پارس ناز پورتال

در فصل های مختلف به این لباس ها نیاز دارید

در فصل های مختلف به این لباس ها نیاز دارید

کاربردی‌ ترین لباس‌ هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

 

لیست لباس‌های مناسب برای هر فصل، از سالی به سال دیگر تغییر می‌کند؛ اگر هم کلیتشان تغییر نکند، حتما جزئیات آن دچار تغییر خواهد شد. برای مثال پالتو جزو جدا نشدنی زمستان‌هاست؛ اما هر سال مدل متفاوتی از آن وارد بازار می‌شود. در این مقاله فهرستی از لباس‌های ضروری برای هر فصل را در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید با ذهن منظم‌تری دست به انتخاب و خرید لباس بزنید.

 

فصل اول : لباس‌های ضروری برای بهار

آب و هوای بهار نه زمستانی است و نه تابستانی و در عین حال ویژگی‌های هر دو را دارد؛ برای مثال اوایل فروردین هنوز گاهی هوا سرد می‌شود؛ در حالی که هوای خرداد معمولا خیلی گرم است. به همین دلیل باید نسبت به پوشش بهاره‌تان دقت کافی داشته باشید تا بتوانید از خودتان در برابر سرما و گرما مراقبت کنید. سعی کنید در فهرست لباس‌های بهاره‌تان گزینه‌های زیر را قرار دهید:

 

*  کفش جلو بسته : از آنجایی‌که هوای بهار اغلب بارانی و خنک است؛ بهتر است از کفش‌های جلو بسته در این فصل استفاده کنید. کتانی‌های زنانه ساده با رنگ‌های بهاره و کفش‌های جلو بسته زیبا می‌توانند برایتان مناسب باشند.

 

*  کاردیگان و رویه لباس : هوای بهار گاهی سرد است و گاهی گرم. به همین دلیل هم نمی‌توانید سراغ لباس‌های سراسر گرم بروید و بهتر است لباس‌هایتان را لایه بندی کنید؛ مثلا روزی که هوا خنک است یک مانتوی نخ پنبه خنک بپوشید؛ اما روی آن یک کاردیگان یا رویه لباس نسبتا گرم به تن کنید. خواص پارچه نخ پنبه نمی‌گذارد در ساعت‌های اولیه روز سردتان شود. با تابیدن آفتاب ظهر و احساس گرما هم می‌توانید کاردیگان را دربیاورید.

 

*  بارانی : سومین لباسی که بهتر است در لیست خرید بهاره‌تان قرار بگیرد، بارانی است. داشتن یک بارانی مانع خیس شدن لباس‌هایتان زیر رگبار باران‌های بهاری می‌شود و به استایلتان هم زیبایی بیشتری می‌بخشد.

 

سایر لباس‌های بهاره محدودیت خاصی ندارند. از بلوز آستین سه ربع نخی گرفته تا شلوار جین کاغذی می‌توانند در گروه لباس‌های بهاره قرار بگیرند.

 

فصل دوم: لباس‌های کاربردی برای تابستان

در فصل های مختلف به این لباس ها نیاز دارید

گرمای تابستان با کسی شوخی ندارد و اگر ندانید با کدام لباس‌ها به مقابله‌اش بروید، دچار مشکلات زیادی می‌شوید؛ سردرد، عرق سوز شدن و گرما زدگی نمونه‌هایی از این مشکلات هستند. توجه به نکات زیر شما را خوشتیپ و خنک نگه می‌دارد و مانع از بروز مشکلات مربوط به گرما و گرمازدگی خواهد شد:

 

*  کفش خنک : کفش های کالج و عروسکی زنانه و زیبا و صندل‌های خنک تابستانه از بهترین گزینه‌ها برای خنک ماندن هستند. دقت داشته باشید کفی کفش تابستانه باید ضد تعریق باشد؛ در غیر این صورت فضای مرطوب داخل کفش می‌تواند باعث بروز قارچ شود.

