پارس ناز پورتال

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

مجموعه : اخبار سینما
این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید 

بعضی از فیلم ها میباشند که در طول زندگی هر فردی اگر دیده نشوند مثل حسرت بزرگی خواهند بود. چون بعضی آثار از حد یک فیلم فراتر رفته اند. درمورد برترین فیلم‌هاي تاریخ سینما تاکنون کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر شده که در بین انها یکی از معتبرترین‌شان کتابی هست که گیل کین و جیم پیازا درمورد ۱۰۱ فیلم بر‌تر تاریخ سینما نوشته‌اند.

 

به گزارش هفته‌نامه کریستین ساینس مانیتور که در صفحات هنری‌اش ضمن بررسی آثار سینمای دنیا، با تکیه بر منابع معتبر سینمایی، لیستی از فیلم‌هاي برتر طول تاریخ سینمای دنیا منتشر میکند و بعضی از ویژگی‌هاي منحصر به فرد این آثار راکه میان ٥٠ اثر برتر قرارشان داده، برمی‌شمارد، کتاب گیل کین و جیم پیازا ویژگی‌هاي منحصر به فردی دارد که این را در گزینه آثار در سرفصل‌هاي مختلف و نوع نگاه به فیلم‌ها میشود دید.

 

مطلبی که در پی می آید، نگاهی به بعضی از فیلم‌هاي این لیست هست که شامل فیلم‌هاي جدی «به‌معنای غیرکمدی و غیر موزیکال» می شود. فهرستی که در تاریخ بیشترین اتفاق نظر روی برترین بودن انها به عمل آمده هست و بنابراین می شود آن را به‌عنوان راهنمایی برای فیلم مشاهده نیز نگاه کرد. این لیست را به نقل از top movies با هم مرور می کنیم.

 

پدرخوانده

فیلم جنایی پدرخوانده برترین اثر فرانسیس فورد کاپولا، محصول ‌سال ۱۹۷۲ هست که براساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو که در ‌سال ۱۹۶۹ نوشته شده، ساخته شده‌ هست. فیلمنامه این اثر حاصل همکاری مشترک فرانسیس فورد کاپولا و ماریو پوزو هست. ماجرای فیلم بین سال‌هاي ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد و داستان فیلم درمورد خانواده مافیایی کورلئونه هست.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

در فیلم بازیگرانی همچون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان نقش‌آفرینی می کنند. به علت استقبال تماشاگران از این فیلم، دو‌سال بعد از پخش آن، قسمت دیگری از این فیلم به نام پدرخوانده: قسمت دوم و در ‌سال ۱۹۹۰ نیز قسمت سوم این فیلم با نام پدرخوانده: قسمت سوم ساخته شد؛ هرچند که هیچ‌کدام به پای نسخه اولیه نرسید و فورد کاپولا گفته هست: فقط باید فیلم اول را می‌ساختم!

 

همشهری کِین

همشهری کین اثر ماندگار اورسن ولز، محصول ‌سال ۱۹۴۱ کشور آمریکا هست که براساس فیلمنامه‌اي از ژوزف منکوویچ ساخته شده هست. یکی از دلایل ماندگاری این اثر که در تعداد زیادی از نظرسنجی‌ها، برترین فیلم تاریخ سینما شناخته شده، وسواس ولز و تلاش برای رسیدن به اثری نو با بهره گیری از تکنیک‌هایي تازه در فیلم برداری و تدوین بود. همشهری کین نامزد هفت جایزه اسکار بود که تنها اسکار برترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کرد

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

اورسن ولز این فیلم را به‌عنوان اولین اثرش در ٢٦ سالگی ساخت و طبیعتا به دوران پختگی ولز بازنمی‌گردد، اما تعداد زیادی از منتقدان همشهری کین را به دیگر ساخته‌هاي ساختارمندتر این کارگردان باهوش ترجیح می دهند.

