پارس ناز پورتال

این قسمت های بدن را همیشه ماساژ دهید

این قسمت های بدن را همیشه ماساژ دهید

این قسمت های بدن را همیشه ماساژ دهید 

ماساژ دادن میتواند در تسهیل جریان خون و همین طور ایجاد حس خوب در ماهیچه ها و اندام ها بسیار موثر باشد. بعضی از اعضای بدن را همۀ وقت} میتوان ماساژ داد. فواید ماساژ بر کسی پوشیده نیست. اما تعداد زیادی از افراد، ماساژ را مختص کمر و شانه ها میدانند. لازم به ذکر هست که ماساژ،

 

عملی پرفایده هست و باید برای دیگر نقاط بدن از جمله سر، صورت و غیره نیز انجام شود. در این صورت میتوانید اطمینان داشته باشید که از فواید ماساژ بهره مند شده اید.ماساژ بدن برای کاهش دردهای ناشی از خشکی بدن، مقابله با استرس و حتی کاهش تجمع مایعات در بدن خوب هست.

 

اگرچه برای ماساژ دادن به تبحر و داشتن اطلاعات کافی نیاز هست، ولی با این حال ما می‌توانیم با آموزش چند ماساژ ساده کیفیت زندگی مان را بهبود ببخشیم.برای بهره مند شدن از یک ماساژ کامل، در نخستین گام نیاز به بعضی امکانات هست. برای اینکار برخوردار بودن از یک اتاق، تخت یا صندلی مخصوص، اندکی نور و همین طور محیطی آرام

 

و بدون سر و صدا الزامی هست. در نظر داشته باشید که دمای محیط نیز باید مناسب باشد. فردی که ماساژ میدهد بهتر هست اتاق را با چند شمع یا حتی عود«گرچه به شرطی که فرد مورد نظر به آن آلرژی نداشته باشد و بوی تند باعث آزارش نشود» آماده کند. بهره گیری از عصاره هاي روغنی آرامبخش مثل اسطوخودوس تاثیر زیادی در ایجاد آرامش فرد دارد.

 

اضافه بر این نیاز به روغن ماساژ دارید. امروزه این روغن ها در بیشتر داروخانه ها و مغازه هاي مخصوص وجود دارند. گرچه باید به نوع پوست فرد دقت کرد. اگر پوست وی حساس باشد، نیاز به روغن هاي مخصوص هست. ملایم ترین روغن ها شامل روغن بادام و روغن جوجوبا می‌شود. حوله تمیز که گرم شده باشد نیز از دیگر لوازم مورد نیاز ماساژ خوب هست.

 

اضافه بر ماساژهایی که به دستور دکتر انجام می‌شود، همۀ افراد میتوانند از یک جلسه ماساژ 30 تا 45 دقیقه اي بهره مند شوند تا دردهای هرروز از تن شان زدوده شود. اما باید بدانید که بعضی از نقاط بدن وجود دارد که ماساژورها بدون فوت وقت به سراغشان میروند و ماساژ می‌دهند.

 

ماساژ سر برای گذشته از امتحان و برای صاحبان مشاغلی که نیاز به تمرکز زیادی دارند و افرادی که ساعات زیادی با رایانه کار میکنند خوب استخودتان نیز میتوانید برای خلاص شدن از دردها و خستگی هاي روزمره به سراغ این نقاط بروید و ماساژ دهید. خواهید دید که حس بهتری داشته و هر چه زودتر به آرامش می‌رسید. بنابراین از ماساژ این 5 قسمت بدن غافل نشوید.

 

سر

درست هست که ماساژ شانه ها خستگی را از تن به در میکند، اما ماساژ سر نیز از اهمیت زیادی برخوردار هست. بیش از نیمی از افراد در پایان روز کاری از خستگی چندان رنج میبرند. ماساژ سر و بویژه جمجمه، احساس خوشایندی ایجاد می‌کند، چون به واسطه تحریک جریان خون باعث آرامش و استراحت عضلات ناحیه سر می‌شود.

