پارس ناز پورتال

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید 

قاتلین زنجیره ای همیشه جزء مخوف ترین افراد در تاریخ بوده اند که در ظاهر و نزد عموم خوب به نظر می رسیده اند اما در درون شیطان صفت و بی رحمی را پرورش می دادند. قاتل زنجیره ای در کلمه به معنای کسی است که در طول مدت زمانی، بیش از سه نفر را به قتل رسانده باشد، اکثر قاتلان زنجیره ای مرد بوده اند

 

و در بیشتر موارد به نظر می آمده که افراد ظاهر الصلاحی هستند و تابع قوانین، ولی در واقعیت انسان هایی بوده اند با مشکلات روانی عمیق که هیچ گونه رحمی نداشته و هیچ همذات پنداری با قربانیان خود نشان نمی داده اند.

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

جان وین گسی:

جان وین گسی یا همانگونه که بعدها معروف شد، ” دلقک قاتل ” پر و همسری بود که خانواده اش هیچ وقت فکر نمی کردند بعدها این لقب را بگیرد. در سال ۱۹۶۸ او به خاطر آزار و اذیت جنسی دو نوجوان مذکر دستگیر و به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او به خاطر رفتار مثبت و خوبش در زندان بعد از ۱۸ ماه آزاد شد و به جامعه بازگشت.

 

همسرش از او جدا شده بود و جان با معرفی شخصیت ” پوگو دلقکه ” زندگی جدیدی را به عنوان یک دلقک شروع کرد و به محبوبیت هم رسید ولی این فقط لایه ی رویی زنگدگی او بود. تا ۶ سال بعد از آزاد شدن از زندان او ۳۳ مرد را به قتل رساند، او بعد از آنکه مسافران پیاده را سوار می کرد آنها را به خانه اش می برد. آنها را شکنجه می داد، بهشان تجاوز می کرد و سپس به قتل می رساند. او در سال ۱۹۹۴ اعدام شد.

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

جفری دمر:

جفری دمر یکی از ترسناک ترین قاتل های تاریخ آمریکاست، در طی ۱۳ سال او ۱۷ مرد و پسر جوان را اسیر کرد، از کلمه ی اسیر استفاده می کنیم زیرا به نظر نمی آید که مشخصا به دنبال به قتل رساندن آنها بوده باشد. تجاوز، قطع عضو، نکروفیلیا (جماع با جسد) و انسان خواری از کارهای وحشتناکی بوده که او با این ۱۷ نفر کرده بود.

 

جالبیه قضیه این است که با وجود اینکه تعدادی از قربانیان او از دستش فرار کرده بودند ولی او هیچ وقت گیر نیفتاده بود تا اینکه یکی از قربانیانش از دست او فرار می کند و در راه یک ماشین پلیس را نگه می دارد و همین گشتی پلیس به خانه ی او یورش می برد و دمر را دستگیر می کند.

 

پلیس در خانه ی او فردی را پیدا می کند که هنوز زنده است ولی بر روی سرش سوراخ های دریل وجود دارد، دمر در اعترافاتش بیان می کند که قصد داشته یک برده ی جنسی بی کنترل درست کند! او در سال ۱۹۹۴ در زندان به دست یکی از هم سلولی هایش به قتل می رسد.

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

تد باندی:

تد باندی مردی خوش تیپ بود که بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر می آمد.پشت این ظاهر جذاب و دوست داشتنی ولی هیولایی خوابیده بود داستانش مو را به تن هر کسی سیخ می کند. او در بین سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ بیش از ۳۰ زن و دختر را به قتل رسانده بود. البته متخصصان و بازجویان معتقدند که ۴۰ پرونده ی گم شدن زنان دیگر هم کار او بوده ولی او فقط به همان ۳۰ نفر اعتراف کرد.

 

برای گمراه کردن قربانیانش او خود را به مریضی میزده و خودش را به عنوان یک نویسنده جا می زده. در بعضی از موارد ولی او به خانه ی زنان تنها نفوذ می کرده و بعد از شکنجه و تجاوز آنها را به قتل می رسانده. او در تکمیل کارهای جنون آمیزش اعضای بدن مقتولین خود مثل سر آنها را به خانه ی خود می برده.

 

بعد از یک تعقیب و گریز طاقت فرسا پلیس بالاخره او را در سال ۱۹۷۹ دستگیر می کند و در سال ۱۹۸۹ او را اعدام می کند.