 

لورنس عربستان

فیلم لورنس عربستان که بر پایه زندگی توماس ادوارد لورنس یکی از معماران خاورمیانه اخیر ساخته شده، محصول ۱۹۶۲ بریتانیا هست. این فیلم به کارگردانی دیوید لین و براساس فیلمنامه‌اي از رابرت بولت و مایکل ویلسون ساخت شد و پیتر اوتول نقش لورنس را در این فیلم بازی کرد.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینیدفیلم به تجربه‌هاي لورنس در عربستان در زمان جنگ جهانی اول میپردازد. لورنس عربستان برنده هفت جایزه اسکار ازجمله برترین فیلم، برترین کارگردانی، برترین فیلم برداری و برترین موسیقی متن شده هست. همین طور پیتر اوتول برای برترین بازیگر نقش اول مرد، عمر شریف برای برترین بازیگر نقش مکمل مرد و رابرت بولت و مایکل ویلسون برای برترین فیلمنامه نامزد دریافت اسکار شدند.

 

محله چینی‌ها

محله چینی‌ها یک نوآر تاثیرگذار به کارگردانی رومن پولانسکی و محصول ‌سال ١٩٧٤ میلادی هست. براساس داستان این فیلم، جیک گیتس «جک نیکلسون» کارآگاه خصوصی لس‌آنجلسی، متخصص در امور افشای خیانت‌هاي زناشویی توسط زنی به نام خانم مولوری استخدام می شود تا پرده از راز خیانت شوهر او بردارد.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

آقای مولوری توسط گیتس تعقیب می شود و به‌زودی چند عکس رسواکننده‌اي که از او گرفته شده و نشانگر خیانتش بود، به‌طور اتفاقی در یکی، دو روزنامه محلی چاپ می شود اما خیلی زود خانم مولوری حقیقی «فی دوناوی» به این عمل کارآگاه اعتراض کرده و مشخص میشود همگی قربانی ماجرای رازآلودی شده‌اند که هدف اصلی آن بی‌آبرو کردن آقای مولوری بوده هست.

 

در بارانداز

در بارانداز اثر الیا کازان و براساس فیلمنامه‌اي از باد شولبرگ محصول ۱۹۵۴ هست که نگاهی با جرأت و انتقادی به فساد در اتحادیه بارانداز هوبوکن نیوجرسی دارد.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

این فیلم با هنرنمایی مارلون براندو توانست هشت اسکار اصلی برترین فیلمنامه «باد شولبرگ»، برترین کارگردان «الیا کازان»، برترین بازیگر نقش اول مرد «مارلون براندو»، برترین بازیگر نقش مکمل زن «اوا ماری سنت»، برترین تدوین «جن میلفورد»، برترین فیلم برداری – سیاه و سفید- «بوریس کافمن»،

 

برترین طراحی صحنه «ریچارد دی» و برترین عکس فیلم «سام اسپیگل -تهیه کننده» را تصاحب کند. همین طور فیلمنامه با اقتباسی آزاد از رویدادهای حقیقی نوشته شده هست.

 

غرامت مضاعف

غرامت مضاعف اثر بیلی وایلدر محصول ۱۹۴۴ هست که توسط بیلی وایلدر و ریموند چندلر از رمان غرامت مضاعف «۱۹۳۵» اثر جیمز ام.کین اقتباس شد. این فیلم جزو شاخص‌ترین مشابه‌هاي فیلم نوآر به شمار می رود و داستان آن براساس جنایتی حقیقی بنا شده هست که در ۱۹۲۷ اتفاق افتاد

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

عنوان فیلم به عبارت حقوقی متعارف در شرکت‌هاي بیمه اشاره دارد. براساس داستان این فیلم، فیلیس دیتریچستون، باربارا استانویک، فروشنده بیمه عمر والتر نف فرد مک مورای را اغفال می کند تا وی را در کشتن شوهرش یاری دهد و مرگ وی را یک حادثه جلوه دهند تا فیلیس بتواند از طریق ماده غرامت مضاعف، بیمه عمر شوهرش را طلب کند اما رئیس و دوست صمیمی نف و تحلیلگر بیمه بارتون کییس ادوارد جی. رابینسون به این ماجرا شک می کند.

