پارس ناز پورتال

لذت کار کردن بدون منت صاحبکار در محل کار

لذت کار کردن بدون منت صاحبکار در محل کار

لذت کار کردن بدون منت صاحبکار در محل کار 

تعداد زیادی از شغل ها میباشند که نیازی به حضور صاحبکار در محل وجود ندارد و یا خودتان میتوانید کارفرمای خودتان باشید مثل شغل مترجمی. در بازار کار دو عبارت مشهور وجود دارد؛ اول اینکه «اگر در کاری خیلی مفید هستید، هیچ وقت آن را مجانی انجام ندهید.» و دوم اینکه «وقتی شما به دنبال پول نروید، پول هیچ وقت به دنبال شما نمی‌آید.» نادیده گرفتن این دو جمله یکی از دلایل اصلی بیکاری برخی از جوان هاي امروزی هست.

 

تعداد زیادی از این جوانان مهارت هاي خوبی دارند ولی هیچ وقت به فکر پول در آوردن از آن نمی افتند و بسیاری به دلیل دانشگاه و ساعت کاری فکر میکنند کاری برای انها پیدا نمیشود ولی در حقیقت اگر مفید در بازار کار جستجو کنید نه تنها شغلی متناسب با مهارت تان پیدا می‌کنید بلکه می‌توانید ساعت کاری را نیز در دست خود گرفته و زیر بار سیستم کارمندی نروید.

 

تعداد زیادی از این کارها بعنوان کار فریلنسر یا همان آزادی کاری شناخته می‌شوند؛ کارهایی که معمولا به صورت پروژه اي بوده و با دقت به مدت زمانی که برای آن میگذارید میتوانند درآمد خوبی نصیبت تان کنند. در این مقاله به سراغ 10 مشابه از این کارها رفته ایم که مدرک دانشگاهی نمیخواهند و تنها نیاز به پشتکار شما دارند.

 

1. مترجمی

تقریبا همۀ دانشجویان و فارغ التحصیلان جوان امروزی از سطح زبان نسبتا مناسبی برخوردارند. اگر رشته تان با زبان انگلیسی خیلی سروکار دارد یا اصلا مترجمی میخوانید که هیچ، باید به سراغ ترجمه متون بروید، تا همه ي لغات فرار انگلیسی را در ذهن خود نگه دارید و هم در این میان پولی به جیب بزنید

 

ولی اگر بعنوان شغل آزادکاری به دنبال آن هستید باید از یک پایه زبانی برخوردار باشید. بهتر هست سطح زبان تان متوسط رو به بالا باشد «حدودا بیش از 1500 کلمه بلد باشید» وگرنه اینکار انرژی و زمان زیادی از شما خواهد گرفت و در شروع اذیت می‌شوید.

لذت کار کردن بدون منت صاحبکار در محل کار

در شهرهای بزرگ شرکت هاي بسیاری وجود دارند که به دلیل بالا بودن حجم کاری و کمبود فضا و منابع برای استخدام تمام وقت، متون زبان اصلی خود را به صورت برون سپاری شده ترجمه می‌کنند. به این صورت که اگر شما با این سازمان ها و افراد رابطه داشته باشید و آن ها از کار شما راضی باشند، می‌توانید روی پولش حساب کنید.

 

با دقت به سختی متن و گرچه مرام شرکت، پول دریافتی شما میتواند از 30 تا 60 تومان برای هر کلمه را شامل شود. گرچه در ادامه ممکن هست پول بیشتری هم به جیب بزنید.

 

2. ساخت محتوا و نویسنده

تعداد زیادی از افراد با شغل ساخت محتوا آشنا نیستند زیر اسم اینکار ترجمه یک لغت انگلیسی هست و اگر بخواهیم به زبان خود ما بگوییم همان نویسنده میشود. تعداد زیادی از شرکت ها برای فروش اکثر به این نیاز دارند که وب سایت خود را به روز نگاه دارند و محتواهای مرتبط با وب سایت خود ساخت کنند. مجلات و روزنامه ها نیز از نویسندگان با ذوق استقبال می‌کنند. با رسانه خود رابطه بگیرید و توانایی هاي خود را شرح دهید.

 

گرچه این نکته را در نظر داشته باشید که ساخت محتوا در لحظه اول کار آسانی نیست اما اینکار چند مزیت به دنبال دارد؛ اطلاعات خودتان به روز می‌شود، از این طریق با شیوه کسب و کار نیز آشنا میشوید و بهتر اینکه شاید در این حین، کار تخصصی تری هم به شما توصیه شود. درآمدش هم می‌تواند مفید باشد.

 

درضمن کار ساخت محتوا فقط نویسندگی نیست. ممکن هست به کسی برای ساخت محتوای ویدئویی یا گرافیکی نیاز داشته باشند. میزان دستمزد هر کدام از این کارها متفاوت هست و متغیرهای زیادی دارد. در مجموع شما برای نویسندگی حدودا کلمه اي 40 تومان را در نظر بگیرید. برای مجلات و روزنامه هم اکثر به صورت صفحه اي یا ستونی با دقت به نرخ خود رسانه محاسبه میشود.

