پارس ناز پورتال

لباس و تیپ بازیگران ایرانی که جنجال به پا کرد

مجموعه : اخبار سینما
لباس و تیپ بازیگران ایرانی که جنجال به پا کرد

لباس و تیپ بازیگران ایرانی که جنجال به پا کرد 

بازیگران بر اساس سلیقه اي که دارند بعضی اوقات لباسهای نامناسب را غیرعادی را برای استایل خود انتخاب می کنند. صنعت مد در جهان یکی از پردرآمدترین صنعت‌ ها و البته یکی از شیک‌ترین آنهاست. هر چند به گفته آنهایی که دراین صنعت فعال هستند، دنیای مُد مساله‌هاي ناب خودرا دارد، از یک طرف دل می برد و از طرفی دیگر زهره

 

مدل‌هاي دنیای مد همانقدر که جذابند و جزو خواص به شمار می آیند زندگی سختی دارند، آن قدر دشوار که بعضی از آن ها خیلی زود دچار افسردگی‌هاي مزمن می شوند. مدلین‌ها باید از رژیم سخت خوراکی پیروی کنند و مراودات و رفت و آمد‌هایشان هم محدود است.

لباس و تیپ بازیگران ایرانی که جنجال به پا کرد

آن طور که از آمار و شواهد برمی‌آید، فرانسه در طراحی مد و عرضه آن به جهان حرف اول را در جهان میزند.بعد ازآن کشور آمریکا، ایتالیا و اسپانیا قراردارند.برای شرکت‌‌هاي مد، بازیگران و سلبریتی‌ها، گزینه‌هاي خوبی برای معرفی لباس ‌ها، جواهرات، کفش و کیف و… هستند ودر این میان جشنواره‌‌هاي سینمایی

 

مکان مناسبی که مثل یک سالن مد می تواند در اختیار طراحان لباس و … قرار گیرد.برای همین است که شرکت‌هاي طراحی و ساخت لباس و برند‌هاي ناب قبل از برگزاری هر جشنواره‌اي که بازیگران معروف حاضر دراین جشنواره ارتباط گرفته و به آن ها پیشنهاد میدهند که برند انها را تبلیغ کنند، قراردادی نوشته می شود و بازیگران بخصوص بازیگران بانو با لباس‌هاي یک شرکت ناب به جشنواره میروند و مقابل دوربین‌ رسانه‌هاي مختلف قرار گرفته و آن برند را تبلیغ میکنند.

 

در کشور ما مدلینگ و مُد تقریباً حرفی برای گفتن ندارد ! بر خلاف کشور های اسلامی مثل مالزی و اندونزی و … که جشنواره‌‌هاي برگزار می کنند ودر کنار تبلیغ لباس‌هاي مختلف، مُدلین‌هاي اسلامی هم به روی استیج می روال در کشور ما برگزار شو لباس تقریباً ناممکن است و به صورت نامحسوس و غیرکارآمد به صورت خصوصی و زیرزمینی برگزار میشود.

لباس و تیپ بازیگران ایرانی که جنجال به پا کرد

چند سالی است که طراحان لباس از مهلت جشنواره‌ فیلم فجر و جشن منزل سینما استفاده می کنند و بعضی از مدل‌هاي خودرا بر تن بازیگران کرده و به شکل نامحسوسی انها را تبلیغ می کنند البته لباس‌‌هایي که انها بر تن بازیگران میکنند، نه زیبایی خاصی دارد و نه مردم در انتخاب انها پیشقدم می شوند چون طبق معمول مانتوهایی را روی استیج و فرش قرمز بر تن بازیگران میکنند که دست‌دوزی شده است

 

و قیمت خیلی گرانی دارد و مردم و بخصوص بانو ها نمی دانند که بعد از سفارش آن مانتو و پرداخت مبلغی بسیار گران آنرا کجا باید بر تن کنند. با همه ی این ها درسال‌هاي اخیر سحر دولتشاهی و آزاده صمدی لباس‌هاي متمایز‌تری را در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته‌اند و در بین بازیگران مرد هم می توان به نوید محمد زاده و میلاد کیمرام اشاره کرد که با لباس‌هاي خاصی روی فرش قرمز آمده‌اند که البته بیشتر باعث مسخره کردن آن لباس‌ها شده تا تبلیغ آن ها

 

