پارس ناز پورتال

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

مجموعه : اخبار سینما
فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید 

در سال 2017 شاهد ساخت و پخش فیلم هاي گوناگونی هستیم که در این مقاله به شما برترین انها را معرفی خواهیم کرد.سال 2017 سالی هست پربار برای دوستداران سینما چرا که با عناوینی گوناگون روبرو هستیم. از فیلم اخیر کریستوفر نولان تا پنج فیلم ابرقهرمانی از Marvel و DC. در ادامه می‌ خواهیم ده فیلمی که در صدر فهرست مورد انتظارترین‌ ها قرار دارند را برای شما تشریح کنیم پس با ما همراه باشید.

 

تا پایان سال میلادی هنوز نه ماه باقی‌مانده هست و فیلم‌هایي در این فهرست حضور دارند که در این بازه‌ي زمانی پخش میشوند. لازم به ذکر هست که فیلم‌هاي حاضر در این فهرست فیلم‌هاي با بودجه‌ي بالا و معمولاً اقتباسی میباشند که پخش گسترده دریافت می کنند.

 

10. The Dark Tower

کتاب‌هاي استیون کینگ با اقتباس‌هاي سینمایی غریبه نیستند و از مشهور‌ترین فیلم‌هایي که بر زمینه آثار او ساخته شده‌اند می‌ توان به شاهکار‌هایي از جمله رستگاری شاوشنک و مسیر سبز هر دو به کارگردانی فرانک دارابونت اشاره کرد.

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

برج تاریک نام یکی دیگر از آثار کینگ هست که قرعه‌ي ساخت به نامش در آمده اما فرایندِ پیش-ساخت فیلم به این آسانی‌ها نبوده هست. ساخت پروژه از سال 2007 آغاز شد و جی جی آبرامز گزینش اصلی کارگردانی به حساب می‌رفت اما به علت مشغله کاری آبرامز از پروژه کنار رفت و در سال 2010 ران هاوارد وارد پروژه شد اما او هم نتوانست

 

در مقام کارگردانی بماند و صرفا عهده‌دار وظیفه تهیه‌کنندگی شد. در سال 2015 اما کمپانیِ سونی رسماً با نیکولای آرسل قرارداد بست تا بر صندلی کارگردانیِ فیلم تکیه بزند. همه ي‌چیز درست پیش رفت و ادریس البا و متیو مک‌کاناهی بعنوانِ بازیگران اصلی گزینه شدند.

 

جیک چمبرز با بازی تام تیلور پسری 11 ساله و عاشق ماجراجویی هست که سرنخ‌هایي را مبنی بر وجود بُعدی دیگر به نام جهان میانه کشف می کند. پس از این کشف او به جهان میانه منتقل و با شوالیه‌اي تنها به نام رولاند دشاین با بازی ادریس البا روبرو میشود که در سفری به سمت برج تاریک هست که در جهان پایانی واقع شده‌ هست

 

که میتواند از آن مکان باعث پیش گیری از انقراض جهان میانه شود اما موانع بر سر این دو عمده هست از جمله جادوگری خبیث به نام والتر پدیک با بازی متیو مک‌کاناهی که در تعقیب آن دو به سر میبرد.

 

تاریخِ پخش: ۶ مرداد ۱۳۹۶

 

War For The Planet of The Apes .9

نبرد برای سیاره‌ي میمون‌ها سومین قسمت از بازسازی سری فیلم‌هاي «سیاره میمون‌ها» هست که تا به این جا توانسته ‌هست عملکردِ قابل قبولی ارائه دهد و در گیشه‌ها پیروز ظاهر شود. این‌بار هم مت ریوز بعنوان کارگردان بازگشته تا موفقیتِ نسخه گذشته را تکرار کند – هر چند احتمالِ شکستِ فیلم نیز وجود دارد.