 

اگر دقت داشته باشید استرس جمع شده در بدن باعث ایجاد مشکلات سلامتی شده و افسردگی در پی دارد. ماساژ جمجمه یکی از برترین روشها برای کاهش این حالات هست.از ماساژور بخواهید سرتان را ماساژ دهد. ماساژ نقطه بالای سر «بین ابروها و بالای جمجمه» برای افرادی که کارشان ذهنی هست

 

و از مغزشان چندان کار می‌کشند، بی نظیر هست. این ماساژ همین طور برای گذشته از امتحان و برای صاحبان مشاغلی که نیاز به تمرکز زیادی دارند و افرادی که ساعات زیادی با رایانه کار می‌کنند موثر هست. ماساژ جمجمه باعث آزاد شدن فشارها شده و بداخلاقی را از بین میبرد. این نوع ماساژ همین طور به بهبود کیفیت خواب کمک زیادی می‌کند.

 

صورت

از ماساژور بخواهید صورت تان را نیز ماساژ دهد و یا این که خودتان اینکار را انجام دهید. اینکار نه تنها با باز کردن پوست باعث جوان تر به نظر رسیدن می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند که احساس آرامش بیشتری کنید. اگر مضطرب یا عصبی شده اید، توصیه می‌کنیم ماساژ صورت را انجام دهید. ماساژ صورت بعد از یک روز کاری کسل کننده و همین طور در مواقع اضطراب و فشارهای روحی روانی کمک زیادی به فرد می‌کند.

 

گوش ها

ماساژ گوش ها بیش از انچه تصور می‌کنید شما را به آرامش میرساند. آیا می‌دانید که یکی از عوامل استرس زا، صداهای محیط در کلانشهرها هست که در طول روز در معرض آن قرار داریم؟ صدای بوق خودرو ها، داد و فریاد مردم، صدای موسیقی و تمام صداهای اطراف ما باعث خستگی و حتی ایجاد اضطراب و مشکلات ناشی از آن می‌شوند.

 

ماساژ ران ها و پاها نه تنها لذتبخش هست، بلکه به پیشگیری از بعضی دردهای ناشی از نشستن هاي طولانی مدت کمک زیادی می کنددر عوض سکوت باعث آرامش روح و روان شده و از هجوم افکار منفی جلوگیري می‌کند. اضافه بر این باعث کاهش از بین رفتن انرژی مغزی می‌شود.

 

ماساژ پشت گوش ها با حرکات دورانی و سپس تکان دادن نرمه گوش در جهت عقربه هاي ساعت باعث ایجاد آرامش روح و روان می‌شود. بنابراین فقط به ماساژ شانه ها بسنده نکنید.

 

نوک انگشتان

معمولا کسی نوک انگشتان خود را ماساژ نمیدهد، اما غافل شدن از این نقاط اشتباه هست. اگرچه نوک انگشتان از مقاوم ترین نقاط بدن هست، اما در عین حال جزو حساس ترین نقاط نیز محسوب شده و نیاز به دقت ویژه اي دارند. این نقاط حاوی پایانه هاي عصبی زیادی هست که باید با تکنیک فشار آوردن به آرامش برسند. این نوع ماساژ برای افرادی که در طول روز با صفحه کلید رایانه کار میکنند و در حال تایپ میباشند بی نظیر هست.

 

ران ها

 به گزارش پارس ناز پاها و ران ها جزو نقاط فراموش شده در ماساژ محسوب میشوند، چون معمولا ماساژ تا کمر و دنبالچه انجام می‌شود. ماساژ ران ها و پاها نه تنها لذتبخش هست، بلکه به پیشگیری از بعضی دردهای ناشی از نشستن هاي طولانی مدت کمک زیادی میکند. بنابراین از ماساژور بخواهید که پاهایتان را نیز ماساژ دهد. می‌توانید در اوضاع راحتی بنشینید و این نقاط از بدن تان را به آرامی ماساژ بدهید.