 

زندگی دیگران

فیلمی آلمانی و اولین فیلم بلند فلوریان هنکل فون دونرسمارک و برنده جایزه اسکار برترین فیلم خارجی‌زبان‌ سال ۲۰۰۶ هست.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

فیلم با بودجه کمی حدود ۲‌میلیون دلار در کشور آلمان ساخته شد و حدود ۱۰۰‌میلیون دلار فروش داشت. این فیلم بیش از ۳۰ جایزه ازجمله جایزه اسکار برترین فیلم خارجی‌زبان ‌سال ۲۰۰۶ را به دست آورد و با استقبال منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد.

 

بانی و کلاید

بانی الیزابت پارکر و کلاید چستنات بارو زوج سارق و قانون‌شکن آمریکایی بودند که به سبب درگیری‌هاي متعددشان با پلیس و همین طور انعکاس شورانگیز ماجراجویی‌هاي آن ها در روزنامه‌ها به بدنامی مشهور شده بودند.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

آرتور پن ‌سال ۱۹۶۷ فیلمی درمورد این دو سارق ساخت که در چهلمین مراسم جایزه اسکار، پیروز به کسب دو اسکار در رشته‌هاي برترین بازیگر زن نقش مکمل و برترین فیلم برداری شد.

 

راننده تاکسی

راننده تاکسی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی محصول ‌سال ۱۹۷۶ هست. فیلم روایتی متفاوت از یک سرباز سابق کشور آمریکا در جنگ ویتنام هست که حالا یک راننده تاکسی شده و در مواجهه‌اي برای نجات جامعه فاسد کشور آمریکا، دست به خشونت می زند و سرنوشتی متفاوت می‌یابد.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

اسکورسیزی برای این فیلم در اسکار تنها چند نامزدی به دست آورد اما در عوض برنده نخل طلای کن شد و دقت منتقدان را به تکنیک فیلمسازی‌اش بیش از پیش جلب کرد.

 

اینک آخرالزمان

اینک آخرالزمان محصول ۱۹۷۹، یکی از برترین آثار فرانسیس فورد کاپولاست که براساس فیلمنامه‌اي از جان میلوس و فرانسیس فورد کاپولا ساخته شده هست. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان دل تاریکی نوشته جوزف کنراد هست. داستان از جایی آغاز می شود که به سروان ویلرد «مارتین شین»، ماموریت داده می شود به جنگلی در کامبودیا رفته و سرهنگ والترکروتز «مارلون براندو» قهرمان جنگی راکه درون جنگل برای خودش ارتشی تشکیل داده پیدا کرده و بکشد.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

این وظیفه سرآغاز تحولات و اتفاقات زیادی میشود که نوعی رفتن به گوشه‌هاي پنهانی و تاریکی‌هاي وجود بشر هست. زمانی که او در جنگل فرود می آید، کم‌کم توسط نیروهای مرموزی در جنگل گرفتار شده تا حدی که کم‌کم دچار جنون می شود. همراهان وی هم یکی، یکی به قتل میرسند. همین‌طور که ویلرد به مسیرش ادامه می دهد اکثر و اکثر شبیه کسی می شود که برای کشتنش فرستاده شده هست.

 

سرگیجه

سرگیجه به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول ۱۹۵۸ میلادی هست. این فیلم بر پایه فیلمنامه‌اي از آلک کوپل و ساموئل ا. تایلور تهیه شد. شهرت سرگیجه در حرکت دوربینی بود که هیچکاک برای القای حس سرگیجه ابداع کرده بود: زوم و عقب کشیدن همزمان دوربین فیلم برداری؛ اینکار عمق صحنه را مخدوش میکرد و بعدا به ترفند دالی زوم مشهور شد. هیچکاک فیلم سرگیجه را شخصی‌ترین فیلم کارنامه‌اش خوانده هست.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

فیلمی که یکی از مضامین مورد علاقه هیچکاک یعنی عشق به‌مثابه یک وسواس را بررسی میکرد؛ عشقی که زن و مرد را ویران میکند.

