پارس ناز پورتال

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

مجموعه : اخبار سینما
فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند 

برخی از فیلم های ترسناک و جنایی عاملی شده اند برای ایجاد جرم و جنایت در شهر و کشورهای مختلف که همانند هاي آن را به شما معرفی می‌کنیم. احتمالاً فیلمهای خوفناک مناسب همۀ ي افراد نباشند «منظورمان شما دختران و پسرانی هستید که با مشاهده یک قطره خون دچار تهوع یا حتی بیهوشی می‌شوید»

 

اما در طرف مقابل افرادی وجود دارند که برای مشاهده فیلمهای خوفناک با صحنه هاي خوفناک تر و شخصیت هاي خوفناک و بد لحظه شماری می‌کنند. همین موضوع باعث شده که برخی از طرفداران این فیلمهای خوفناک پا را از حد معمول فراتر گذاشته و با ورود به مرحله ي دیوانگی جنایات بسیار خوفناک و مرگباری را بر زمینه فیلم هایي که دیده اند انجام دهند.

 

اگر چه برخی از این فیلم ها از روی حکایت هاي حقیقی ساخته شده اند اما در طرف مقابل نیز برخی از این فیلم ها باعث شده اند که افرادی همان روشهای آدمکش مشهور فیلم خوفناک پرطرفدار خود را روی رفقا, اعضای خانواده و حتی افراد غریبه پیاده کنند. در ادامه ي این مقاله قصد داریم شما را با جنایات خوفناک اما حقیقی آشنا کنیم که از فیلمهای خوفناک الهام گرفته شده اند.

 

۱- ملکه جهنمی

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

سومین بخش از حکایت هاي خوفناک آن رایس با نام “خاطرات خون آشام” «The Vampire Chronicles» در سال ۲۰۰۲ با عنوان “ملکه جهنمی” «Queen of the Damned» به فیلم تبدیل شد که به شدت با انتقاد روبرو شده و گفته شد که حکایت اصلی رایس توسط کارگردان و عوامل تولید نسخه ي سینمایی به کلی نابود شده هست.

 

اگر چه این فیلم با عکس العمل منفی منتقدان, تماشاگران و نویسنده ي حکایت همراه گردید اما برای یکی از تماشاگران بسیار الهام بخش بود. در سال 2001, یک جوان ۲۲ ساله به نام آلن منزیس بعد از اینکه دوست 21 ساله اش, توماس مک کندریک از فیلم انتقاد کرده و به بازیگر نقش خون آشامی به نام آکاشا «با بازی آلایا هاتن» بد و بیراه گفته بود, با چاقو ضربات مرگباری را به وی وارد کرد و در نهایت پس از مرگ اندکی از خون او را نوشید.

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

منزیس در جلسه ي دادگاه خود عنوان کرد که پس از شنیدن نظرات دوستش در مورد فیلم به سرعت به او حمله کرده و با دستکم ۱۰ ضربه ي چکش او را به قتل رسانده هست. وی در ادامه با چاقو نیز ضرباتی به بدن دوست خود وارد نموده و بخشی از مغز او را خورده بود.

 

منزیس اعتراف کرد که بیش از ۱۰۰ بار این فیلم را تماشا کرده و بشدت تحت تاثیر آن قرار گرفته بود. وی هم‌چنین گفت که این فیلم چنان تاثیری بر روی او گذاشته بود که حس میکرد باید یک نفر را کشته و با نوشیدن خون او به رویای فناناپذیر شدن مثل شخصیت آکاشا جامه ي عمل بپوشاند. وی در ادامه چنین گفت:” در اتمام به این نتیجه رسیدم که باید به هر ترتیبی یک نفر را به قتل برسانم… اگر کسی را نکشی نمی تواني خون آشام باشی”.

 

وی ادعا کرده بود که در زمان ارتکاب قتل حالت روانی عادی نداشته هست اما دادگاه اظهارات او را رد کرد و او را به جرم قتل عمد و وحشیانه گناهکار شناخت. در نوامبر سال ۲۰۰۴ منزیس در حالیکه در حبس شاتس در نزدیکی شهر گلاسکو در دستگیر به سر می‌برد و میدانست که دستکم به ۱۸ سال حبس محکوم خواهد شد خودکشی کرد.

