پارس ناز پورتال

لزوم پاک کردن هیستوری (History) در اینترنت

لزوم پاک کردن هیستوری (History) در اینترنت

لزوم پاک کردن هیستوری (History) در اینترنت

وقتی در اینترنت سرچ می کنیم و وب گردی انجام می دهیم,همه اعمال ما در هیستوری ثبت می گردد و اگر این اطلاعات حساس و مهم باشند نباید در اختیار دیگران قرار گیرند. گوگل تعداد بسیاری از ویژگی ها را وارد حساب کاربری من – My Account  – کرده و بدین ترتیب ارتباط بهتری با کاربر دارد. بنابراین با مرور هیستوری مرورگرتان آنچه را که نمی خواهید می توانید پاک کنید و یا “تنظیمات ایمنی” خود را تغییر دهید.

 

گوگل با استفاده از برگه های بسیار، اطلاعات زیادی از شما دارد. اینکه چگونه و چه وقت در اینترنت گشت می زنید، عبارت هایی که برای جستجو به کار می برید، صفحاتی را که بازدید می کنید ( مثلا آیا به وسیله مرورگر کروم یا استفاده از ابزارهای اندرویدی یا کلیک کردن برروی صفحات گوگل وارد حساب کاربری تان شده اید.) همچنین گوگل بر اساس تجزیه و تحلیل آن اطلاعات به آمارگیری جمعیتی نیز دست می زند.

 

شما می توانید برای برطرف کردن کامل این مشکل، با روش ” ناشناس” به جستجو در اینترنت بپردازید. این گزینه زمانی که قصد جستجو در مطالب ( وای! ) قابل اعتراض دارید، گزینه خوبی است. اما احتمال دارد پیش از این در اینگونه صفحات جستجوهایی انجام داده باشید و کلی اطلاعات از خودتان در اختیار گوگل گذاشته باشید. البته برخی از این اطلاعات ممکن است از باقی اطلاعات مفیدتر باشند.

 

ترس به دل خود راه ندهید. اگر نظریه “برادر بزرگ” را درنظر بگیرید (در رمان ۱۹۸۴، برادر بزرگ،  نماد و چهره نظام حکومتی است که به اشکال گوناگون، بر زندگی طبقات مختلف مردم، نظارت و کنترل دارد و حس تحت کنترل و حمایت بودن را تلقین می‌کند.) ، این وضعیت الزاما بد نخواهد بود.

 

درست است که گوگل همه چیز در مورد شما را ” می داند” اما بیشتر آن اطلاعات بسیار معمولی هستند. مگه نه؟ اینترنت نیروی خود را از تبلیغات می گیرد.

 

آیا دوست ندارید با تبلیغاتی مواجه شوید که با خواست تان مرتبط باشند و همچنین بتوانید در هزینه چیزی که می خواهید بخرید صرفه جویی کنید؟  آیا وقتی در حال جستجوی چیزی هستید، ترجیح نمی دهید که گوگل انواع مواردی را که بر روی آنها کلیک می کنید را به خاطر داشته باشد و به شما نتایج و پیشنهادهای مرتبط با خواست تان بدهد؟

 

شما می توانید با استفاده از هیستوری گوگل، چیزی را که گوگل می داند، ببینید و آنچه را که نمی خواهید گوگل هنگام ارائه تبلیغات، درنظر بگیرد را پاک کنید. به طور مثال فرض کنید کسی به آهنگی از جاستین بیبر اشاره کند و شما آن را در گوگل جستجو کنید.

 

پس از آن با وجود اینکه حتی از جاستین بیبر هم خوش تان نمی آید، انواع پوسترهای تبلیغاتی موجود در نیمی از سایت های محبوب تان، چیزی غیر از جاستین بیبر، نشان ندهد. در هیستوری گوگل می توانید آن را پاک کنید!

 

پاک کردن ناخواسته ها

مرحله اول

ابتدا وارد حساب کاربری تان در گوگل شوید و به آدرس   history.google.com بروید. به محض مشاهده هیستوری گوگل تان – شکل 1 – می توانید مواردی را که تبلیغات آزاردهنده برایتان می آورند را پاک کنید. حتی می توانید مواردی را هم پاک کنید، که ممکن است تبلیغاتی با مضامینی بیاورند که نمی خواهید کودک تان به طور تصادفی در تاریخچه جستجوی تان پیدا کند.

 

وقتی وارد صفحه هیستوری گوگل شدید، کادر کنار چپ موضوع مورد نظر را تیک زده و سپس روی دکمه remove  ( برداشتن ) کلیک کنید.
لزوم پاک کردن هیستوری (History) در اینترنت

البته این کار را هم می توانید با پاک کردن هیستوری و کوکی های مرورگرتان انجام دهید اما در آن صورت فقط در کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستید، عمل می کند.

 

پاک کردن موارد ناخواسته از هیستوری گوگل برای جستجوهایی که از طریق حساب کاربری تان در هر کامپیوتری که کار می کنید، موثر است.

 

صبر کنید! باز هم هست. شما می توانید کاری بیش از صرفا پاک کردن هیستوری گوگل تان انجام دهید. در واقع می توانید هیستوری گوگل تان را دانلود کنید.

 

برای این کار روی آیکون تنظیمات و دانلود– شکل 2- کلیک کنید. البته یک هشدار جدی مبنی بر دانلود یک کپی از اطلاعات تان به شما داده می شود و این هشدار، یک اخطار معمولی و همیشگی نیست و لطفا آن را جدی بگیرید

 

آرشیوی از داده های هیستوری جستجویتان ایجاد کنید. این آرشیو فقط در دسترس خودتان خواهد بود و وقتی آرشیو برای دانلود از درایو گوگل آماده شد، به شما ایمیلی فرستاده خواهد شد.

لزوم پاک کردن هیستوری (History) در اینترنت

اطلاعات مهم درخصوص آرشیوهای داده های گوگل

آرشیوتان را در کامپیوترهای عمومی دانلود نکنید و مطمئن باشید همیشه تحت کنترل خودتان باشد. آرشیو شما حاوی اطلاعات حساسی است.با استفاده از اعتبار سنجی 2 مرحله ای، از حساب کاربری و اطلاعات حساس تان حفاظت کنید و بدین ترتیب افراد بد را ، حتی اگر رمز شما را داشته باشند، از حساب تان دور نگهدارید.

 

اگر می خواهید اطلاعات تان را به جایی دیگر منتقل کنید، لطفا سیاست های صدور اطلاعات مقصدتان را مطالعه کنید. در غیراینصورت، هر زمان بخواهید آن سرویس را ترک کنید، ممکن است مجبور شوید، داده هایتان را جا بگذارید.

 

دلیل چنین هشدار جدی و مهمی چیست؟ بسیار خوب، اگر گوگل می تواند در مورد جنسیت، سن و علاقه مندی های خریدتان به وسیله جستجوهایتان به نتایجی دست پیدا کند، پس هر کس دیگر هم که به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد می تواند چنین کاری انجام دهد.

 

اگر شما زمانی وارد یک وب سایت بد شده اید و یا در مورد کسی به دنبال اطلاعات بودید که این کار می تواند به طور بالقوه علیه شما استفاده شود، پس دانستن این هشدار شما را تشویق می کند که  در مورد چگونگی ذخیره این اطلاعات دقت به خرج دهید.