پارس ناز پورتال

فواید شگفت انگیز دویدن در هوای سرد زمستانی

فواید شگفت انگیز دویدن در هوای سرد زمستانی

فواید شگفت انگیز دویدن در هوای سرد زمستانی 

حال که هوا رو به سردی می‌رود دویدن در این هوا را فراموش نکنید چون برترین فواید را میتواند برای بدن‌تان داشته باشد. دویدن یکی از برترین فعالیت ها برای ارتقا سلامت قلب محسوب میشود. اما اگر اینکار را در آب و هوای سرد انجام دهید, منافع آن هرچه اکثر تقویت می‌شود.

 

آیا از انجام ورزش لذت میبرید؟ به چه ورزشی علاقمند هستید؟ شنا, دوچرخه سواری, یا دویدن؟ دویدن یکی از فعالیت هایي هست که میتوانید با کمترین خرج انجام دهید و افراد بسیاری در سراسر دنیا به آن علاقه دارند.شما می‌توانید در هر زمانی از شبانه روز بدوید و این در شرایطی هست که از فواید سلامت این فعالیت ورزشی,

 

مثل محافظت از سلامت قلب, بهره‌مند میشوید. اما با نخست فصل سرما احتمالاً برخی افراد علاقه اي به انجام اینکار نداشته باشند. اگر درمورد دویدن در هوای سرد دیدگاهی محافظه کارانه دارید باید بدانید که انجام اینکار هم چنان میتواند فواید سلامت گوناگونی را ارائه کند.

 

آب و هوای ایده آل

آیا پس از دویدن مسافتی یک مایلی «1.6 کیلومتر» در بدن خود احساس گرمای شدید میکنید؟ این شرایط با پروسه گرمایشی بدن پیوند خورده هست. اگر قصد دارید هنگام دویدن احساس خوبی داشته باشید, آب و هوای سرد میتواند برای شما ایده آل باشد. به قول تام هالند, فیزیولوژیست ورزشی,

 

مربی, و مولف کتاب روش ماراتن, آب و هوای سرد می‌تواند استرس گرمایی را کاهش دهد و دویدن را راحت‌تر نماید. در واقع, آب و هوای سرد با ایجاد آرامش در بدن بر آن تاثیرگذار هست. از این جهت, اگر قصد دارید تجربه اي لذت بخش از دویدن داشته باشید و از فواید آن بهره‌مند شوید, انجام اینکار در آب و هوای سرد میتواند برترین انتخاب برای شما باشد.

 

تقویت سلامت قلب

دویدن یکی از برترین فعالیت ها برای ارتقا سلامت قلب محسوب میشود. اما اگر اینکار را در آب و هوای سرد انجام دهید, منافع آن هرچه اکثر تقویت میشود. آب و هوای سرد می‌تواند قلب را به سخت‌تر کار کردن تشویق کرده و جریان خون در بدن تقویت شود. در حقیقت, دویدن در آب و هوای سرد به تقویت عضله قلب کمک می‌کند.

 

کالری سوزی اکثر

سوزاندن کالری اکثر هنگام دویدن در آب و هوای سرد غیر قابل انکار هست. با پوشیدن لباس مناسب هنگام دویدن در آب و هوای سرد می‌توانید به کالری سوزی اکثر کمک کنید.

 

فراهم سازی انرژی بدن

اگر تصمیم دارید در آب و هوای سرد بدوید, می‌توانید از برترین فواید سلامت اینکار بهره‌مند شوید. یکی از فواید سلامت دویدن در آب و هوای سرد افزایش انرژی بدن هست. با انجام اینکار, شما میتوانید کالری بیشتری بسوزانید و تعریق صورت بگیرد.

 

در نتیجه, اینکار به افزایش سطوح انرژی در بدن کمک میکند. این نکته را نیز به خاظر داشته باشید که همواره وعده هاي خوراکی خود را پیش از دویدن در آب و هوای سرد مصرف کنید, زیرا غذا به طور حتم به انرژی تبدیل خواهد شد.

 

کمک به کاهش وزن

یکی از برترین روشها برای حمایت از رژیم خوراکی انجام ورزش هست. دویدن در آب و هوای سرد می‌تواند انتخاب اي خوب در این اساس باشد. اینکار به سوزاندن کالری و چربی اکثر کمک می‌کند و بر همین اساس روشی خوب برای مدیریت وزن بدن هست.

 

بهبود خلق و خو

آیا پس از سپری کردن ساعات کاری هرروز خود احساس خستگی میکنید؟ یا فردی احساسات شما را جریحه‌دار کرده هست؟ دویدن در آب و هوای سرد می‌تواند به بهبود شرایط خلق و خوی شما کمک کند. ورزشی که در آب و هوای سرد انجام می‌دهید می‌تواند احساس آرامش و راحتی را در شما ایجاد کند. افزون بر این, در مواجهه با سرمای هوا, بدن طی دویدن یا انجام تمرینات ورزشی گرم‌تر می‌شود.

 

دویدن می‌تواند در رهایی از استرس, افسردگی, و احساسات بد به انسان کمک کند. هم‌چنین, بر اساس مطالعه منتشر شده در نشریه Environmental Science and Technology, کسانی که در فضای آزاد ورزش می‌کنند می‌توانند انرژی بیشتری کسب کرده و خطر افسردگی را کاهش دهند. ورزش احساس شادی و انرژی اکثر را برای شما به ارمغان می آورد.

 

جلوگیري از پیری زودرس

یکی دیگر از فواید دویدن در آب و هوای سرد پیشگیري از پیری زودرس هست. دویدن در آب و هوای سرد با کاهش تمایل بدن برای تجربه از دست دادن توده استخوانی و عضلانی پیوند خورده هست. این نکته را فراموش نکنید که به میزان کافی آب بنوشید تا از کم آبی بدن به واسطه سرما پیشگیري شود.

 

نکاتی برای دویدن در آب و هوای سرد

فراهم سازی آب مورد نیاز بدن هنگام دویدن در آب و هوای سرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست. دماهای پایین ممکن هست موجب خشکی و کم آبی بدن شوند و پیشگیري از این شرایط باید مورد دقت قرار بگیرد. پیش, حین, و پس از دویدن در آب و هوای سرد به میزان کافی آب بنوشید.

 

پوشیدن لباس مناسب یکی دیگر از نکات مهمی هست که باید مورد دقت قرار بگیرد. سرمای هوای موجب خشکی پوست نیز می‌شود و برای پیشگیري از این شرایط بهره گیری از پوشش مناسب, مثل گرمکن و کلاه, و حصول اطمینان گرم باقی ماندن بدن, اهمیت دارد. اینکار به جلوگیري از خطر هیپوترمی «کاهش شدید دمای بدن» نیز کمک خواهد کرد.

 

دویدن در آب و هوای سرد ممکن هست به معنای مواجهه با مسیرهای لغزنده به واسطه بارش برف یا باران باشد و از این جهت بهره گیری از کفش مناسب و تمرین پیش گیری از لیز خوردن اهمیت دارد. با یک تمرین خوب میتوانید از دویدن در آب و هوای سرد لذت ببرید.