 

۲- وحشت در خیابان الم/ جمعه سیزدهم

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

در سپتامبر سال ۲۰۰۴, دانیل گونزالز ۲۶ ساله طی سه روز ۴ نفر را در الهام از شخصیت آدمکش فردی کروگر در فیلم خوفناک “وحشت در خیابان الم” «Nightmare on Elm Street» به قتل رساند. قربانیان گونزالز کاملاً تصادفی انتخاب شده بودند و وی در هنگام قتل یک ماسک هاکی روی صورت خود داشت

 

که کاملاً شبیه ماسک شخصیت جیسون وورهیز, آدمکش مخوف فرانچایز خوفناک “جمعه سیزدهم” «Friday the 13th» بود. گونزالز در دادگاه عنوان کرد که قصد داشته دستکم ۱۰ نفر را به قتل برساند و به یک آدمکش سریالی شناخته شده و خوفناک مثل شخصیت فردی کروگر تبدیل شود.

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

گونزالز به ۸ بار حبس ابد محکوم شده و در بیمارستان روانی برودمور در برکشایر انگلستان که یکی از ایمن ترین مراکز نگه داری از بیماران روانی در دنیا هست فرستاده شد. در ۹ آگوست سال ۲۰۰۷, پرستاران این مرکز,گونزالز را در گودالی پر از خون خود مرده یافتند. بعدها مشخص شد که وی خودکشی کرده و گذشته از مبادرت به قتل ها به مریضی اسکیزوفرنی مبتلا بوده و به شدت مواد مخدر مصرف می کرده هست.

 

۳- پاک‌سازی

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

جیمز دموناکو در فیلم خود با عنوان “پاک سازی” «The Purge» در سال ۲۰۱۳ تماشاگران را به دنیای موازی می‌برد که در ان در یک کابوس آباد افراد می‌توانند تنها در یک شب از سال هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند بدون اینکه تحت پیگرد قرار بگیرند حتی اگر دست به قتل بزنند.

 

نه تنها این فیلم چنان مورد دقت قرار گرفت که دو دنباله ي دیگر نیز از آن با نام هاي “هرج و مرج” «Anarchy» در سال ۲۰۱۴ و “سال انتخابات” «Election Year» در سال ۲۰۱۶ ساخته شد بلکه واژه ي “پاک سازی” را نیز در معنای کمتر مورد دقت قرار گرفته خود به عکس کشید: از میان بردن وحشیانه و خشونت آمیز عناصر و کسانی که برای یک سازمان یا یک مکان خاص بدرد نخور انگاشته میشوند.

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

این دقیقاً همان کاری بود که جاناتان کروز در ماه می سال ۲۰۱۶ با کشتن سه نفر در عرض ۴ روز انجام داد و واژه ي “پاک‌سازی” را واقعیت بخشید. در آن زمان کسی انگیزه ي کروز را نمی‌دانست و پلیس فکر می‌کرد که وی بی هدف و تنها برای ارضای امیال سنگدلانه ي خود این جنایات را مرتکب شده هست.

 

اما وقتی گفت و گو هایي با رفقا و آشنایان کروز انجام گرفت مشخص شد که وی بارها گفته هست که قصد دارد یک “قیام جنایتکارانه مرگبار” را نخست کند که در واقع یک نوع “پاک‌سازی” هست. وی در حین قتل هاي موسوم به پاک سازی خود مرتکب دزدی نیز شده بود.

 

در نهایت وی با انگ قتل, دزدی, ایجاد ترس و هراس و ترغیب گروه هاي تبهکار محاکمه شد و در آوریل سال ۲۰۱۷ کروز به ۳ بار حبس ابد بدون امکان تجدیدنظر محکوم شد. وی در توافقی با دادستان با این مجازات موافقت کرد در غیر این صورت به مرگ محکوم می شد.

 

۴- هالووین

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

بعد از تماشای فیلم خوفناک “هالووین” «Halloween» ساخته ي راب زامبی در سال ۲۰۰۷ که بازسازی فیلمی با همین عنوان ساخته ي جان کارپنتر در سال ۱۹۷۸ بود, جیک ایوانز ۱۷ ساله به این فکر افتاد که از روشهای آدمکش داستانی این فیلم با نام مایکل می یرز تقلید کند. در فیلم, می یرز خواهر قلدر, نامزد و گرچه مادر نامزد او را در شب هالووین به قتل میرساند

 

و ایوانز نیز که تحت تاثیر آرامش و خونسردی می یرز در هنگام ارتکاب این قتل ها قرار گرفته بود تصمیم گرفت با بهره گیری از همین روش اعضای خانواده ي خود را به قتل برساند زیرا فکر میکرد که اینکار در زندگی حقیقی نیز به اندازه ي دنیای فیلم راحت خواهد بود. بدین ترتیب ایوانز با شلیک گلوله خواهر ۱۵ ساله ي خود به نام مالی و مادر ۴۸ ساله اش جمی را در ۳ اکتبر ۲۰۱۲ به قتل رساند.

