دلپذیری دارد این میوه پوست ضخیمی دارد اما از نظر گیاه شناسی جزء چهار نوع از مرکبات اصلی است. در این مقاله به برخی از فواید سلامتی این میوه می پردازیم.

 

مسکن طبیعی درد

در صورتی که از سردرد رنج می برید نوشیدن یک لیوان آب که چند قطره از آب بالنگ تازه به آن افزوده شده است می تواند مفید باشد. بالنگ خاصیت ضد درد و ضد التهاب دارد که برای کاهش سردرد بسیار توصیه می شود.

 

مفید برای سوزش سردل

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد چند قطره آب بالنگ تازه را به آب اضافه کنید و آن را به آرامی بنوشید. این کار به پاک کردن اسید از گلوی شما کمک خواهد کرد و برای مدت زمان کوتاهی درد و سوزش سر دل شما را آرام خواهد کرد.

 

مناسب برای سرماخوردگی

بالنگ سرشار از ویتامین C است که یک مکانیسم دفاعی طبیعی فوق العاده قدرتمند ایجاد می کند. بالنگ به جلوگیری و کاهش عفونت های تنفسی سرماخوردگی کمک کرده و به درمان آنها سرعت می بخشد. فقط کافی است چند قطره از آن را در یک فنجان چای گرم بریزید و نوش جان کنید.

 

خاصیت ضدسرطانی دارد

بالنگ یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است ماده ای که به اثبات رسیده در کاهش خطر ابتلا به سرطان نقش دارد. مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C همانند مرکبات تازه می تواند منجر به حفظ سلامت فرد و مبارزه با سرطان شود.

 

سلامت دندان ها و لثه

مقدار زیاد ویتامین C موجود در این میوه در سلامت دندان و لثه ها نقش دارد و همچنین مصرف میوه آن بصورت تازه مانع از کمبود ویتامین C در بدن می شود.

 

کاهش وزن

آب بالنگ تازه را هرروز صبح با آب گرم و عسل میل کنید. علاوه بر اینکه در سلامت بدن نقش خواهد داشت باعث کاهش وزن نیز می شود.

 

افزایش سلامت قلب

این میوه حاوی مقادیری پتاسیم و منیزیم که در رژیم غذایی دارای اهمیت می باشند. این دو ماده معدنی در سلامت قلبی فرد بسیار موثر می باشند. در حالیکه منیزیم در حفظ سلامت عضله قلب نقش دارد ، پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می کند.

 

برای نیش حشرات و بریدگی های کوچک مفید است

میوه بالنگ و برگ آن بوی بسیار لذت بخش و قدرتمندی دارد که که در دفع پشه و دیگر حشرات نقش دارند. مالش چند قطره از آب بالنگ بر روی نیش حشرات باعث کاهش خارش آن می شود و اگر شما چند قطره از آب این میوه را بر روی زخم بریزید مشاهده خواهید کرد که بسرعت خونریزی متوقف می شود.

 

درمان طبیعی برای بوی بد دهان

پرزهای بالنگ ، آب این میوه و عصاره آن بطور طبیعی در کاهش بوی بد دهان نقش دارند. از دیگر فواید این میوه استفاده از آن در درمان بواسیر و بیماری های پوستی و این بدین علت است که بالنگ حاوی ویتامین C می باشد که در حفظ سلامت پوست و رگ های خونی نقش مهمی دارد.

 

بالنگ و فشارخون

برای کاهش فشار خون بالا در هندوستان از آب بالنگ استفاده می کردند. به این شکل که هرروز چند قطره از آب بالنگ را به آب گرم اضافه کنید تا فشار خون شما کاهش یابد. این محلول همچنین تصفیه کننده خون و پاک کننده کبد است.