پارس ناز پورتال

فوت و فن های آشپزی به سبک انگلیسی

مجموعه : آموزش آشپزی
فوت و فن های آشپزی به سبک انگلیسی

فوت و فن های آشپزی به سبک انگلیسی 

فوت و فن های آشپزی از دیدگاه آشپزهای انگلیسی که بهترین غذاها را طبخ می کنند.همیشه نکات آشپزی توانسته اند یک غذا را شاخص و محبوب کنند. كلید خوشمزه شدن سالاد گوجه، در استفاده كردن از گوجه‌فرنگی‌های تازه و قرمز است. پس از سایزهای مختلف گوجه‌فرنگی استفاده كنید

 

ولی همه برش‌ها به یك شكل باشد تا بتوان نظم را در سالاد دید. گوجه‌فرنگی كوچك‌ را اصلا برش نزده و به همان شكل استفاده كنید

 

مسیراتو چیكن
مواد لازم:

180 گرم سینه پخته مرغ
4 حبه سیر
1 عدد تره‌فرنگی بزرگ
1 ق چ خردل سبوس‌دار
روغن زیتون، نمك و فلفل
به میزان لازم

فوت و فن های آشپزی به سبک انگلیسیروش تهیه:
ماهیتابه ای را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. كمی روغن زیتون درون ماهیتابه ریخته و بگذارید تا كمی داغ شود. سیر را رنده شده و به آن اضافه كنید. مرغ‌ها را از قبل آب‌پز كنید تا فقط مرحله سرخ‌ كردن آن باقی بماند مرغ‌های آب‌پز شده را در ماهیتابه بچینید و هر چند دقیقه آن را برگردانید.

 

با فرچه خردل سبوس‌دار را به كل مرغ بزنید. حالا ادویه‌ها را اضافه كنید (نمك، فلفل)‌. روی هر تكه از مرغ‌ها با چاقو برش بزنید تا كاملا سرخ و پخته شود. پس از 18 دقیقه مرغ شما آماده است. سپس سریع تره‌فرنگی‌ها را شسته و خرد كنید و به گوشه مرغ اضافه كنید.

 

خوراك پنه پو
مواد لازم:
1 عددپیاز قرمز
1 كیلوگرم سیب‌زمینی
2حبه سیر
1 قوطی تن ماهی همراه با روغن
پنیر پارمسان به میزان لازم
2 عدد برگ مو
1 ق س آویشن
روغن زیتون، نمك و فلفل‌ به میزان لازم
300 میلی‌لیتر خامه كم‌چرب

فوت و فن های آشپزی به سبک انگلیسیروش تهیه: 
ابتدا پیاز را پوست كنده، بشویید و برش بزنید، سپس سیب‌زمینی‌ها را بشویید، پوست بکنید و گرد‌گرد برش دهید، كنار بگذاریددر سینی فر پیازها را بخوابانید و برش‌های سیب‌زمینی را روی آن بچینید و نمك، فلفل، كمی روغن زیتون را روی تمام مواد بریزید. خامه كم‌چرب را داخل كاسه‌ای ریخته و 2‌حبه سیر را در آن رنده كنید.

 

ماهی تن را ریش‌ریش كرده و روی كل سیب‌زمینی‌ها بریزید و روغن‌ تن را روی مواد پخش کنید. در آخر پنیر پارمسان را روی تمام مواد رنده كنید.برگ مو را با چاقو ریز‌ریز كرده و همراه با كمی آویشن روی پنیر بریزید. یادتان باشد كه روی غذا كمی روغن زیتون بریزید.

 

سپس دستكش به دست‌كنیدو كل مواد داخل سینی را به‌خوبی هم بزنید. بعد سینی را در حرارت ملایم قرار داده و 200 میلی‌لیتر آب به آن اضافه كنید. روی سینی را فویل كشیده و حرارت را كمی زیاد كنید تا كاملا پخته شود. پس از 10 دقیقه سینی را به آرامی تكان دهید. در آخر فویل را از روی سینی برداشته و مجددا مقداری پنیر روی آن رنده كنید و در قسمت بالای فر به‌مدت 15 دقیقه تا زمانی كه كاملا طلایی شود بگذارید.

 

دسر آفوگاتو
مواد لازم:

1 ق س قهوه‌فوری
3 ق س شكر
4 تا 6 عددنان قندی یا بیسكویت
1 قوطی كمپوت گیلاس یا تمشك
1 تخته شكلات
500 گرم بستنی وانیلی
آب جوش به میزان لازم

فوت و فن های آشپزی به سبک انگلیسیروش تهیه:
قهوه فوری را همراه با شكر داخل یك پارچ ریخته و تا نصفه با آب جوش پر كنید. نان قندی یا بیسكویت را در 4 فنجانی كه می‌خواهید دسر را در آن درست كنید با دست خرد كرده و در ته فنجان‌ها بریزید. حالا کمپوت و گیلاس را با قهوه روی نان قندی بریزید. سپس یك تخته شكلات را نصف كرده، رنده كنید

 

و یك اسكوپ بستنی درفنجان قرار دهید و مجددا باقی مانده شكلات را روی آن رنده كنید. برای تزیین آن می‌توانید از گیلاس و آب كمپوت استفاده كنید شما می‌توانید با هر میوه فصل این دسر را درست كنید.

 

سالاد سبز
مواد لازم:
200 گرم برگ چغندر
200 گرم اسفناج
1 عدد لیموی تازه
روغن زیتون، نمك و فلفل به میزان لازم
آب به میزان لازم

فوت و فن های آشپزی به سبک انگلیسیروش تهیه:
اسفناج و برگ چغندر را خوب شسته و به تكه‌های متوسط برش بزنید. قابلمه را آب كرده و روی حرارت قرار دهید. برگ‌های اسفناج و چغندر را اضافه كنید. بگذارید تا سبزی‌ها كمی نرم شوند.سپس آن را آبكش كنید و درون ظرف سالاد خود بریزید. آب لیموی تازه را همراه بافلفل، نمك و روغن زیتون به آن اضافه كنید و به‌خوبی به هم بزنید.

 

آشپزی مثبت