 

رفقای مفید

رفقای مفید فیلمی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی محصول ‌سال ۱۹۹۰، براساس کتابی به نام Wiseguy «اصطلاح عامیانه‌اي که به اعضای مافیا میگفتند»، نوشته نیکولاس پیلگی، گزارشگر جنایی نیویورک ساخته شده هست. کتاب براساس زندگی حقیقی هنری هیل، گانگستر سابق و خبررسان اف‌بی‌آی نوشته شده هست.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

همین طور عنوان فیلم یعنی Goodfellas درواقع «در اصطلاح» به معنی گانگسترها یا مافیایی‌هاست، با این وجود این فیلم در ایران با عنوان رفقای مفید شناخته میشود. فیلم در ٦ بخش نامزد جایزه اسکار شد اما تنها جو پشی به‌عنوان بازیگر نقش مکمل مجسمه طلایی اسکار را از آن خود کرد.

 

شکارچی گوزن

شکارچی گوزن که به رولت روسی نیز شهرت دارد، فیلمی جنگی به کارگردانی مایکل چیمینو و محصول‌ سال ۱۹۷۸ کمپانی یونیورسال هست.این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

 

در این فیلم سه‌ساعته، سه خط داستانی روایت می شود. خط اول از عروسی به سمت تشییع جنازه، دیگری داستان گروهی از دوستان که به شکار گوزن می روند و در آخر این‌که چگونه جنگ ویتنام وارد زندگی چندین نفر شد و زندگی آن ها را برای همۀ وقت} دگرگون کرد.

 

قایق آفریکن کویین

قایق آفریکن کویین ساخته ١٩٥١ به کارگردانی جان هیوستون یکی از آثار دهه ٦٠ میلادی هست که تنها اسکار همفری بوگارت را نصیبش کرد. براساس داستان این فیلم، رز «کاترین هیپبرن» و برادرش در آفریقا درحال کمک به مردم و تعلیمات مذهبی میباشند تا این‌که جنگ جهانی دوم شروع می شود و کشور آلمان‌ها وارد آن‌جا می شوند.این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

برادر رز دچار مریضی میشود و می‌میرد. از طرفی چارلی «همفری بوگارت» که صاحب قایقی به نام ملکه آفریقاست و گاهی لوازم مورد نیاز انها را تأمین میکند به رز توصیه می کند تا برای خروج از آفریقا همسفر او شود.

 

بر باد رفته

ویکتور فلمینگ، فیلم ۲۳۸ دقیقه‌اي بر باد رفته را در ‌سال ۱۹۳۹ کارگردانی کرد. فیلم روایت عشق یک دختر جنوبی در خلال جنگ داخلی کشور آمریکا را به عکس میکشد.این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

این فیلم جوایز متعددی را از آن خود کرد که از میان آن ها می توان به چهار جایزه اسکار برترین فیلم، برترین کارگردان برای ویکتور فلمینگ، برترین هنرپیشه نقش اول زن برای ویویان لي و برترین نقش مکمل زن برای هتی مکدانیل اشاره کرد.

 

کازابلانکا

کازابلانکا اثر مایکل کورتیز که براساس داستانی از جولیوس جی. اپستاین، فیلیپ جی. اپستاین، ‌هاوارد کاچ و کیسی رابینسون در ‌سال ١٩٤٢ ساخته شد، با هنرنمایی دو هنرپیشه نامدار تاریخ سینما همفری بوگارت و اینگرید برگمن یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌هاي تاریخ به‌زعم منتقدان بوده هست و بعضی آن را برترین فیلمی می دانند که تاکنون در سیستم استودیویی ‌هالیوود ساخته شده‌ هست

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

این فیلم ١٣٠ دقیقه‌اي در هشت بخش نامزد جایزه اسکار شد که در سه بخش برترین فیلم، برترین کارگردانی و برترین فیلمنامه‌ جوایز اسکار را به دست آورد.

