پارس ناز پورتال

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

 

در اینبخش فواید بغل کردن عاشقانه را بررسی می‌کنیم. امروز درباره در آغوش گرفتن هاي عاشقانه و همچنین فایده هاي جسمی و روحی آن صحبت می‌کنیم و البته انواع بغل هاي عاشقانه را نیز بشما معرفی میکنیم، شاید باور نکنید اما آغوش هاي عاشقانه فواید بسیاری دارند کـه دراین پست از 0 تا 100 درباره انها صحبت میکنیم، در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

نزدیک بودن بـه همسرتان بشما صد‌ها فرصت برای در آغوش گرفتن یک دیگر میدهد. برای مثال روز‌هایي را درنظر بگیرید کـه هر یک از زوجین دور از هم برای یک سفر کاری زندگی می کنند. در چنین حالتی پس از سپری کردن یک روز کسل کننده چـه میتوانند کنند؟ تنها میتوانند مکالمه‌اي تلفنی برقرار کنند و یا این کـه از طریق ایمیل از یک دیگر باخبر شوند.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

برای یقین چنین ارتباطی نمیتواند انرژی کـه یک ارتباط نزدیک بـه آن‌ها می دهد برایشان فراهم کند. حال زمانی را درنظر بگیرید کـه فرد پس از یک روز بسیار بد و تنزل رتبه توسط مدیرش در محل کار بـه خانه باز می گردد، مطمئنا تنها چیزی کـه میتواند فرد رابه آرامش برساند و از فشار روحی روانی ایجاد شده در وی بکاهد، همراهی و دلگرمی همسر میباشد.

 

اهمیت آغوش چیست؟

این سوال کـه “چرا آغوش گرفتن یک دیگر اهمیت دارد” مانند این اسـت کـه بپرسیم چراباید آب نوشید. در واقع همان طور کـه آب مـا را زنده نگه می‌دارد و هیچ انسانی نمی تواند بدون دریافت آب زنده بماند، در آغوش کشیدن نیز مـا را زنده نگه می‌دارد، بـه برقرای و دوام رابطه کمک می کند و مشکلات و ناامیدی‌هاي روز را از بین می برد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

متخصصین حوزه روابط انسانی طی مطالعات مختلف روی تاثیر تماس و لمس بر کیفیت روابط عنوان نموده‌اند کـه برقراری تماس فیزیکی باعث ایجاد حس اعتماد و صداقت متقابل در افراد می شود. همچنین در مطالعه‌اي موردی بر روی نوزادانی کـه در پرورشگاه زندگی می کردند و هرگز لمس نشده بودند، مرگ بر اثر بیماری بنام Marasmus گزارش شد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

نام این بیماری از یک کلمه یونانی بـه معنای هدر رفتن منشا گرفته ودر واقع بیان‌گر حالتی اسـت کـه فرد دچار کمبود تماس فیزیکی با سایرین بوده ودر اثر اختلالات و عفونت‌هاي پوستی و دستگاه گوارش و نهایتا ضعف بیش از حد قوای سیستم ایمنی دچار مرگ میشود.

 

فواید بغل کردن یکدیگر چیست؟

از دیدگاه فیزیولوژیک بغل کردن باعث ترشح هورمون‌هایي در بدن میشود کـه بـه نوبه خود عملکرد‌هاي مثبتی در ذهن پدید می‌آورد کـه بـه کاهش استرس و فشار عصبی کمک می کند. از دیدگاه روانشناختی نیز زمانی کـه شـما یک دیگر را در آغوش میگیرید در واقع یک ارتباط غیرکلامی بسیار قوی برقرار میکنید کـه از طریق آن می توانید مفاهیمی عمیق رابه طرف مقابلتان منتقل کنید کـه کلام از انتقال آن درمانده اسـت:

 