 

3. طراح، گرافیست

اکثر شرکت هاي فعال در بازار ایران در طول سال به انواع و اقسام پروژه هاي گرافیکی نیاز پیدا میکنند. از چاپ یک کارت ویزیت ساده گرفته تا بروشور و پوستر و تقویم و غیره ولی خب برای این تعداد پروژه هیچ وقت به سراغ استخدام گرافیست نمیروند و به دنبال فردی مثل شما می‌گردند که در یک مدت زمان مشخص کار آن ها را راه بیندازد و پولش را بگیرد.
لذت کار کردن بدون منت صاحبکار در محل کار

اگر در گرافیک و به خصوص کار کردن با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و کورل تخصص دارید، با اینکار هم رزومه و تجربه خوبی به دست می آورید و هم کاسبی می‌کنید. قیمت این پروژه ها با دقت به حجم و نوع کار متفاوت هست. برای دیدن ریزقیمت کارها میتوانید تعرفه صنف طراحان را در اینترنت جستجو کرده تا قیمت هر نوع پروژه گرافیکی دست تان بیاید.

 

4. برنامه نویس

شرکت هاي جدید دیگر برای معرفی خود خیلی به کاتالوگ و کارت ویزیت متکی نیستند و در همان ابتدای کار به جای این شگردهای معرفی، به سراغ طراحی وب سایت و نرم افزار میروند. به دلیل همین در چند سال جدید تقریبا هیچ شرکتی را پیدا نمی‌کنید که نیازی به برنامه نویس نداشته باشد.

 

اگر بستر کاری اینترنت باشد که دیگر نون شما در روغن هست زیرا این شرکت ها برای هر قسمت از طراحی و برنامه نویسی سایت، فرد جداگانه اي را به کار میگیرند و در اصل یک تیم کامل برنامه نویسی، طراحی و پشتیبانی از سایت دارند.

 

برای طراحی وب سایت حرفه اي باید با کدنویسی هاي مربوط به طراحی استاتیک که شامل HTML و CSS و Java Script میشود، آشنایی کاملی داشته باشید و از طرف دیگر باید با زبان هاي برنامه نویسی تحت وب مثل PHP، ASP یا پایتون هم به صورت تخصصی آشنایی داشته باشید. معمولا اینگونه هست که برنامه نویسان هیچ گونه محدودیتی در کارشان ندارند ضمن اینکه میتوانند به صورت اثبات برای یک شرکت یا سازمان کار کنند.

 

در کنار آن به صورت مستقل هم پروژه هاي دیگری را انجام دهند و از وقت شان در هر حالتی برای به دست آوردن پول اکثر بهره گیری کنند. میزان دستمزد این کارها بسته به نوع کار ساعتی و پروژه اي محسوب میشود ولی معمولا در ابتدای کار برای برنامه نویسی یک سایت معمولی ممکن هست عددی بین یک میلیون و 500 تا دو میلیون تومان دست شما را بگیرد.

 

5. بازاریاب

همۀ شما با شغل بازاریابی آشنا هستید. احتمالا در چند سال جدید با رشد قارچی شرکت هاي بازاریابی شبکه اي به شما پیشنهادات کاری میلیونی هم شده هست ولی خب احتمالا می‌دانید یا به زودی متوجه خواهید شد که شغل بازاریابی آنچنان که برخی ها توصیف می‌کنند راحت نیست ولی اگر به تکنیک هاي آن مسلط شوید و علاقه و پشتکار خوبی داشته باشید، میتوانید بعنوان یک شغل پاره وقت مفید به آن فکر کنید.

 

معمولا درآمد شغل بازاریابی با دقت به نوع محصولی که می فروشید، فرق می‌کند. برخی شرکت ها تا حدود سه درصد از کل مبلغ معامله را به بازاریاب می‌دهند. بازاریاب هاي ساختمانی نیز ممکن هست متری یا با دقت به وزن میزان حق السهم شان مشخص شود.

 

6. محقق

اشتباه فکر نکنید! منظورمان شغل محققی برای پژوهشگاه ها نیست. منظورمان همان کاری هست که محققان «!» میدان انقلاب استان تهران انجام میدهند؛ یعنی انجام پروژه دانشجویی. نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جهان هم دانشجویانی وجود دارند که به هر دلیلی میلی به رشته مورد نظر خود ندارند.