 

بلوار سانست

بلوار سانست اثری به کارگردانی و براساس فیلمنامه‌اي از بیلی وایلدر و محصول‌ سال ١٩٥٠ هست. فیلم در زمان پخش خود نامزد ۱۱ جایزه اسکار بود که پیروز به کسب سه مجسمه طلایی اسکار شد.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

براساس داستان این فیلم، جو گلیس فیلمنامه‌نویسی هست که دچار مشکلات مالی شده هست و بشدت نیازمند پول هست. در یکی از روزهایی که درحال فرار کردن از دست طلبکارانش هست به‌طور اتفاقی وارد منزل نورما دزموند، ستاره سابق‌ هالیوود میشود که دیگر شهرت قبل را ندارد. در این میان نورما که هنوز در توهم شهرت هست، عاشق جو گلیس شده و از او می خواهد پیش او بماند.

 

شمال از شمال غربی

شمال از شمال غربی محصول ۱۹۵۹ و به کارگردانی آلفرد هیچکاک هست که براساس سناریویی از ارنست لمن ساخته شده هست. داستان فیلم، حکایت تودرتو و پرتعلیق مردی هست که ناخودآگاه خود را درگیر ماجرایی جاسوسی و اتهاماتی که به وی وارد آمده، میبیند و زنی که در این میان قصد کمک به وی را دارد.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

نام فیلم اضافه بر محلی که نقط بحبوحه داستان در آن‌جا اتفاق می‌افتد، اشاره‌اي نیز به قطعه‌اي از نمایشنامه هملت، اثر ویلیام شکسپیر دارد: هنگام وزش باد جنوبی، مفید و بد را از هم بازمی‌شناسم، جنون من تنها در هنگامی‌ هست که باد از شمالشمال غربی می‌وزد. چهل‌وششمین اثر هیچکاک، عنوان نامزدی سه جایزه در سی‌ودومین مراسم اسکار ازجمله نامزدی جایزه اسکار برترین فیلمنامه اصلی برای ارنست لمن را در پی داشت.

 

روانی

فیلم روانی به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول ‌سال ۱۹۶۰ کشور کشور آمریکا، یکی از برترین فیلم‌هاي ژانر وحشت تاریخ سینما شناخته شده و با اختلاف زیادی از فیلم سرگیجه برترین فیلم هیچکاک محسوب می شود.
این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

این فیلم را خوف‌انگیزترین فیلم تاریخ سینما نیز لقب داده‌اند و آنچنان تحسین منتقدان را در ده‌هاي متمادی در پی داشت که در‌ ‌سال ١٩٩٢ در‌ لیست میراث فرهنگی ایالات امریکا و در‌ گنجینه شاهکارهای سینمایی ‌‌هالیوود قرار گرفت.

 

کشتن مرغ مقلد

کشتن مرغ مقلد یا کشتن مرغ مینا نام رمانی هست نوشته ‌هارپر لي، نویسنده آمریکایی در ‌سال ۱۹۶۰ میلادی و برای این اثر در ‌سال ۱۹۶۴ میلادی، جایزه پولیتزر را به دست آورد. از زمان اولین انتشار تاکنون، بیش از ۳۰‌میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به بیش از ۴۰ زبان بین‌المللی ترجمه شده هست.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

در ‌سال ۱۹۶۲ میلادی، رابرت مولیگان فیلمی را با همین نام براساس همین رمان ساخت که در نظرخواهی‌هاي عمومی، همواره به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌هاي تمام عمر تماشاگران سینما نام برده می شود. رمان کشتن مرغ مقلد از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت میشود

 

که دختر وکیل سفیدپوستی به نام اتیکاس فینچ هست که دفاع از جوان سیاهپوستی به نام تام رابینسون راکه به تهمت ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در شهر کوچکی به نام میکوم، آلاباما محاکمه می شود به عهده می گیرد. مرغ مقلد در این اثر نماد معصومیت هست.