 

*  دامن شلواری : بهترین شلوارها برای تابستان دامن شلواری‌های نازک یا شلوارهای گشاد و خنک هستند. از پوشیدن شلوارهای چسبان با پارچه‌های ضخیم جدا خودداری کنید. این شلوارها به راحتی باعث حساسیت‌های پوستی خواهند شد.

 

*  مانتوی نخی : خرید مانتوی آزاد نخی با رنگ روشن از دیگر مواردی است که می‌تواند تابستان داغ شما را خنک کند. مانتوهای نخی هوا را به راحتی از بین تار و پودها عبور می‌دهند و بدن را خنک نگه می‌دارند.

 

در مورد خرید سایر لباس‌های این فصل هم به نخی بودن، آزاد بودن و داشتن رنگ روشن به عنوان سه المان اصلی و ضروری لباس‌های تابستانه نگاه کنید که بهتر است تمام لباس‌هایتان حداقل یکی از این المان‌ها را در خودشان جا داده باشند.

 

فصل سوم : لباس‌ های ضروری پاییز

در فصل های مختلف به این لباس ها نیاز دارید

هوای پاییز می‌تواند با سرعتی باورنکردنی از خنک به سرد تغییر کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مواردی را که در ادامه می‌خوانید، در لیست لباس‌های کاربردی و ضروری پاییز قرار دهید:

 

*  تونیک بافت نازک : تونیک‌های آستین بلند بافت نازک یکی از انتخاب‌های کاربردی فصل پاییز هستند. این لباس‌ها به تنهایی شما را گرم نگه می‌دارند؛ اما باعث عرق کردنتان نمی‌شوند.

 

*  رویه گرم یا بارانی : داشتن یک بارانی ساده یا یک رویه بافت گرم از دیگر گزینه‌هایی است که خوب است استفاده از آن را مد نظر قرار دهید. هر وقت هوا سرد شد می‌توانید رویه را به بلوز بافتتان اضافه کنید و هر وقت گرمتان شد آن را دربیاورید.

 

*  شال و روسری گرم : انواع مدل های شال و روسری گرم و بافتنی وجود دارد که همگی برای پاییز عالی هستند. اگر احساس می‌کنید محیط کارتان گرم است و پوشیدن شال گرم فکر خوبی نیست؛ استایل بیرونتان را به هم نریزید. می‌توانید یک شال نخی ساده را برای داخل محیط اداری قرار دهید. اگر هم مقنعه سر می‌کنید، استفاده از کلاه و شال گردن را فراموش نکنید.

 

فصل چهارم : لباس‌های مناسب برای زمستان

تمام روزهای زمستان سرد هستند و از این جهت تکلیف آدم با لباس پوشیدنش مشخص است. خرید این موارد کمکتان می‌کند در زمستان گرم بمانید:

 

*  نیم بوت : بهترین کفشی که به ساختن انواع استایل‌ها کمک می‌کند، نیم بوت است. نیم بوت هم برای استایل روزمره مناسب است و هم به کار استایل نیمه رسمی می‌آید. گرم است؛ لیز نمی‌خورد و امنیت شما را فراهم خواهد کرد. دقت داشته باشید که خرید نیم بوت و کفش استاندارد، بهتر از هزینه کم برای خرید کفشی غیر استاندارد و نامطمئن است. بنابراین بخشی از بودجه‌تان را به خرید کفش استاندارد اختصاص دهید.

 

*  پالتو یا کاپشن : همان تونیک‌های بافت نازک را که از فصل قبل خریده‌اید، در زمستان دم دست بگذارید؛ ولی به جای اینکه آن را با رویه یا بافت همراه کنید، به همراه کاپشن یا پالتو بپوشید.

 

*  شلوار ضخیم و گرم : استفاده از شلوار جین‌های تیره رنگ، شلوارهای مخمل کبریتی و شلوارهای پشمی و تو کرکی برای مبارزه با سرمای زمستان ایده آل است. اگر شلوارتان چندان گرم نیست، می‌توانید از یک جوراب شلواری تو کرکی نازک در زیر شلوار استفاده کنید.

 

خرید دستکش گرم، شال و کلاه و گوش گیر از دیگر خریدهایی هستند که می‌توانند شما را گرم نگه دارند.