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

اندی سرکیس باری دیگر از طریق موشن کپچر، نقشِ سزار، رهبر میمون‌ها را ایفا می کند و از دیگر بازیگران میتوان وودی هارلسون و استیو زان را نام برد. به دنبال وقایع طلوع سیاره‌ي میمون‌ها سزار با بازی اندی سرکیس) و دیگر میمون‌ها درگیر جنگ با ارتشی از انسان‌ها می شوند.

 

میمون‌ها متحمل تلفاتِ سنگینی شده‌اند و سزار با غرایز تاریکش برای انتقام گرفتن، درگیر هست. این نبرد، سزار را در مقابل رهبر انسان‌ها قرار میدهد کلنلی بی‌ رحم با بازی وودی هارلسون. نبردی که سرنوشت گونه‌شان و آینده‌ي زمین را مشخص می کند.

 

تاریخ پخش: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

 

8. The Fate of The Furious

سریع و خشمگین از آن دسته از فیلم‌هایي میباشند که ما ایرانی‌ها آن را دنبال کرده‌ایم و از طرفداران این فیلم به حساب می‌ آییم. حتی با شنیدن خبر فوت پل واکر یکی از شخصیت‌هاي اصلی این سری بسیار متأثر شدیم.

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

سرنوشت خشمگین هشتمین فیلم این سری محسوب میشود. کارگردانی این قسمت را بر خلاف قسمت هفتم که جیمز وان کارگردان آن بود اف گری گری بر عهده دارد که پیش از این فیلمِ Straight Outta Compton را در کارنامه‌اش دارد. سریع و خشمگین به صحنه‌هاي هیجان‌انگیز، اتومبیل‌هاي مدل بالا و لوکیشن‌هاي لوکس شهرت دارد و امیدواریم که بتوانیم در هشتمین قسمت هم شاهد این موارد باشیم.

 

دام با بازی وین دیزل و لِتی با بازی میشل رودریگز در ماه‌ عسل به سر میبرند، برایان و میا خود را از کار بازنشسته کرده‌اند، دیگر اعضای گروه تبرئه شده‌اند و به نظر می‌رسد که در حال تجربه‌ي زندگیِ معمولی میباشند. اما هنگامی که زنی مرموز دام را فریب میدهد که به دنیای جرم و جنایت برگردد، باعث می‌ شود دام به نزدیک‌ترین کسانش خیانت کند و آن‌ها را در شرایط بی‌سابقه‌اي قرار دهد. این نخستین فیلم سری هست که پل واکر در آن حضور ندارد.

 

تاریخِ پخش: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

 

7. Thor: Ragnarok

اگر شما هم کاپیتان کشور آمریکا جنگ داخلی را تماشا کرده باشید حتما متوجه غیبت تور و هالک شده‌اید. رگناروک، هفدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول، به کارگردانیِ تایکا وایتیتی کارگردان نوظهور نیوزلندی که در سال ۲۰۱۶ با فیلم Hunt For The Wilderpeople توانست دقت‌ها را به خود معطوف کند در واقع می‌ خواهد غیبت این دو شخصیت را در هنگام وقایع جنگ داخلی توضیح دهد.

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

پس از اتفاقاتِ فیلمِ «انتقام‌جویان: عصرِ اولتران»، تور (با بازیِ کریس همسورت) بدونِ چَکُشش (مشهور به میولنر) در سیاره‌ي ساکار زندانی هست و باید در نبردی گلادیاتوری در مقابلِ دوستی قدیمی – هالک (با بازیِ مارک رافالو) – زنده بماند تا بتواند به موقع به آزگارد برگردد و جلویِ هلایِ شرور و رگناروکِ قریب‌الوقوع، نابودکننده‌ي تمدن آزگاردی، را بگیرد. لازم به ذکر هست که بندیکت کامبربچ نقشِ پزشک استرنج را در این فیلم ایفا میکند.