 

گاو خشمگین

گاو خشمگین به کارگردانی مارتین اسکورسیزی محصول ١٩٨٠، درام ورزشی براساس زندگی جیک لاموتا، مشت‌زن مشهور آمریکایی هست. فیلمنامه این اثر را پل شرادر و مادریک مارتین براساس کتاب گاو خشمگین: داستان من که زندگینامه جیک لاموتا، مشت‌زن میان‌وزن آمریکایی هست، نوشته‌اند.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

این فیلم را برترین فیلم ورزشی تاریخ سینما می دانند. رابرت دنیرو سفارش ساخت این فیلم را به مارتین اسکورسیزی داد که در آن زمان به علت عدم موفقیت فیلم قبلی‌اش نیویورک، نیویورک مأیوس بود. دنیرو برای بازی بهتر در نقش لاموتا چند جلسه با او تمرین مشت‌زنی کرد و برای بهتر نشان دادن وضع بدنی لاموتا پس از دوران افول و قرار گرفتن در نقش، وزن خود را حدود ۳۰ کیلوگرم چندان کرد.

 

برترین سال‌هاي زندگی‌ ما

برترین سال‌هاي زندگی‌ ما را ویلیام وایلر در سال ۱۹۴۶ بر مبنای فیلمنامه رابرت ا. شروود که برگرفته از رمان کوتاه و منظوم افتخار برای من نوشته مکینلی کانتور بود، ساخت و یکی از برترین ملودرام‌هاي جنگی شد. براساس داستان این فیلم، سه سرباز وظیفه آمریکایی به ‌نام‌هاي آل «مارچ»، فرد «اندروز» و هومر «راسل»، پس از پایان جنگ جهانی دوم به شهر زادگاه‌شان بازمی‌گردند تا زندگی جدیدی را آغاز کنند.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

آل کنار همسر «لوی» و فرزندانش بازمی‌گردد و با مقام بالاتری در بانک سابق خود مشغول به‌کار میشود؛ هومر که دستش را در جنگ از دست داده، از دلسوزی و ترحم بیجای نامزد «اودانل» و اطرافیانش عذاب می کشد و فرد نیز که با همسرش «مایو» دچار دردسر شده، به دختر آل «رایت» دل می بازد و با وجود مخالفت پدرش با او ازدواج می کند.

 

نجات سرباز رایان

نجات سرباز رایان نام فیلمی جنگی محصول ‌سال ۱۹۹۸ هست که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شده‌ هست. داستان این فیلم در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. ۲۷ دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ را نشان میدهد، بسیار مشهور هست.

 

تام هنکس در نقش کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر ماموریت می گیرند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کنند و به منزل برگردانند. او سه برادر داشته که همگی در جنگ کشته شده‌اند و به دستور فرمانده کل ارتش، رایان میتواند پیش مادرش بازگردد.

این فیلم ها را حتما در طول زندگیتان باید ببینید

داستان این فیلم در ‌سال ۱۹۹۴ و زمانی در ذهن رودات شکل گرفت که داشت از بنای یادبود چهار برادر کشته شده در جنگ داخلی ایالات امریکا مشاهده میکرد. رودات تصمیم گرفت داستانی شبیه به انها در جنگ جهانی دوم بنویسد. او فیلمنامه را نوشت و در اختیار مارک گوردون قرار داد. نهایتا استیون اسپیلبرگ به‌عنوان کارگردان گزینه شد و اثری خلق کرد که برنده پنج جایزه اسکار شد.