پارس ناز پورتال

قرص شبیه ساز ورزش به زودی ساخته می شود

قرص شبیه ساز ورزش به زودی ساخته می شود

قرص شبیه ساز ورزش به زودی ساخته می شود 

قرص ورزش به زودی توسط دانشمندان ساخته خواهد شد و فوایدی که از طریق ورزش کردن برای افراد بدست می‌آید توسط این قرص نیز حاصل می شود. محققان دانشگاه اوگاستا در ایالت جورجیا در حال مطالعه بر روی ساخت قرص شبیه‌ساز اوضاع ورزش در بدن میباشند.

 

 با مصرف قرص شبیه‌ساز حالت ورزش، بعضی از مزیت‌هاي ورزش کردن مانند افزایش سلامتی، نظارت وزن و دفع فاکتورهای ضد سلامتی پدیدار می شود.تیم تحقیقاتی دانشگاه اوگاستا با شناسایی یک پروتئین ناشناخته مسئول افزایش جرم عضلات و کاهش توده بدن در موش‌ها امیدوارند تا به رویای ساخت قرص ورزش دست یابند.

 

محققان با پرورش موش‌هاي چاق و لاغر با عدم توانایی ساخت پروتئین میوستاتین که در افزایش توده عضلانی نقش دارد دریافتند که موش‌ها طبق انتظار چاق شدند، اما اوضاع سلامت قلب و عروق انها نه تنها نمونه موش‌هاي لاغر بود بلکه از موش‌هاي چاق با ساخت میوستاتین نیز بهتر بود.

 

محققان معتقدند که متوقف کردن ساخت میوستاتین در اوضاع افزایش وزن تاثیر چندانی ندارد اما نکته دیدنی دقت این هست که توقف ساخت این پروتئین با کاهش چشمگیر فاکتورهای منفی مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، مقاومت به انسولین و آسیب کلیه همراه هست.این مطالعه همین طور نشان داد که بدن افراد چاق به طور فزاینده‌اي پروتئین میوستاتین را ساخت می کند که به دنبال آن ساخت بافت ماهیچه متوقف شده و ورزش کردن سخت‌تر میشود.

 

 به گزارش پارس ناز محققان معتقدند که بازرسی ساخت پروتئین میوستاتین شاید برترین راه برای نظارت چاقی محسوب شود.مطالعات محققان با هدف ساخت قرص دفع‌کننده عوارض چاقی با عملکرد پیش گیری از ساخت میوستاتین ادامه خواهد داشت.