پارس ناز پورتال

فیسبوک اینترنت رایگان ارائه می دهد

فیسبوک اینترنت رایگان ارائه می دهد

فیسبوک اینترنت رایگان ارائه می دهد 

شرکت فیسبوک به کاربران خود اینترنت رایگان ارائه می دهد که نوید بسیار خوبی برای طرفداران خواهد بود. اخبار تکمیلی را در زیر می خوانید. طبق گزارشات منتشر شده توسط خبرگزاری واشنگتن پست، شرکت فیسبوک برای عرضه اپلیکیشن Free Basics با دولتمردان آمریکا وارد مذاکره شده است.

فیسبوک اینترنت رایگان ارائه می دهد

این اپلیکیشن که پیش از این در 49 کشور دنیا در دسترس کاربران قرار گرفته، امکان مشاهده برخی از سایت‌های مهم را بدون مصرف ترافیک اینترنت فراهم می‌نماید.شاید بتوان اپلیکیشن Free Basics را استفاده رایگان از اینترنت تعریف کرد. پیاده‌سازی چنین طرحی می‌تواند امکان استفاده از اینترنت برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های اینترنت سیم کارت را ندارند، فراهم کند.

 

هر چند پیش از سرویس‌دهی، باید تمامی مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه دریافت شود که می‌تواند کمی وقت‌گیر و البته سخت باشد.بر اساس گزارشات، اپلیکیشن Free Basics در اختیار آن دسته از افراد کم درآمد و یا روستانشین آمریکایی که نمی‌توانند از اینترنت پر سرعت استفاده کنند، قرار خواهد گرفت.

 

عمده سایت‌هایی که به کمک این سرویس می‌توان مشاهده کرد، پایگاه‌های فعال در زمینه سلامتی، اخبار روز و مشاغل مختلف خواهد بود که قرار است در تعاملی میان شرکت فیسبوک و اپراتورهای بی سیم، انجام شود.به نظر می‌رسد که فیسبوک قصد ندارد این سرویس را با شرایطی محدود در اختیار کاربران قرار دهد.

 

تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ اجازه ارائه سرویس‌های خود از طریق اپلیکیشن Free Basics را خواهند داشت به شرط آنکه محتوای آنها شامل ویدئوها و عکس‌های با کیفیت بسیار بالا که از عرف استفاده اینترنت تلفن همراه خارج است، نباشد.

 

باید اشاره کنیم که مدیران این شرکت آمریکایی تنها با اپراتورهای داخلی همکاری خواهند داشت و خبری از دعوت به کار با اپراتورهای بی سیم بزرگ و ملی فعال در آمریکا نیست. شاید اگر این همکاری با اپراتورهای بزرگ‌تر و ملی صورت می‌گرفت، سازمان‌های داخلی تصور می‌کردند

 

که فیسبوک می‌خواهد فضای رقابتی میان ارائه‌دهندگان اینترنت را از بین ببرد. به هر صورت کمپانی‌های کوچک‌تر، از شرکای اصلی فیسبوک خواهند بود.هر چند، فیسبوک کمی هم نگران بوده که اپراتورهای بزرگ، کاربران اپلیکیشن Free Basics را به پرداخت پول برای استفاده بیشتر از اینترنت نکنند

 

و شاید همین موضوع باعث شده تا آنها اشتیاق کمتری نسبت به همکاری با اپراتورهای بزرگ داشته باشند. به هر شکل افرادی که برای بار اول از اپلیکیشن Free Basics استفاده می‌کنند، تا 30 روز می‌توانند از اینترنت رایگان این شرکت استفاده کنند.

 

نهایتا شاید مدیران فیسبوک در حال مذاکره با دولت‌مردان آمریکایی باشند، اما بعید است که اینترنت رایگان فیسبوک به این زودی‌ها در اختیار کاربران کم آمد این کشور قرار بگیرد.