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

ساعاتی بعد وی دستگیر شد و در برگه ي اعترافات خود خاطرنشان کرد که در هفته ي منتهی به جنایت خود فیلم “هالووین” را ۳ بار تماشا کرده هست. وی در اعترافات خود گفته بود:” زمانی که فیلم را تماشا میکردم از آرامش و خونسردی پسر حکایت در حین ارتکاب قتل ها و اینکه هیچ علامت اي از پشیمانی در او دیده نمی شد

 

حیرت زده شده بودم. بعد از آن فکر کردم که در صورتی ک من نیز کسی را بکشم همین احساس را خواهم داشت”. وی در نامه ي خود عنوان کرده بود که قصد نداشته خانواده اش را به قتل برساند اما بهرحال مجبور شده دست به این جنایت بزند زیرا حس می کرده که خانواده اش دارند او را خفه می‌کنند.

 

بر زمینه اظهارات پلیس, وی بعد از مشاهده کردن فیلم “هالووین” آن را در جعبه قرار داده و در سطل زباله انداخت تا بعدا کسی فکر نکند که وی تحت تاثیر این فیلم قرار داشته هست. در ژانویه سال ۲۰۱۳, ایوانز به ۴۵ سال حبس محکوم شد که ۲۱ سال آن را باید بدون حق خواهش عفو مشروط بگذراند.

 

۵- کلکسیونر

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

تریلر جنایی روانشناسانه ي “کلکسیونر” «The Collector» که در سال ۱۹۶۵ بر زمینه داستانی به همین نام نوشته ي جان فاولز ساخته شد منبع الهام شمار زیادی از جنایات شناخته می‌شود. در این فیلم جوانی تنها به نام فردریک کلگ به عکس کشیده می‌شود که به شدت منزوی بوده

 

و تنهایی خود را با جمع کردن پروانه و تماشای یک دختر دانشجوی هنر به نام میراندا گرِي پر میکند. وی به شدت به میراندا علاقمند می‌شود اما میراندا نظر مساعدی نسبت به او ندارد. همه ي چیز زمانی که فردریک یک منزل ي بزرگ را در حومه ي شهر میخرد رنگ دیگری به خود می‌گیرد. وی در این منزل یک گودال زیرزمینی حفر کرده و پس از ربودن میراندا او را در این گودال زندانی میکند تا بدین ترتیب او را به خود علاقمند کند.

 

 به گزارش پارس ناز در کمال ناباوری تمامی نقشه هاي میراندا برای فرار, گمراه کردن و کشتن فردریک با شکست مواجه می‌شود و در نهایت میراندا می میرد. فردریک نیز تصمیم می‌گیرد که کلکسیونی از دختران جذاب را فراهم کند. دو مرد جوان به نام هاي لئوناردلیک و چارلز ان جی نیز از روش فردریک برای انجام جنایات خود الهام گرفتند.

فیلم های وحشتناک که الهام بخش قاتلان مخوف شدند

لیک در سال ۱۹۸۵, دو دختر نوجوان به نام هاي کتی آلن و برندا اوکانر را دزدیده و در یک انباری با دیوارهای عایق صوتی زندانی کرد. وی در همین مکان به قربانیان خود تجاوز کرده و پس از شکنجه و ازار و آزار فراوان آنها را به قتل رساند.دوست لیک نیز در این اعمال شنیع با او همراه بود و به نقشه هاي آدم ربایی و قتل خود نام “عملیات میراندا” داده بودند.

 

در همان سال لیک هنگامی که به علت دزدی از یک فروشگاه دستگیر شد با خوردن قرص سیانور خودکشی کرد و ان جی نیز به 12 قتل عمد متهم شد. وی در حال آماده در حبس ایالتی سن کوئنتین در انتظار اعدام به سر می‌برد.