جشنواره‌هاي خارجی از مزاح تا جدی

درسال‌هاي اخیر، فیلم‌هاي ایرانی زیادی شانس این را یافته‌اند که به جشنواره‌هاي خارجی راه پیدا کنند.اما یکی از ذغدغه‌هاي جدی بازیگران زن این ‌فیلم‌ها نحوه پوششان دراین جشنواره‌هاست.انها هم باید شئونات اسلامی را رعایت کنند که در برگشت به کشور با مشکل روبه رو نشوند و هم باید به اصطلاح لباسی آبرومند

 

بپوشند که در بین آن‌همه ی بازیگر خارجی که دستشان در انتخاب لباس باز است کم نیاورند ! اما حقیقت این است مدلیست‌ها و طراحان لباس‌ در ایران چندان ذوق و سلیقه‌اي برای طراحی لباس بازیگران برای شرکت در جشنواره‌هاي خارجی ندارند.برای اثبات این ادعا جای دوری نمی رویم و به لباس نیکی کریمی که در جشنواره شهر دبی آن رابه تن کرد اشاره می کنیم !

لباس و تیپ بازیگران ایرانی که جنجال به پا کرد

لباسی که خیلی زود به سوژه کاربران شبکه‌هاي اجتماعی مبدل شد و آن ها تا جاییکه توانستند برای آن جوک ساختند ! لباس عجیبی بود؛ رودوشی که نیکی کریمی روی لباس اصلی پوشیده بود، دستهای وی را کاملا پنهان کرده بودو چنان در عکس‌ها نشان می‌داد که این بازیگر اصلا دست ندارد !‌

 

مضمون جالب اینکه نیکی کریمی تجربه حضور در جشنواره‌هاي خارجی زیادی را دارد ودر بیشتر انها به ‌گونه‌اي لباس پوشیده که هیچگاه مورد دقت قرار نگرفته نه از لباس‌هاي او تعریف و تمجید شده و نه به آن حدی غیر معقول بوده که مسخره شود.لباس او در جشنواره شهر دبی نشان داد که او باید بعد از این در انتخاب طراحان لباس دقت بیشتری کند

لباس و تیپ بازیگران ایرانی که جنجال به پا کرد

سبزی که آبی شد !

سحر دولت‌شاهی بعد از جدایی از رامبد جوان، تصمیم گرفت آن قدر در حوزه‌هاي مختلف پرکار شود و مورد دقت قرار بگیرد که روی رامبد جوان را کم کند و به او ثابت کند که طلاق باعث پیشرفت‌اش شده است.او همان‌ گونه که در حوزه بازیگری روز به روز پرکارتر شد فعالیتش در حوزه مُد را هم وسیع‌تر کرد.اما حقیقت این است که دنیای مُد خیلی پرچالش‌تر از دنیای بازیگری است.

 

او که تجربه زیادی در فضای مد نداشت در جشنواره کن 2016 لباس سبز یک‌دست و بلندی پوشید که خیلی زود سوژه جوک‌سازی در شبکه‌هاي اجتماعی شد.خیلیها وی را به کلم و بعضی هم وی را به خیار تشبیه کردند!‌ اما دولتشاهی در برگشت از جشنواره کن هیچ واکنشی به این رفتارها نشان نداد و انگار نه انگار که او یکی از نماینده‌هاي ایران در آن‌طرف آب است و

 

بهرحال باید مراعات خیلی‌ چیزها را بکند.دولتشاهی همان طور که در معرفی برند‌هاي پوشاک در جشنواره‌هاي داخلی، دایره فعالیت خودرا وسیع‌تر کرد چند روز قبل به جشنواره شهر دبی رفت و این‌بار لباس معقول‌تری پوشید.لباسی آبی یک‌دست که هر چند زیبایی خاصی نداشت اما حداقل او به کلم، خیار و … مبدل نکرد.اما منقدان صنعت مد بر این باورند که این لباس هیچ زیبایی ویژ‌ه‌اي ندارد که مثلاً یک بانو آنرا سفارش دهد ودر یک مهمانی بپوشد!

 

از سلبریتی‌هایي که با انتخاب لباس‌هایشان تقریباً مُد رابه مسخره می گیرند می توان به نوید محمد‌زاده اشاره کرد که اتفاقا در دو، سه سال اخیر حضورش در جشنواره‌هاي خارجی و داخلی خیلی زیاد شده است.او طبق معمول لباس‌ها و بخصوص شلوارهایی بسیار مسخره‌اي میپوشد که نه برازنده خودش است

 

و نه طراحان آن.خیلیها می گویند، نوید محمدزاده هرچند بازیگر خوبی است و تحسین‌هاي زیادی از سوي مردم و داوران جشنواره‌ها دریافت می کند اما کودک درون چموش و شورش‌گری دارد که وی را وادار می کند برای خودنمایی بیشتر دست به کارهایی بزند که روان‌شناسان به آن اقدامات منفی لقب می دهند و ازآن بعنوان خودزنی یاد میکنند.

