پارس ناز پورتال

لزوم نوشیدن شیر در خانم ها را بدانید

لزوم نوشیدن شیر در خانم ها را بدانید

لزوم نوشیدن شیر در خانم ها را بدانید 

خاصیت ها و موادی کـه در شیر خوراکی موجود اسـت برای خانمها ضروری می‌باشد تا روزانه بـه مصرف شیر بپردازند. استفاده از لبنیات برای هر شخصی لازم و ضروری اسـت، اما مصرف این نوشیدنیها برای خانمها بـه ویژه خانم هاي مسن جدا پیشنهاد می شود. چرا کـه این ماده لبنی برای کاهش دردهای مفاصل بـه یک گزینه ي بسیار مناسب اسـت.

 

در ادامه نتایج یک تحقیق درمورد تاثیر شیر دراین مورد را برای شـما جمع آوری کرده ایم.نتایج یک مطالعه جدید در ایالات امریکا نشان میدهد زنانی کـه بـه مقدار کافی شیر بدون چرب یا کم چرب مصرف می کنند کمتر بـه عارضه التهاب مفصل زانو مبتلا می شوند. پزشکان آمریکایی هم چنین با بیان این کـه مصرف پنیر این خطر را در زنان افزایش میدهد

 

اظهار کردند: در مردان نوشیدن شیر تاثیر قابل توجهی بر پیشگیری از بروز عارضه التهاب مفصل زانو ندارد.دکتر «بینگ لو» از بیمارستان بوستون و محقق ارشد این مطالعه گفت: مصرف شیر نقش مهمی در حفظ سلامت استخوانها دارد. هم چنین مصرف ماست از بروز التهاب مفصل زانو پیشگیري نمی کند.

 

التهاب مفاصل، بیماری تحلیل‌برنده مفاصل و شایع ترین بیماری مفصلی اسـت کـه بیشتر در بین زنان مشاهده میشود. دراین بررسی کـه روی ۸۸۸ مرد و ۱۲۶۰ زن مبتلا بـه التهاب مفصل زانو انجام گرفت، این افراد مدت چهار سال تحت نظر دکتر قرار گرفته و مشاهده شد با افزایش مصرف شیر در زنان میزان آسیب مفصلی در آنان کاهش مییابد.

 

پزشکان دراین مطالعه تاکید کردند در حالی‌کـه در تمام زنان درصدی از عارضه کاهش فضای مفصلی را تجربه میکنند، این خطر در زنانی کـه شیر مصرف می کنند کاهش می یابد.