 

تاریخِ پخش: ۱۲ آبان ۱۳۹۶

 

Spider-Man: Homecoming .6

بدونِ شک مردِ عنکبوتی شناخته شده ترین قهرمان کمپانی مارول هست. سالِ ۲۰۰۷ قسمت سوم مردِ عنکبوتی به کارگردانیِ سم ریمی و بازیِ توبی مگوایر پخش شد و با وجود دریافتِ نقدهای متوسط از طرف منتقدان و مخاطبان، فیلم توانست به فروشی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند و موفقیتی تجاری محسوب شود. همه ي‌چیز برای ساختِ قسمتِ چهارم آماده بود اما سم ریمی به دلایلی از پروژه کناره‌گیری کرد

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

فیلمِ بعدیِ این فرنچایز بازسازی‌اي بود با بازیِ اندرو گارفیلد و کارگردانیِ مارک وب با نامِ «مردِ عنکبوتیِ شگفت‌انگیز». اما این سری فیلم هم به علت نقد‌هاي متوسط و عملکرد نه‌عمده مفید در باکس‌آفیس، منتفی شد. با این حال در فوریه سال ۲۰۱۵ سونی و مارول اعلام کردند که نسخه‌ي جدیدی از مرد عنکبوتی قرار هست

 

که وارد دنیای سینماییِ مارول شود و نخستین حضورش را در «کاپیتان ایالات امریکا: جنگ داخلی» تجربه کند، یک سال بعد فیلمِ سولوی خود را به کارگردانیِ جان واتس دریافت کند و مدتی بعد تام هالند بعنوانِ بازیگر این نقش گزینه شد. جنگِ داخلی پخش و مرد عنکبوتیِ هالند با اقبالِ مفید طرفداران روبرو شد.

 

«Homecoming» بعد از وقایع جنگِ داخلی روایت میشود. پیتر پارکر (با بازیِ تام هالند)، با کمکِ الگویش تونی استارک (با بازی ربرت داونی جونیور)، در تلاش هست تا تعادلی بین زندگیِ عادی‌اش بعنوانِ یک دانش‌آموز دبیرستانی در محله‌ کویینزِ شهر نیویورک و مبارزه با جرم و جنحه بعنوانِ مرد عنکبوتی برقرار کند تا اینکه خطری به ‌نام «Vulture» (با بازی مایکل کیتون) از راه می‌رسد. «Homecoming» شانزدهمین فیلمِ دنیای سینماییِ مارول هست.

 

تاریخِ پخش: ۱۶ تیر ۱۳۹۶

 

5. Guardians of The Galaxy Vol 2

در مراسم کامیک-کان سالِ ۲۰۱۲، کمپانیِ مارول اعلام کرد که در حالِ ساختِ فیلمی بر زمینهِ کتاب مصور محافظان کهکشان هست و جیمز گان وظیفه‌ي کارگردانی و نویسندگیِ فیلم را بر عهده دارد (که تا آن زمان فیلم چشمگیری در کارنامه‌اش دیده نمی‌شد). با اینحال فیلم در سال ۲۰۱۴ پخش شد، با تحسین فراوانِ منتقدان و مخاطبان روبرو شد

 

و با فروشِ بیش از ۷۰۰ میلیون دلار توانست به یکی از برترین فیلم‌هاي دنیای سینمایی مارول تبدیل شود و راه را برای دیگر فیلم‌هاي مارول که بر زمینه شخصیت‌هاي کمتر شناخته شده این کمپانیِ ساخته میشود، باز کند (بخوانید مرد مورچه‌اي!).

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

حالا منتظر قسمت دوم هستیم و واکنش‌ها به پخشِ نخست فیلم بسیار مثبت بوده‌هست اما باید منتظر بود و دید که فیلم در پخش جهانی چه می کند. دو تا سه ماه بعد از وقایع قسمتِ اول، محافظانِ کهکشان از میانِ سیاره‌ها عبور و در کهکشان‌ها سفر می‌ کنند و در تلاشند تا خانواده‌ نوپا‌ي خود را در کنار هم نگه‌دارند در حالی‌که به پیتر کوییل (با بازی کریس پرت) کمک می‌ کنند تا پدرِ حقیقی‌اش را پیدا کند و وی را بهتر بشناسد.

