پارس ناز پورتال

فواید داشتن صبر در زندگی افراد

فواید داشتن صبر در زندگی افراد

فواید داشتن صبر در زندگی افراد 

همه می دانیم که صبور بودن می تواند در زندگی ما معجزه کند اما چرا به آن عمل نمی کنیم و همچنان عجول هستیم؟ صبور بودن هرگز آسان نیست و گاهی اوقات سخت تر از هرچیزی به نظر می رسد.

 

چرا تحمل ندارید؟

* قبل از هر چیز با خود فکر کنید چرا آرامش ندارید و تحمل تان تمام شده است.

فواید داشتن صبر در زندگی افراد

ممکن است منتظر یک قرار ملاقات مهمی باشید یا در مدت زمانی کوتاه می خواهید چند کار را انجام دهید.در اینگونه مواقع صبر و تحمل بسیار کم می شود. برای اینکه آرامش تان را از دست ندهید اولا برنامه هایتان را واقعی و براساس وقت تان تنظیم کنید و همچنین به خود یاد بدهید هرگز برای انجام دادن کاری عجله نداشته باشید و آرامش پیشه کنید.

 

* گاهی اوقات نیز موضوعاتی خارج از تحمل تان است. آنها را شناسایی کرده و مواردی که موجب اضطراب، ناامیدی و در نتیجه از دست دادن صبرتان می شود را در فهرستی یادداشت نمایید و آنها را چون حقیقتی بپذیرید تا بتوانید بهتر با آنها روبه رو شوید. این کار کمک می کند صبرتان زیاد شود.

 

* به مدت یک تا چند هفته ، هروقت احساس ناشکیبایی کردید علت و زمان آن را درجایی یادداشت نمایید و این کار را حتما با دقت کامل انجام دهید.پس از یک مدت، نسبت به تغییر حالات روحی تان آگاهی بیشتری پیدا می کنید و قبل از اینکه اوضاع روحی تان بدتر شود می توانید چاره ای بیندیشید.مثلا به پیاده روی بپردازید یا موسیقی آرام بخشی را گوش کنید.

 

* اگر بیشتر مواقع گرفتار ناشکیبایی عمیقی هستید و تعدادشان به حدی رسیده که زندگی و روابط اجتماعی تان را مختل کرده است پس باید طرزتفکر خود نسبت به زندگی را تغییر دهید.این کار را می توانید در کنار مشاوران زبده و با احساس مسئولیت انجام دهید.

 

* تنفس عمیق در هوای آزاد نیز از بی حوصلگی تان کاسته و قدرت تحمل تان را بالا می برد.

 

* همیشه به خودتان یادآوری کنید که هرکاری وقت گیر است و زمان می طلبد.بنابراین اگر شما اصرار دارید که تمام کارهایتان به سرعت انجام شوند بااین تفکر هرگز آرامش نخواهید داشت و چیزی را نمی توانید تحمل کنید. طرزفکرتان را عوض کنید.

 

* امیدوارباشید. به خود یادآوری کنید که در نهایت به هر چه که بخواهید می رسید.فقط باید با حوصله کارهای مربوط به آن را انجام دهید و بتدریج به موفقیت و خواسته تان نزدیک شوید.