پارس ناز پورتال

لباس کودکان در تابستان و نکات

لباس کودکان در تابستان و نکات

لباس کودکان در تابستان و نکات 

برای فرزند خود قصد انتخاب لباس برای تابستان داریم,حتما باید بـه نکات مهمی توجه کنیم درباره جنس و رنگ و غیره. بدون شک همه ی ي والدین در هر شرایطی، تمام سعی و تلاش خود را دارند تا در انتخاب لباس برای فرزندانشان، بهترین سلیقه و انتخاب را بـه کار برند تا قشنگ ترین و زیباترین لباس‌ها را برای آنان تهیه کنند.

 

اما انتخاب پوشاک زیبا برای بچه‌ها یک بحث است و پوشاک مناسب در هر فصل، بحثی دیگر. کـه خصوصا این نکته از اهمیت خاصی برخوردار است.بخصوص در حال حاضر کـه درفصل تابستان قرار داریم، لازم است تا بـه این موضوع بیشتر توجه داشته باشیم.فارغ از این کـه فرزند شما پسر است یا دختر، در اولین قدم برای تهیه لباس کودک حتما بـه جنس و رنگ لباس توجه داشته باشید.

 

لباس‌هایی را در تابستان برایش انتخاب کنید کـه از جنس نخی و خنک باشد. البته با رنگ‌هـای شاد و روشن کـه آفتاب و گرما را کمتر جذب میکند. حتما بین لباس بیرون و داخل خانه فرزندتان، تفکیک قائل شوید. هرگز او را با لباس خانه بـه بیرون نبرید و بـه محض رسیدن از بیرون لباس او را عوض کنید و لباس منزل را بـه او بپوشانید.

 

از همان ابتدا طوری این موضوع را برای فرزند خود جا بیندازید کـه او هم در این مورد هیچگونه سر سختی و لجاجتی از خود نشان ندهد و حتی خود برای عوض کردن لباسش پیش قدم باشد.از خرید لباس‌هـای تنگ خودداری کنید. اگر فرزند شما دختر است، در تابستان پیراهن‌هـای پارچه‌ای گلدار و آزاد با آستین‌هـای کوتاه و بندی برایش انتخاب کنید.

 

ولی اگر پسر است شلوارک و تی شرت‌هایی با جنس تریکو بهترین گزینه است. بعضی از والدین کـه دارای فرزند پسرهستند، براین باورند کـه در تابستان بـه دلیل گرمای زیاد نیازی بـه پوشاندن لباس زیر نیست و همان لباس رو کفایت میکند.

 

در حالی‌کـه این موضوع در تابستان از حساسیت بیشتری برخوردار است. زیرا بـه دلیل استفاده کودکان از وسایل بازی در پارک‌ها، و تماس مستقیم با انها امکان انتقال بیماری‌هـای پوستی و قارچی زیاد است.پس لازم است تا لباس زیر کودکان هر روز عوض شده و بـه بهداشت آنان بیشتر توجه نمود.

لباس کودکان در تابستان و نکات

 زمانی کـه قصد دارید فرزندتان را بـه پارک و یا شهر بازی ببرید، حتما این نکته مهم را در نظر داشته باشید کـه لباسی را بـه او بپوشانید کـه از پوشش بیشتری برخوردار است.بـه عنوان مثال شلوارک‌هایی بلند‌تر کـه روی زانو را بپوشاند و بلوزهای آستین داری کـه روی آرنج دست را بگیرد تا خدایی ناکرده اگر کودک در معرض حادثه و یا زمین‌خوردگی قرار گرفت از زخم و خراش پوستی جلوگیری شود.

 

 در تابستان زمانی کـه فرزندتان را بـه بیرون از منزل می‌برید بهتر است تا برای جلوگیري از آفتاب‌زدگی، از ضد‌آفتاب‌هـای مخصوص کودکان زیر نظر پزشک، و کلاه‌هـای نقاب دار با جنس پارچه‌ای «کتان» استفاده شود.زیرا بـه دلیل نازک بودن سطح پوست کودکان، امکان حساسیت کـه بـه شکل قرمزی و تیرگی پوست است بیشتر از دیگر فصول سال خود را نشان می‌دهد.

 

 انتخاب کفش مناسب برای کودکان هم، مانند لباس از دیگر مواردی است کـه در فصل تابستان باید بـه آن توجه نمود.بـه بهانه این کـه در فصل تابستان هستیم، هرگز کودک‌تان را با دمپایی و سرپایی‌هـای لا انگشتی بیرون نبرید.کفش‌هـای ساقه‌دار و چرمی و کتانی‌هایی کـه رویه انها را چند لایه مختلف پوشانده مناسب این فصل نیست.

 

در حالی کـه کفش‌هـای تابستانی اسپرت با کفی نرم و راحت و کتانی‌هـای پارچه‌ای سبک، برای این فصل بهترین انتخاب هستند.البته حتما توجه داشته باشید کـه، کفش‌هایی با رویه کاملا باز بـه خوبی نمی‌تواند از انگشتان کودک محافظت کند و کفش‌هـای دخترانه‌ای کـه دارای پاشنه است امکان جست و خیز و یک پیاده‌روی ساده را هم از کودک می گیرد.

 

پس کفشی را برای کودک‌تان انتخاب کنید کـه در عین راحتی و سبکی، برای پوشیدن مشکلی نداشته باشد و حتی بدون نیاز بـه کمک دیگران آن را پوشیده و در آورد. البته شاید این سوال پیش آید کـه چقدر میتوان بچه‌ها را در نظر دادن و انتخاب کفش و لباس مناسب آزاد گذاشت؟

 

«از آنجایی کـه بچه‌ها شناخت و تجربه کافی در مورد نوع جنس و مدل لباس ندارند، بهتر است والدین لباسی را کـه از نظر خودشان مناسب بـه نظر می رسد، انتخاب کنند اما نظر فرزندشان را در مورد رنگ آن بپرسند.بـه این ترتیب هم نظر والدین در خرید پوشاک اعمال میشود و هم بـه کودک حق انتخاب داده شده است. کـه این باعث تقویت حس استقلال طلبی و اعتماد بـه نفس کودک میشود.»