لذت کار کردن بدون منت صاحبکار در محل کار

از طرفی این افراد شرایط ترک تحصیل از رشته مورد نظر را هم ندارند و به دنبال آن میباشند که به هر روشی زودتر از درس خلاص شوند. اگر مثلا به روانشناسی علاقه دارید یا از بازاریابی سر در می آورید می‌توانید به جای کسی که به آن رشته علاقه ندارد پروژه دانشجویی بنویسید. پول این پروژه ها متفاوت هست ولی می‌توانید از مدل چند صفحه اي با قیمت 50 هزار تومان تا چندین صفحه اي با قیمت میلیونی روی آن حساب کنید.

 

7. عکاس

از تصویر هنری گرفته تا عکاس صنعتی به خوبی می‌توانند در بازار کاری شهر تهران گلیم خود را از آب بیرون بکشند. اگر دوربین خوبی دارید و می‌خواهید در عکاسی حرفی برای گفتن پیدا کنید می‌توانید با تبلیغ کارهای خود در اینستاگرام یا شبکه هاي اجتماعی دیگر از دیگران سفارش کار بگیرید. تعداد زیادی از صنایع نیز برای نشان دادن محصولات خود در سایت یا کاتالوگ نیاز به یک تصویر حرفه اي دارند.

 

همین طور برخی شرکت ها برای مراسم ها و سمینارهای سالانه خود عکاس استخدام میکنند. معمولا سیستم پرداخت پول اینگونه هست که چه تعداد فریم تصویر از شما بخرند. قیمت فریم تصویر هم ممکن هست از 10 هزار تومان تا حدود 50 هزار تومان متغیر باشد. گرچه ممکن هست با دقت به کارتان پول بیشتری هم دریافت کنید.

 

8. تدریس

متداول ترین درس مورد تدریس در ایران، زبان هست. آموزشگاه ها نیز معمولا همۀ وقت} در حال استخدام افراد با استعداد میباشند. اگر به سراغ آموزشگاه ها برای تدریس بروید، معمولا بعد از تست گرفتن یک ساعت کاری مشخص می‌کنند و شما مشغول میشوید. پرداختی آن ها هم ممکن هست از ساعتی 10 هزار تومان شروع شود و حتی به ساعتی 40 هزار تومان هم برسد. از طرفی بازار تدریس خصوصی نیز بسیار پررونق هست.

 

مبلغ تدریس خصوصی برای دانشجویان دوره ابتدایی و متوسطه برای هر جلسه تدریس 1.5 ساعته عددی بین 60 تا 120 هزار تومان هست. این مبلغ میتواند برای تدریس خصوصی دوره اي «چندین جلسه» عدد قابل توجهی باشد. برای پیدا کردن دانش آموز می‌توانید از اطرافیان آغاز کرده و بعد به سراغ اینترنت بروید. حتی سایت هایي مخصوص معرفی استادان به دانش آموزان هم وجود دارند که کار شما را راحت تر میکنند.

 

9. پشتیبان کانون

تعداد زیادی از موسسات آموزشی که هدف شان دانش آموزان پشت کنکوری هست، برای برگزاری دوره هاي خود و گرچه دنبال کردن روند پیشرفت دانش آموزان «پشتیبان» استخدام میکنند. وظیفه این افراد از تصحیح برگه هاي امتحانی تا مشاوره به دانش آموزان متغیر هست. مشهور ترین موسسه اي که به صورت جدی این امر را دنبال میکند،

 

کانون فرهنگی آموزش هست و به وسیله آزمون افراد را بعنوان پشتیبان به کار می‌گیرد. حقوق اینکار به دلیل حجم کم کاری چندان نیست و ممکن هست چیزی حدود 400 هزار تومان در ماه باشد ولی اگر در مکان هاي دیگری هم آزادکاری میکنید، کمک خرج خوبی هست.

 

10. تور لیدر

ممکن هست فکر کنید اینکار شغل محسوب میشود ولی در حقیقت به تازگی به فهرست شغل هاي وزارت کار اضافه شده و برای تور لیدرها بیمه رد می‌شود. اینکار نیاز به یک کفش فولادی و علاقه بسیار دارد زیرا اضافه بر مسیرهای طولانی و بعضا کسل کننده، سر و کله زدن با یک جمعیت چندان که ممکن هست در لحظه بخواهند طبق میل شان از جایی به جایی رفته یا کاری بکنند، کار هر شخصی نیست.

لذت کار کردن بدون منت صاحبکار در محل کار

 به گزارش پارس ناز برای اینکار میتوانید با گرفتن مدارک مورد نیاز که در اصل یک سری دوره هست، به آژانس هاي گردشگری رفته و به دنبال کار بگردید. برخی ها هم در سایت هاي خارجی با توریست ها رابطه گرفته و بعنوان تور لیدر انها را به ایران دعوت میکنند. درآمد اینکار با دقت به مدت سفر و گرچه سطح زبان مورد نیاز برای رابطه با گردشگران

 

«کاروان ایرانی یا توریست هاي خارجی و خاص»، متفاوت هست ولی معمولا دستمزد هرروز آن ها از 150 هزار تومان شروع شده و اکثر می‌شود.