= تـو مهم‌ترین فرد در زندگی مـن هستی و مـن دوستت دارم

= هر مشکلی کـه باشد، مـن برای کمک بـه تـو در کنارت هستم

= تـو برای مـن جذاب و دوست داشتنی هستی

= درکنار تـو احساس آرامش می کنم

= ممنونم کـه نه تنها یک همسر، بلکه یک دوست هستی

= از همه ی کار‌هایي کـه برای مـن انجام داده‌اي قدردانی میکنم

= مـن و تـو خاص‌ترین موجودات جهان هستیم

= مـن درکنار تـو کامل می شوم

= تـو درمن حس عشق و ایمان ایجاد می کني

= مـن بـه تـو اعتماد دارم

= مـن تـو و همه ی چیز در مورد تـو را پذیرفته‌ام

= تـو بـه مـن احساس سرزندگی می دهی

= مـن خوشبخت‌ترین هستم، زیرا تـو را دارم

= بغل کردن؛ اهمیت، فواید و انواع

 

چه تعداد آغوش در روز لازم است؟

روین چوپرا، در مقاله‌اي تحت عنوان “آخرین باری کـه فردی را در آغوش گرفته اید چـه زمانی بوده اسـت”، استفاده از ۴ بار بغل کردن در طول شبانه روز را برای انسان ضروری میداند. همچنین اضافه می کند کـه برای نگهداری یک رابطه بـه حداقل ۸ بار در آغوش کشیدن نیاز هست و تعداد حداقل ۱۲ بار در آغوش کشیدن را برای رشد و پیشرفت رابطه لازم الاجرا میداند.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

او در مقاله خود چنین بیان می کند کـه نیاز بـه در آغوش گرفتن و یا در آغوش کشیده شدن مانند ضرورت پیروی از یک رژیم غذایی لازم اسـت. اما اگر فکر میکنید این میزان بغل کردن در طول یک روز بیش از اندازه زیاد اسـت می توانید آنرا در قالب برنامه‌اي مانند آنچه در ذیل آمده اسـت اجرا کنید:

 

نخستین آغوش: پس از بیدار شدن از خواب

دومین آغوش: قبل از ترک خانه و رفتن بـه محل کار

سومین آغوش: وقت ناهار

چهارمین آغوش: زمان صرف چایی و یا عصرانه

پنجمین آغوش: قبل از شام

ششمین آغوش: بعد از شام و هنگام تشکر بابت غذا

هفتمین آغوش: هنگام کمک بـه شست شوی ظروف شام

هشتمین آغوش: در حال تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه

نهمین آغوش: در طول صرف یک میان وعده در اواخر شب

دهمین آغوش: هنگام یک دوش مشترک

یازدهمین آغوش: هنگام گفتن شب بخیر

دوازدهمین آغوش: در طول رابطه قبل از خواب شبانه

 

اغراق آمیز نیست

شاید چنین برنامه‌اي بنظر اغراق آمیز رسد و حتی عنوان کنید کـه چنین موقعیت‌هایي در زندگی فراهم نمیشود و یا حتی ممکن اسـت این میزان بغل کردن در طول زمان کسل کننده باشد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

شـما برای داشتن تعداد و زمان انجام آن آزاد هستید ودر عمل تعداد تکرار آن اهمیتی ندارد. انچه اهمیت دارد، پذیرش این مساله اسـت کـه در آغوش گرفتن ودر آغوش کشیده شدن برای بقای رابطه ضروری اسـت و یک درمان طبیعی برای مشکلات و بیماری‌ها و یک راه علمی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن میباشد.

 

تکنیک‌ های مختلف بغل کردن

همان طور کـه روش شـما در بـه آغوش کشیدن نوزادی کـه گریه می کند با در آغوش گرفتن دوستی کـه از برد بازی تیمش خوشحال اسـت متفاوت اسـت، در آغوش کشیدن همسرتان در موقعیت‌هاي مختلف نیز متفاوت اسـت و هر نوع آغوشی میتواند حسی خاص و قوی تر را منتقل کند. در ادامه با عده اي از تکنیک‌ها آشنا میشوید:

 

قرار دادن بازو‌ها دور همسر

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

دراین حالت پا‌ها و سینه‌هاي شـما با یک دیگر کاملا در تماس قرار گرفته و بدین ترتیب بر روی حس نزدیکی تاکید میکند. دراین تکنیک طبق معمول فرد بلند قدتر بازوان خودرا دور کمر فرد کوتاه قدتر قرار میدهد در حالیکه فرد کوتاهتر دستان خودرا دور گردن فرد بلندتر حلقه می کند.