 

تاریخِ پخش: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

4. Wonder Woman

چهارمین فیلمِ دنیای سینمایی DC که تعداد زیادی از طرفداران DC و کتاب‌هاي مصور منتظر آن میباشند، چرا که با وجود شروع نسبتاً ناامیدکننده‌ي دنیای سینمایی DC، «واندر وومن» میتواند جانی تازه بر کالبدِ این سری بدمد.

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

کارگردانِ فیلم پتی جنکینز هست که در سال ۲۰۰۳ با فیلمِ «هیولا» توانست خود را بعنوانِ کارگردانی توانا اثبات کند و برای شارلیز ترون جایزه‌ي برترین بازیگر زنِ اسکار را به ارمغان بیاورد. جف جانز، یکی از مدیرانِ ارشد و نویسنده‌ي کاربلدِ DC، وظیفه‌ي نوشتنِ فیلمنامه‌ را بر عهده دارد

 

و گال گادوت برای بار دوم (پس از معرفی‌اش در «بتمن علیه سوپرمن») و در نخستین فیلمِ سولویِ Wonder Woman، این نقش را ایفا میکند. از دیگر بازیگران می‌ توان به رابین رایت، کانی نیلسن و دنی هیوستون اشاره کرد.در اوایلِ قرنِ بیستم، پرنسسِ آمازونی دیانا (با بازیِ گال گادوت)، که در جزیره‌ي تمیسکرا زندگی میکند، با خلبانِ ارتش ایالات امریکا،

 

استیو ترور (با بازیِ کریس پاین) که هواپیمایش در نزدیکیِ جزیره سقوط می کند، ملاقات می‌ کند. بعد از اینکه ترور به آمازونی‌ها درمورد‌ي وقایعِ جنگ جهانیِ اول اطلاعات می‌ دهد، دایانا منزل‌اش را ترک می‌ کند تا پایانی زودهنگام به جنگ جهانی اول ببخشد.

 

تاریخِ پخش:‌ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

 

3. Dunkirk

نبردِ دانکرک و عملیاتِ دینامو سوژه‌ي فیلمِ اخیرِ کریستوفر نولان، خالقِ سه‌گانه‌ي شوالیه تاریکی و میان‌ستاره‌اي، هست. اما آیا باز هم می‌ توانیم شاهدِ شاهکاری دیگر از این کارگردان باشیم؟ باید منتظر ماند و دید.

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگیِ نولان، «دانکرک» داستانِ نیروهای متفقین از جمله بریتانیا، بلژیک، کانادا و فرانسه را روایت می کند که در سواحل دانکرک توسط نیروهای آلمانی محاصره شدند و در عملیات دینامو، که در تاریخ ۲۶ می تا ۴ ژوئنِ ۱۹۴۰ در اوایل جنگ جهانیِ دوم به وقوع پیوست، تخلیه شدند.

 

تیمِ بازیگران را انگلیسی‌هاي خوش‌نام تشکیل می‌ دهند که در رأس آن‌ها تام هاردی، کنت برانا، مارک رایلنس و سیلیان مورفی را میتوان نام برد. حتی هری استایلز، خواننده گروهِ One Direction، نیز در این فیلم ایفای نقش می کند. هانس زیمر وظیفه‌ي ساختِ موسیقیِ فیلم را بر عهده دارد. به گفته نولان،

 

فیلم از ۳ زاویه دید (معنوی!) روایت می‌ شود: آسمان (خلبانان)، زمین (سربازان محصور در ساحل) و دریا (نیروهایِ مسئولِ تخلیه‌ي نیرو‌ي دریایی). از نکات قابل دقت اینکه فیلم برداری در دانکرک (محل وقوعِ اتفاق) واقع در کشور فرانسه انجام شده هست.

