پارس ناز پورتال

همه فواید سیر برای فرزندان شما

همه فواید سیر برای فرزندان شما

همه فواید سیر برای فرزندان شما

سیر ماده خوراکی است که خاصیت هـای بسیاری دارد و توصیه میشود که همیشه در غذاها از آن استفاده کنید تا بهره ببرید. سیر شاید کمی تند باشد اما فواید سلامتی بیشماری هم برای کودکان و هم برای بزرگترها دارد. این گیاه بـه قدری برای سلامتی مفید است که نمی توانید از فواید آن برای خودتان و خانواده تان چشم پوشی کنید.

 

رژیم غذایی سالرنو که نوعی برنامه غذایی سالم در قرون وسطی غربی می باشد گفته است: سیر بعد از قدرت خداوند میتواند انسان را از مرگ نجات دهد. بنابراین علیرغم بوی بدی که در دهان ایجاد میکند سعی کنید آن را مصرف کنید.می دانم که همه ی ي شـما تا حدودی درباره فواید سیر علیرغم بوی بدش آگاه هستید. اما آیا این گیاه برای کودکان نیز مفید است؟ بدونیم توضیح مختصری در این رابطه بـه شـما میدهد.

 

چه زمانی کودکان میتوانند سیر مصرف کنند؟

می‌توانید مصرف سیر را برای کودکان ۶ تا ۸ ماه شروع کنید. البته بعضی از کودکان ممکن است بـه سختی این گیاه را هضم کنند و بعضی هم بـه آن آلرژی داشته باشند.واکنش کودکان بـه سیر بـه شکل دل درد، عرق، تهوع یا اسهال بروز میکند. با هر کدام از این نشانه ها که مواجه شدید باید بـه پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. اما آیا مصرف سیر ارزش ریسک این عوارض را دارد یا نه؟ با خواندن ادامه مطلب بـه پاسخ این سوال خواهید رسید.

همه فواید سیر برای فرزندان شما

فواید سیر برای کودکان

کودک از سرماخوردگی هـای مداوم خلاص می شود

کودکان بسیار مستعد سرماخوردگی، تب، آنفوانزا، آسم و خیلی مشکلات دیگر هستند. سیر با این مشکلات مبارزه می کند، شدت سرما خوردگی را کاهش می دهد و سموم را از دستگاه تنفسی خارج میکند. روغن فرار موجود در سیر مسیر دستگاه تنفسی را باز میکند و خاصیت ضد باکتری و ضد ویروس سیر کودک از کودک در مقابل سرما خوردگی محافظت میکند.

 

خاصیت ضد میکروبی این گیاه عفونت را از بین میبرد

خاصیت ضد میکروبی سیر جلوی رشد باکتری هـای ایجاد کننده التهاب در بدن جلوگیري میکند. فیتوکمیکال ها یا همان مواد شیمیایی موجود در سیر در از بین بردن باکتری ها در روده بزرگ و روده کوچک بسیار موثر است. ناگفته نماند که سیر برای باکتری هـای پروبیوتیک موجود در سیستم گوارشی کودک مضر است.

 

خاصیت ضد باکتری سیر باعث می شودزخم ها زودتر التیام پیدا کند. بنابراین سیر را بـه برنامه غذایی کودک اضافه نکنید تا بلافاصله بعد از خودرن آن مراحل درمان سریع تر شود.

 

کرم روده مضر را از بین می برد

وقتی کرم روده هایی مثل کرم هـای نواری وارد بدن کودک میشود در روده ها مستقر میشوند و از مواد مغذی تغذیه می کنند و در نهایت باعث التهاب و بیماری میشود. سیر همانند یک داروی انتیپرسیتیک این کرم ها را از بین می برد.

 

قلب کودک را سالم نگه می دارد

سیر سطح کلسترول را پایین می آورد و باعث کاهش فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغذی در زندگی آینده کودک میشود.

 

سولفور از سرطان پیش گیری میکند

سیر له شده سرشار از ترکیبات سولفور است که خاصیت ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد ویروس دارد. قدرت سیر در پاسخ هـای ایمنی ضد التهابی کئدک را از انواع سرطان ها محفوظ نگه می دارد.

 

خاصیت ضد التهابی سیر از سیستم ایمنی بدن حفاظت می کند

سیر سلول هایی مثل ماکروفاژها، لنفوسیت ها، سلول هـای کشنده طبیعی، سلول هـای دندریتیک، ائوزینوفیل را تحریک میکند و در نتیجه سیستم ایمنی کودک را می سازد. بـه علاوه بـه جلوگیري از چاقی و سندروم متابولیک نیز کمک میکند.در مصرف سیر برای کودکان باید کمیت آن را نیز در نظر بگیرید.