 

برقراری تماس پیشانی به پیشانی

ایجاد تماس با صورت زوج نشان دهنده صمیمیت میباشد. دراین روش میتوانید سر خودرا پس از برقراری تماس بـه طرفین صورت شخص منتقل کنید و با اضافه کردن لمس در نواحی گردن و قفسه سینه بر میزان ارتباط عاشقانه خود بیافزایید.

 

فشردن در آغوش و نگه داشتن

برای رمانتیک کردن آغوش می توانید از این تکنیک استفاده کنید. دراین روش سعی کنید بدن فرد رابه بدن خود فشرده و نگه دارید. نفس‌هاي عمیق بکشید و همراه با بازدم فشار‌هاي روحی روانی را از خود دور کنید.

 

البته بـه یاد داشته باشید فشاری کـه وارد می کنید نباید برای شخص مقابل اذیت کننده باشد و باید اجازه دهید طرف مقابل نیز همین میزان اسانی را در آغوش شـما تجربه کند.

 

استفاده از دست‌ ها

اگر دستان شـما دور کمر همسرتان حلقه شده اسـت میتوانید ازآن‌ها برای نوازش کمر همسرتان استفاده کنید. اگر دست‌هایتان را دور گردن طرف مقابل حلقه کرده اید نیز می توانید برای چنگ زدن آرام بـه مو‌ها بـه گونه‌اي کـه ناخوشایند نباشد استفاده کنید.

 

نزدیک شدن از پشت سر

یکیدیگر از انواع بغل کردن کـه می تواند سوپرایز کننده باشد، در آغوش گرفتن همسرتان از پشت سر اسـت. البته دقت کنید اینکار را زمانی انجام دهید کـه وی مشغول کار مهمی نیست و تمرکز او رابه هم نمی زنید.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

دراین حالت میتوانید از پشت بـه او نزدیک شده دستانتان را دور کمرش حلقه کنید و با تکیه دادن سرتان روی شانه‌هاي وی حس آرامش رابه خود و شریکتان تلقین کنید.

 

حرکت حین آغوش

در هنگامیکه همسرتان را بغل کرده اید، می توانید در حالی‌کـه او را در آغوش دارید با او حرکت کرده و بدین ترتیب بر مدت زمانی کـه او را در آغوش دارید بیافزایید. دراین حالت همچنین می توانید از ترکیب تکنیک‌هاي گفته شده در بالا جهت انجام انواع مختلف تکنیک‌ها استفاده کنید.

 

فاصله گرفتن به آرامی

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

هنگام جدا کردن همسرتان از آغوشتان بـه یاد داشته باشید اینکار رابه آرامی انجام دهید و تا جای ممکن، بعنوان مثال با گرفتن دست او و یا روش‌هاي دیگر بـه برقرار ماندن تماس فیزیکی کمک کنید. این هنگام بهترین لحظه برای برقراری تماس چشمی و لبخند زدن بـه همسرتان و انتقال حس رضایت میباشد.

 

یادداشتی برای آقایان

بـه یاد داشته باشید کـه همیشه درخواست شریکتان برای در آغوش کشیده شدن بـه معنای درخواست رابطه جنسی نیست. در برخی موارد نیاز خانم‌ها از بـه آغوش کشیده شدن دریافت احساس امنیت و دوست داشته شدن می باشد.

 


 

فواید بغل کردن عاشقانه

 

یک بغل کردن عاشقانه می تواند تمام خستگی ها و ناراحتی ها را از شـما دور کند و حس خوب عشق را در شـما زنده کند، توسط کسی بـه آغوش کشیده شدن لذت خیلی زیادی دارد. بغل کردن کودک باعث افزایش ترشح هورمون اکسی‌ توسین می شود‌ این هورمون باعث تقویت سیستم ایمنی فرزندتان شده و سطح پلاسمای هورمون تیروئید را کاهش می دهد.

