پارس ناز پورتال

قواعد مهم قبل از خرید لباس مجلسی بچه گانه دخترانه

قواعد مهم قبل از خرید لباس مجلسی بچه گانه دخترانه

قواعد مهم قبل از خرید لباس مجلسی بچگانه دخترانه

سعی کنید از کودکی روی سبک لباس پوشیدن دخترتان حساسیت به خرج دهید و با انتخاب‌هاي درست، نحوه خوش‌پوشی رابه او یاد دهید. آموزش‌هایي که در کودکی درباره نحوه پوشش به فرزندانتان میدهید تاثیر زیادی روی سلیقه آن‌ها در آینده خواهد گذاشت و از همین همین حالا روی تصویری که دیگران درباره‌شان دارند هم موثر خواهد بود. برای ساختن یک استایل زیبا و دلنشین دراین مقاله با بعضی از مهم ترین قواعد خرید لباس مجلسی دخترانه آشنا می شوید.

 

کمی زرق و برق خوب است

یکی از مهمترین اصولی که موقع انتخاب لباس مجلسی دخترانه باید مدنظر داشته باشید؛ زمان و رسمیت مجلسی است که قرار است فرزندتان در آن شرکت کند. فرض کنید قرار است به همراه دخترتان به یک جشن ازدواج بروید. دراین صورت قاعدتا زمان مهمانی، شب است و میزان رسمیت مراسم بالاست.

 

برای این که بتوانید بهترین لباس را دراین موقعیت انتخاب کنید، سعی کنید سراغ لباس‌هایي بروید که کمی زرق و برق دارند. طبق معمول پیراهن و لباس مجلسی دخترانه مناسب برای جشن‌هاي مهم از پارچه‌هاي لطیف و براقی مثل ساتن تهیه می شود و ممکن است با تور، اکلیل یا نگین‌هاي کوچک تزئین شده باشد. این تزئینات زیبایی دو چندانی به دختر کوچولوی شما خواهد داد.

 

هشدار : خرید لباس‌هایي که اجزای کوچکی مثل نگین دارند و خطر بلعیده شدن این قطعات در آن‌ها بالاست به هیچ عنوان برای خردسالان توصیه نمی شود.

 

اولویت‌ بندی کنید

قواعد مهم قبل از خرید لباس مجلسی بچه گانه دخترانه

اگر از طرفداران خرید به صرفه هستید، موقع خرید یک ست مجلسی دخترانه، اولویت رابه انتخاب پیراهن بدهید و بعد سراغ خرید کفش و اکسسوری‌ها بروید. مادران و پدرانی که اول کفش و سایر جزئیات یک استایل را انتخاب می کنند و بعد سراغ خرید پیراهن میروند، رسما خودشان را در دردسر انداخته‌اند؛ دردسر پیدا نکردن لباسی که به کفش و اکسسوری‌ها بیاید.

 

چه رنگ لباسی انتخاب کنم؟

می شود گفت تمام رنگ‌هاي شاد به تمام بچه‌هاي دنیا می آید؛ اما اگر قرار است بعنوان یکی از والدین، استایلیست دخترتان باشید خوب است به رنگ پوست او دقت کنید و ببینید کدام رنگ به تناژ پوست دخترتان بیشتر می آید.  اگرهم دوست دارید در ست کردن لباس، سنگ تمام بگذارید می‎‌توانید لباس‌هایتان رابه صورت خانوادگی باهم ست کنید و وجوه مشترکی در لباس‌هاي هر کدام از اعضای خانواده قرار دهید.

 

دوخت لباس بهتر از خرید است؟

مادرانی که دوست دارند در مجالس رسمی لباس‌هاي دخترشان با خودشان ست باشد، بهتر است به چند نکته ضروری دقت کنند:

 

* اگر لباس شما به اصطلاح «زنانه» است و مدل آن برای کودکان و نوجوان‌ها مناسب نیست، بهتر است صرفا رنگ لباس فرزندتان رابا خودتان ست کنید؛ نه مدل آنرا.

 

* سعی کنید به‌خصوص در انتخاب رنگ‌ها بیشتر از آنکه فرزندتان را شبیه خودتان کنید، شما شبیه فرزندتان شوید. اگر پیراهن مجلسی مشکی میپوشید، لزومی ندارد دخترتان هم پیراهن مشکی بپوشد؛ این شما هستید که می توانید رنگی روشن و شاد به تن کنید.

 

* اگر نتوانستید لباس‌هاي مشابهی پیدا کنید، بهتر است برای دوخت لباس‌هاي مشابه به یک خیاط حرفه‌اي سفارش دوخت دهید.