 

تاریخِ پخش: ۳۰ تیر ۱۳۹۶

 

2. Justice League

سال ۲۰۱۳ اقتباسی دیگر از داستان سوپرمن به کارگردانیِ زک اسنایدر ساخته شد که با نظرات متوسط منتقدان روبرو شد و مدتی بعد اعلام شد که این فیلم در واقع شروع دنیای سینمایی DC خواهد بود و دومین فیلمِ ابرقهرمانیِ DC (باز هم به کارگردانیِ اسنایدر) نیز سوپرمن را در مقابل بتمن قرار می‌ دهد، ایده‌اي جاه‌طلبانه اما شدنی.

 

فیلم در سالِ ۲۰۱۶ پخش شد و با وجود فروش نسبتاً مفید، به مذاق منتقدان و بعضی فیلم‌دوستان خوش نیامد، پس تا به اینجایِ کار وارنر و DC شروعِ خوبی را برای دنیایِ سینماییشان رقم نزده‌اند.

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

 به گزارش پارس ناز اما طبقِ بازدیدی که گروهی از نویسندگانِ سایت‌ها و مجلاتِ معتبر از استودیویِ محل ضبطِ عدالت‌جویان، پنجمین فیلمِ دنیای سینماییِ DC، داشتند، به نظر می‌رسد که اسنایدر و کمپانیِ وارنر در تلاشند تا فیلم را به سمت و سویی دیگر و متفاوت نسبت به گذشته هدایت کنند و شوخ‌طبعی و رنگ و لعابِ بیشتری چاشنیِ کار کنند (چیزی که به گفته‌ي منتقدان، کمبود آن در «بتمن علیه سوپرمن» از ایرادات به شمار می‌رفت).

 

داستانِ فیلم ماه‌ها بعد از وقایعِ «بتمن علیه سوپرمن» را روایت می کند. متأثر از فداکاریِ سوپرمن برای بشریت، بروس وین (با بازیِ بن افلک) و دایانا پرنس (با بازیِ گال گادوت) گروهی از ابرانسان‌ها را دورِ هم جمع میکنند تا با تهدیدِ مخربِ استپن‌ولف (با بازیِ سیاران هیندز) و ارتشش (با نامِ پارادیمن‌ها)، که در جستجوی سه جعبه‌ي مادرِ موجود بر رویِ کره‌زمین میباشند، مقابله کنند. این فیلم همین طور نخستین حضورِ عدالت‌جویان بر پرده‌ي بزرگ محسوب میشود.

 

تاریخِ پخش:۲۶ آبان ۱۳۹۶

 

1. Star Wars: The Last Jedi

پس از پخشِ نخستین فیلمِ «Star Wars» به کارگردانیِ جورج لوکاس در سالِ ۱۹۷۷، این فیلم به سرعت تبدیل به پیروز‌ترین فیلمِ دورانِ خود شد و آغازِ فرنچایزی بود که ما را با خود به آینده‌اي دور و میان ستاره‌ها قرار داد. هر سه فیلمِ اصلیِ سری جزءِ ۲۵۰ فیلمِ برتر سایتِ IMDb هست و بعدها سه‌گانه‌ي دیگری ساخته‌شد که هیچ‌گاه موفقیتِ سه‌گانه‌ي اصلی را تکرار نکرد اما شفاف‌سازی‌هایي را در بخشِ ‌داستان انجام داد.

فیلم های برتر و جنجالی سال 2017 را بشناسید

سال ۲۰۱۵ و با پخش قسمت هفتم به کارگردانی جی جی آبرامز، فیلم با استقبالِ بسیار عمده مواجه شد و توانست بیش از ۹۰۰ میلیون دلار فروش کند و اسپین آفی هم که در سالِ ۲۰۱۶ با نامِ «Rogue One» ساخته شد نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار فروش کرد. اما قسمت هشتم، ری به همراهِ فین،

 

پو و لوک اسکای‌واکر سفرِ حماسه‌آمیزِ خود را ادامه می‌ دهند. لازم به ذکر هست که قسمتِ هشتم، آخرین فیلمِ کری فیشر در نقشِ پرنسس لیا هست که در دسامبرِ سالِ ۲۰۱۶ از جهان رفت.

 

تاریخِ پخش: ۲۴ آذر ۱۳۹۶