 

کاهش ضربان و بهبود بخشیدن به سلامت قلب

بغل کردن ضربان قلب را پایین می‌آورد. طبق پژوهشی در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل‌هیل، شرکت‌کنندگانی کـه با همسران‌شان تماس لمسی اندکی داشتند بـه میزان ۱۰ ضربه در دقیقه سرعت ضربان قلب‌شان در طول اجرای آزمایش‌ها افزایش یافت.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

در حالی‌کـه این افزایش در مورد افرادی کـه عادت بـه بغل کردن همسران‌شان داشتند، تنها ۵ ضربه در دقیقه بود. کاهش ضربان قلب باعث کاهش فشار خون و بیماری‌هاي قلبی میشود. با بغل کردن یا در آغوش گرفتن پدر و پدربزرگ‌تان، ناراحتی‌هاي قلبی را از آن ها دور کنید!

 

افزایش حس تعلق

بغل کردن می تواند باعث ترشح اکسی‌توسین از مغز، و موجب افزایش حس تعلق زنان بـه شخص مقابل شود. ترشح این هورمون سبب بالا رفتن حس تعهد زن نسبت بطرف مقابل نیز می شود. بغل کردن با انتقال احساسات از طریق بدن باعث ایجاد صمیمیت میشود. پس سعی کنید همیشه شخص محبوب‌تان را بغل کنید و حس تعلق را در وی بالا ببرید!

 

آرامش جسمی

بغل کردن با کاهش انقباض ماهیچه‌ها باعث ایجاد آرامش در انها و آرامش کلی در بدن میشود. هم دیگر را بغل کنید تا بدن تان بـه آرامش برسد!

 

تسکین درد

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

بغل کردن باعث ترشح اندروفین میشود؛ اندروفین راه‌هاي انتقال درد را در بدن مسدود میکند و درد را تسکین میدهد، و هم‌ چنین با افزایش جریان خون در بافت‌هاي نرم بدن و از بین بردن پپتیدهای محرک درد نظیر برادی‌کینین دردهای مزمن را آرام می کند. وقتی احساس درد می کنید، هم دیگر را در آغوش بگیرید!

 

بالا بردن همدلی و درک متقابل

آغوشی گرم و پرشور میتواند از طریق بیوانرژتیک‌هایي کـه توسط قلب ایجاد میشوند باعث تبادل احساسات شود، و همدلی آدم‌ها را نسبت بـه احساسات یک دیگر افزایش دهد. اینکار بین دو شخص اعتماد متقابل ایجاد می کند. اگر میخواهید رازها و اسرار زندگیتان رابه کسی بگویید، اول او را در آغوش بگیرید!

 

تسکین افسردگی و اختلالات زوال عصبی

بغل کردن می تواند میزان تولید دوپامین را در مغز افزایش دهد. افرادی کـه مبتلا بـه بیماری‌هاي مغزی نظیر پارکینسون و همین‌طور اختلالات خُلقی از قبیل افسردگی، تعلل، عدم اعتماد بـه نفس، و فقدان شور و شوق هستند، میزان دوپامین در بدن‌شان پایین اسـت.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

ترشح دوپامین را هنگام بغل کردن دو شخص، میتوان از طریق پت‌سی‌تی مشاهده کرد. اگر متوجه‌ي افسردگی در یکی از اطرافیان شدید، او را در آغوش بگیرید؛ با اینکار چراغی در دنیای تاریکش روشن کنید!