 

اگر به تولد دعوت شد چه بپوشد؟

قواعد مهم قبل از خرید لباس مجلسی بچه گانه دخترانه

همه ی مهمانی‌ها کاملا رسمی نیستند و قرار هم نیست لباسی که یک دختربچه در تولد دوستش یا بازدید عید از منزل خاله‌هایش میپوشد، تور داشته باشد و از ساتن تهیه شده باشد. برای مهمانی‌هاي نیمه‌رسمی و ساده‌تر از مراسم نامزدی یا جشن ازدواج، میتوانید از روش‌هاي زیر برای خوش‌استایل کردن فرزندتان استفاده کنید:

 

1-از خرید انواع سارافون و سرهمی دخترانه برای جشن تولدها و دیدار اعضای فامیل غافل نشوید. سرهمی‌هاي آسان و آزاد برای دختربچه‌هاي فعال انتخاب‌هاي خوبی هستند و سارافون به اسانی می تواند یک لباس به‌صرفه و اقتصادی باشد.

 

اگر یک سارافون سرمه‌اي، سفید یا طوسی روشن برای دخترتان بخرید، در آینده میتواند این لباس رابا انواع و اقسام تی‌شرت‌هاي رنگارنگ یا بلوزهای ساده بپوشد. نکته مهم اینجاست که اگر سارافون او طرح‌دار است، بهتر است برای خوش‌پوشی بیشتر سراغ بلوزها و تی‌شرت‌هاي ساده بروید. برعکس این قانون هم صدق میکند.

 

2-بلوز و دامن یکیدیگر از ست‌هایي است که می توانید برای مجالسی با درجه رسمیت کمتر سراغشان بروید. سعی کنید در فصل‌هاي گرم سراغ ترکیب رنگ‌هاي خنک بروید؛ مثلاً آبی کاربنی را کنار سرخابی یا لیمویی_سبز بنشانید ودر فصل‌هاي سرد از بلوز و دامن‌هایي با رنگ‌هاي گرم استفاده کنید. مثلاً یک دامن قرمز رابا یک دامن زرد ترکیب کنید.

 

3-تا جاییکه امکان دارد از شلوار جین برای مراسم رسمی که قرار است بچه‌ها در آن شرکت کنند استفاده نکنید. جین برای ست‌هاي روزمره انتخاب خوبی است؛ اما استایلیست‌ها درباره استفاده از این جنس پارچه در مراسم رسمی نظر مثبتی ندارند.

 

جزئیات را ست کنید

دریک استایل زیبای دخترانه، علاوه بر تمام نکاتی که تا این جا گفته شد باید نوعی هارمونی و هماهنگی هم وجود داشته باشد. نمی توانید کفشی برای پیراهن دخترتان انتخاب کنید که به رنگ لباس او نمی آید؛ اگرهم کفشی بخرید که به لباس او می آید باید به سایر جزئیات مثل رنگ گل سر، انگشتر، دستبند یا گردنبند هم بیاید. ضمن این که بهتر است کفش و کیف دخترها هم ست باشد.

 

اگر این نکته را درنظر نگیرید کل زیبایی استایل به خطر می‌افتد؛ فرض کنید برای دخترتان یک پیراهن آبی آسمانی خریده‌اید، انتخاب کفش قهوه‌اي یا مشکی برای این لباس گزینه جالبی نیست؛ در‌حالی که تل سر و کفش سفید میتواند استایل وی را زیر و رو کند. بنابر این سعی کنید همیشه به جزئیات توجه داشته باشید و بین اجزای مختلف ست دخترانه فرزندتان هماهنگی برقرار کنید.

 

به او قدرت انتخاب بدهید

هر پدر و مادری دوست دارد فرزندانش قدرت انتخاب داشته باشند. شما تا حدی می توانید در انتخاب لباس فرزندتان کمک کنید؛ اما از جایی به بعد باید بدانید چطور به او قدرت انتخاب دهید؛ در غیر این صورت فرزندی پرورش می دهید که در آینده نمی تواند از پس تصمیم‌هاي مهم‌تر بربیاید. ممکن است بگویید فرزند من بد سلیقه است و نمیداند باید چطور لباس بپوشد؛

 

دراین صورت هیچ عیبی ندارد اگر برای خرید لباس‌هایي که دوست دارد به او اجازه دهید؛ اما پوشیدنشان را معطوف به خانه یا جمع‌هایي کنید که با آن‌ها رودربایستی ندارید. با اینکار فرزندتان متوجه میشود اجازه انتخاب دارد و به سلیقه او احترام گذاشته می شود.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، یکی از مهمترین اصول پرورش کودک است؛ بجای این که به فرزندتان بگویید چه کار کند و چه کار نکند، سعی کنید کار درست رابا رفتار خودتان به او نشان دهید. وقتی فرزندتان مرتب شما را در حالی ببیند که از ترکیب رنگ‌ها در لباس‌هایتان استفاده می کنید و ست کردن را بلد هستید،

 

به صورت ناخودآگاه او هم یاد میگیرد همین کار را انجام دهد. اما اگر طبق معمول به ظاهر خودتان نمی رسید و به خوش‌پوشی اهمیتی نمیدهید، نمیتوانید از دخترتان توقع داشته باشید به زیبایی و خوش‌پوشی ظاهر اهمیت دهد. پس قبل از هر چیز روی رفتار و انتخاب‌هاي خودتان تمرکز کنید.