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

گری ریجوی:

گری ریجوِی که از او با نام قاتل رودخانه ی گرین هم یاد می شو دقاتلی است که بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ میلادی ۷۱ زن را خفه کرد. پنج قربانی اولش را در رودخانه ی گرین پیدا کردند و او نام مستعار خود را از همین جا گرفته است. بالاخره از طریق آزمایشات DNA پلیس توانست به او برسد،

 

او با ادعای همکاری با پلیس از مجازات مرگ نجات پیدا کرد و در عوض در پیدا کردن محل جسد هر ۷۱ زنی که به قتل رسانده بود با پلیس همکاری کرد. او قربانیان خود را از میان فاحشه انتخاب مب کرده و بعد که اعتماد آنها را با نشان دادن عکس پسرش به دست می آورده آنها را خفه می کرده و سپس به جسدشان تجاوز می کرده.

 

با وجود آنکه در آزمایش ها مشخص شد که IQ او ۸۲ بوده ولی او به راحتی توانست سالها از دست پلیس فرار کند. او کماکان زنده است و دوران حبس ابد خود را طی می کند.

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

اد گین:

با اینکه اد گین فقط دو قتل اثبات شده دارد و عملا یک قاتل زنجیره ای محسوب نمی شود ولی او کسی است که معنای قاتل سریالی را به سینما آورد! او منبع الهام فیلم روانی، کشتار با اره برقی در تگزاس و سکوت بره ها بوده است! او با مادر و برادر در ویسکونسین زندگی می کرد،

 

برادر او به قتل می رسد (پلیس ادعا دارد که این قتل هم کار او بوده ولی هیچ وقت نتوانست آن را اثبات کند) و بعد از مدتی مادر او هم فوت می کند، از همین جا وحشت شروع می شود. او شب ها به قبرستان می رفت و با کندن قبر زنان میانسال پوست آنها را می کند تا از آنها لباس زنانه درست کند!

 

تا اینجای کار مشکلی برای او ایجاد نمی شود تا اینکه او احساس می کند که نیاز به کشتن دارد. او با کشتن دو زن شناسایی و دستگیر می شود، وقتی پلیس برای تحقیقات به خانه ی او می رود همه جای خانه پر از اعضای بدن است! دماغ، پوست صورت، جمجمه هایی که به عنوان کاسه استفاده می شده،

 

گوشت انسان که از لوستر آویزان بوده و یخچالی پر از اعضای بدن. او در سال ۱۹۵۷ به بیمارستان روانی منتقل شد ودر سن ۷۷ سالگی بر اثر سکته ی قلبی و در سال ۱۹۸۴ از دنیا رفت.

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

الین وورنوس:

یکی از معدود زنان در لیست قاتلین زنجیره ای، او یک از سنین پایین در گیر روابط جنسی می شود زندگی بسیار وحستناکی را از سر می گذراند. در سن ۱۵ سالگی بچه دار می شود که بچه را دولت به خاطر نداشتن صلاحیت به خانواده ی دیگری می دهد. برادرش با او رابطه برقرار می کند

 

و در نهایت به خاطر دزدی های جزیی به زندان افتاد. او بعد از خروج از زندان به فاحشگی روی می آورد و در این بین دست به قتل مشتری های خود می زند. او در بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ هفت نفر را به قتل می رساند. او در سال ۱۹۹۱ دستگیر می شود و سپس در سال ۲۰۰۲ اعدام می شود. فیلم هیولا با بازی شارلیز ترون از روی زندگی او ساخته شده است.

قاتلین زنجیره ای مشهور تاریخ را بشناسید

ریچارد ترنتون چِیس:

او به اسم مستعار ” خون آشام ساکرامنتو ” معروف شد، دلیل ایم امر هم تقریبا مشخص است، او علاوه بر داشتن وجه اشتراک با خیلی از قاتلین این لیست یک مشکل دیگر هم داشت، خون قربانیان خود را می خورد! او در طی یک ماه در سال ۱۹۷۷ شش نفر را به قتل می رساند.

 

او قبل از انجام این قتل ها در تیمارستانی در حال درمان بوده است. او علاقه ی عجیبی به خوردن گوشت خام حیوانات داشته و با کشتن آنها و ترکیبشان با نوشیدنی های مثل کوکا کولا آنها می خورده. بعد از گذراندن دوران درمان او از تیمارستان بیرون آمده و با بیرون آمدن شروع به کشتن می کند.

 

او بعد از کشتن قربانیانش به آنها تجاوز می کرده و بعد از آن خون آنها را می خورده و یا در خونشان حمام می کرده. همچنین اعضای داخلی بدن آنها را می خورده است. او بالاخره بعد از کشتن یک خانواده به طور کامل که بین آنها دو کودک هم بوده توسط پلیس دستگیر می شود.

 

وکیل او سعی می کند که با توجه به سابقه ی روانی اش برای او تخفیف در مجازات بگیرد ولی هیئت ژوری او را به اعدام محکوم می کند، او در سال ۱۹۸۰ با خوردن قرص در سلولش خودکشی می کند.