 

سوشا مکانی هم ازآن سلبریتی‌هاي دنیای فوتبال است که با شلوارهای عجیب و غریبش نظرهای رابه خود جلب میکند البته سوشا بیشتر از آنکه در قید کودک درون شورش‌گر باشد در بند کودک درون لوس است که اجازه نمیدهد او معقول و بالغانه تصمیم بگیرد و زندگی کند هر چند در فوتبال استعداد خوبی دارد.

 

البته این نقدها را نباید به حساب سرک‌کشیدن در زندگی مردم گذاشت چون این چهره‌هاي مشهور آن‌گونه رفتار می کنند که اتفاقا مردم عادی مشتاق شده انها را ببینند و نقد کنند.

 

لباس‌هاي فاخر بازیگران دوست‌داشتنی !

همانقدر که بازیگران معمولی سینمای کشور ایران در انتخاب لباس‌ برای حضور در جشنواره‌هاي خارجی و داخلی ذهن و شعور خودرا در اختیار طراحان مد قرار می دهند تا آن ها خود ببرند و بدوزند و بر تن آن ها کنند ، بازیگرانی که نقش‌هاي طلایی سینمای کشور ایران را بازی میکنند و همیشه در صدر هستند در انتخاب لباس‌هاي خود بشدت دقت می کنند که چیزی را بپوشند که هم برازنده خودشان باشد و هم کشورشان.

لباس و تیپ بازیگران ایرانی که جنجال به پا کرد

لیلا حاتمی یکی از همین بازیگران است که لباس‌‌هاي مخصوصاً‌اي در کن 2014 پوشید که نظر طراحان و منتقدان لباس این جشنواره به سوی خود جلب کرد یکی از لباس‌هاي او، لباس دست‌دوزی و سنگ ‌دوزی شده‌اي بود که طراحان به آن نقده‌دوزی می گویند و ریشه آن به دوره هخامنشی برمی‌گردد.در جشنواره کن 2016 هم لباس‌هاي او نظر خیلیها را جلب کرد و باعث شد که ایرانی‌ها سربلندي کنند که چنین بازیگری را در یکی از معتبرترین جشنواره‌هاي جهانی روی استیج و فرش قرمز دارند.

 

حاتمی سال گذشته هم با لباس بسیار ویژ‌ه‌اي به جشنواره فیلم فجر رفت؛ لباسی ابریشم ‌دوزی شده و با رنگ‌ها زنده و خوشحال ! طراح این لباس گفت که برای دست‌دوزی‌هاي آن حدود 150 متر نخ ابریشم استفاده کرده است.

 

ترانه علیدوستی یکی از ستاره‌هاي دنیای بازیگری و البته یکی از کم‌حاشیه‌ترین بازیگران ایرانی است.او هر چند مشهور است اما زیاد پایبند حضور در جشنواره‌ها چه داخلی و چه خارجی نیست.او سال قبل برای فیلم فروشنده به جشنواره کن رفت و بارها روی فرش قرمز راه رفت و عکاسان از او عکس گرفتند .

 

لباس‌هاي او دریک کلام هم زیبا بودند و هم در حد بین‌ المللی قابل پذیرش.یکی از محاسن لباس‌هاي او این نبود که رسانه‌ ها رابه این سوی ببرد که حساس شوند و وی را زیر ذره‌بین قرار دهند که یک بازیگر زن ایرانی دریک جشنواره معتبر خارجی چی پوشیده که در برگشت برای او دردسرساز نشود ودر عین حال لباسی برازنده و قابل احترام باشد.

 

انتخاب نوع پوشش و لباس بازیگران در جشنواره‌‌هاي خارجی قبل از این که بازیگری را پررنگ کند و به دیده شدن او کمک کند، به نوعی نشان دهند آداب و تمدن یک کشور هم هست. روزی که بازیگران فیلم« درمورد الی» به همراه اصغر فرهادی در جشنواره کن به روی سن رفتند، لباس‌هاي زیبا و سنتی انها همه ی را غافلگیر کرد و باعث شده همه ی محترمانه به آن ها نگاه کنند.شاید این نوع پوشش را بتوان الگوی موفقی برای حضورهای جهانی بازیگران ایرانی دانست.