پارس ناز پورتال

برای لاغر شدن باید در این ساعت ها غذا میل کنید

مجموعه : رژیم و تغذیه
برای لاغر شدن باید در این ساعت ها غذا میل کنید

برای لاغر شدن باید در این ساعت ها غذا میل کنید 

اگر قصد دارید تا لاغر شوید و تناسب اندام خود را نیز حفظ کنید می توانید در ساعات معینی غذا بخورید که موجب چاق شدن شما نمی شوند. پایبندی به یک بازه زمانی خاص می‌تواند به معنی تفاوت بین ناامیدی و نتیجه گرفتن باشد.اگر شما سعی می‌کنید که وزنتان را ثابت نگه دارید یا چند پوند وزن کم کنید، شاید بخواهید علاوه بر خوردن سالاد به جای همبرگر،

 

کار دیگری نیز انجام دهید:تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نه تنها چیزی که می‌خورید بلکه زمانی که آنرا می‌خورید نیز می‌تواند به سایز کمر شما اضافه کند یا باعث کاهش وزنتان شود.

 

محققان موسسه سالک روی حدود ۴۰۰موش آزمایش کردند و در طول دوره ۹و ۱۲و ۱۵ساعته به حیوانات چاق و لاغر، رژیم‌های غذایی پر چرب و پر شکر دادند(به عبارت دیگر، این موشها فقط در آن بازه زمانی غذا می‌خوردند). در حالیکه تمام این موش‌ها، تعداد کالری یکسانی مصرف کردند اما آنهایی که در دوره‌های زمانی طولانی‌تر، غذا خورده بودند نسبت به آنهایی که زمان محدودی به غذا دسترسی داشتند، وزن بیشتری به دست آوردند.

 

بنظر می‌رسد که غذا نخوردن در زمان‌های بیشتری از روز، بر مقدار کالری ذخیره شده یا سوزانده شده توسط بدن آن موشها، تاثیر گذاشته است. این نتایج حتی نشان می‌دهد که حفظ یک رژیم غذایی محدود شده ممکن است به پیشگیری از دیابت و کلسترول بالا کمک کند.

 

هنگامیکه محققان، این نتایج را مشاهده کردند، روی موش‌های چاق، آزمایش دیگری انجام دادند. آنها، آن موش‌ها را در یک رژیم غذایی محدود شده ۹ساعته قرار دادند و متوجه شدند که فقط در عرض چند روز، این موش‌ها بطور متوسط ۵درصد از چربی بدنشان را از دست دادند و تا پایان این مطالعه ۳۸هفته‌ای، بطور متوسط ۲۵درصد از وزن بدن آنها، کاهش یافت.

 

حتی با فرض اینکه، چون این یک مطالعه بر روی حیوانات است پس نتایج آن لزوما در مورد انسان‌ها صادق نیست اما در سال ۲۰۰۷، یک تحقیق که روی انسان‌ها انجام شد، نتایج مشابهی را نشان داد. در این یکی، گروهی از افراد بزرگسال که در یک بازه زمانی محدود، غذا می‌خوردند نسبت به گروه شاهد(کنترل) که همان تعداد کالری را که در سه وعده غذایی در روز پخش شده بود، مصرف می‌کردند، چربی بیشتری آب کردند و وزن بیشتری از دست دادند.

 

بنابراین اگر به دنبال ثابت نگه داشتن یا حتی کاهش وزنتان هستید، شاید بخواهید غذا خوردن در یک بازه زمانی ۹یا ۱۲ساعته را امتحان کنید.