 

افزایش شور و نشاط

بغل کردن میتواند تولید سروتونین را در مغز افزایش دهد؛‌ و از این طریق باعث افزایش شور و نشاط شود. سروتونین باعث بالا رفتن عزت نفس میشود. وقتی فردی دچار افسردگی و تنهایی اسـت، میزان سروتونین در بدنش پایین می آید.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

بغل کردن باعث میشود مغز سروتونین و اندروفین در رگ‌ها ترشح کند و از این طریق لذت و شادی ایجاد میکند و همین‌طور غم و اندوه را دفع می کند. بغل کردن سطح عملکردتان را در مدرسه و محل کار نیز التیام می‌بخشد. اگر دوست‌تان احساس تنهایی میکند، او را در آغوش بگیرید!

 

ایجاد تعادل در دستگاه عصبی

بغل کردن یا در آغوش کشیدن باعث ایجاد تعادل در دستگاه عصبی میشود. پوست حاوی شبکه‌اي از گیرنده‌هاي فشار تخم‌مرغی‌شکل کوچک بنام گلبول‌هاي پاسینیان اسـت کـه باعث ایجاد لامسه میشوند؛ این گیرنده‌ها از طریق عصب واگ با مغز در ارتباط هستند.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

بررسی واکنش‌هاي الکتریکی پوستی در فردی کـه در آغوش گرفته شده اسـت، تغییر قابل‌ملاحظه‌اي را در میزان رسانایی پوست آن فرد نشان میدهد؛ تاثیر رطوبت و الکتریسیته در پوست هنگام بغل کردن نشان ‌دهنده‌ي حالتی متعادل از دستگاه عصبی پاراسمپاتیک اسـت کـه از طریق انسجام میان جسم و روان ایجاد میشود؛ بغل کردن باعث ایجاد این انسجام میشود.

 

کاهش استرس

بغل کردن از طریق کاهش میزان کورتیزول «هورمون استرس» جاری در خون، استرس را کاهش میدهد. اینکار باعث می شود ذهن آرامش پیدا کند.

 

طبق پژوهش‌ها، نوزادانی کـه دائما بغل می شوند، نسبت بـه بزرگسالانی کـه کم‌تر هم دیگر را بغل میکنند استرس کم‌تری دارند. پژوهشی در دانشگاه اموری ارتباطی شگفت‌انگیز را میان لمس کردن و کاهش استرس کشف کرد. وقتی همسرتان بعد از کار بـه خانه برمی‌گردد، با آغوش گرم از وی استقبال کنید!

 

تقویت دستگاه ایمنی

روان‌شناسی بنام پزشک شلدون کوهن بر روی بیش از ۴۰۰ بزرگسال سالم مطالعه کرد؛ از این شرکت‌کنندگان بـه مدت دوهفته در مورد حمایت‌ اجتماعی کـه از دیگران دریافت کردند گفتگو‌ بـه‌عمل آمد و شب‌ها نیز بـه صورت مکالمه‌ي تلفنی با انها مصاحبه می ‌شد. از آن ها بطور روزانه در مورد تعداد درگیری‌هاي شخصی و دفعات بغل کردن افراد سوال پرسیده می ‌شد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

پژوهش‌گران این شرکت‌کنندگان را در دسترس ویروس سرماخوردگی قرار دادند و علائم و نشانه‌هاي ابتلا بـه بیماری را در انها محاسبه کردند. آن‌ها متوجه شدند آدم‌هایي کـه بـه خوبی حمایت اجتماعی دریافت کردند و بـه دفعات در آغوش دیگران قرار گرفتند علائم و نشانه‌هاي بیماری در انها مشاهده نشد، یا بـه میزان خیلی کم مشاهده شد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن و فایده های جسمی و روحی

در مقابل افرادی کـه دچار درگیری‌هاي شخصی شدند و بـه دفعات کم  یا اصلا دیگران را بغل کردند یا در آغوش دیگران قرار گرفتند علائم و نشانه‌هایي متفاوت در انها مشاهده شد. بغل کردن هورمون استرس را کاهش می دهد هورمون استرس دستگاه ایمنی را مختل می کند. هم‌ چنین بغل کردن باعث افزایش هورمون‌ها و پپتیدهایی می شود کـه عملکرد سلول‌هاي ایمنی را تنظیم می کنند.