پارس ناز پورتال

لطفا عادی زندگی کردن را کنار بگذارید

لطفا عادی زندگی کردن را کنار بگذارید

لطفا عادی زندگی کردن را کنار بگذارید 

زندگی کوتاه تر از چیزی هست که ما فکرش را می‌کنیم، بنابراین با انرژی کامل و تن سلامت زندگی را ادامه دادن میتواند بسیار ایده آل باشد. زندگی عادی امروزی، یعنی محرومیت از خواب کافی، بدغذایی و تغذیه ناسالم، اضطراب بیش از حد و بی‌تحرکی. بهتر هست نگاهی اجمالی به این نوع زندگی عادی و عواقب آن بیندازیم.این روزها نوعی زندگی عادی و نرمال محسوب شده هست که با عادی بودن فرسنگ ها فاصله دارد.

 

خواب
بنابر گفته محققان، در دنیای مدرن و پرمشغله امروز، افراد بسیاری دچار کم خوابی میباشند. در حقیقت شبانه روز را با کمبود خواب بدون این که فرصت جبران آن را بیابند می گذرانند.در نتیجه پس از مدتی گرفتار مشکلات نامطلوب و بی انتهای روحی و جسمی مثل ناراحتی هاي قلبی، استرس هاي شدید و عملکرد شناختی کمتر میشوند.

 

غذا
در دنیای مدرن امروز، بیشتر مردم به دلایل متفاوت مثل کم وقتی و پرمشغله بودن یا صرفا خوشمزه بودن خوراکی هاي ناسالمی چون فست فودها از غذای مطلوب و کافی پر فیبر و ویتامین دار بهره نمی‌برند.انها بیشتر از خوراکی هاي خوش طعم و پرچرب _ از دسرهای خامه اي گرفته تا خوراکی هاي سرخ کرده – استقبال می‌کنند.

 

همین طور بعضی دیگر بعضی از وعده خوراکی روز را از دست میدهند. این افراد در طولانی مدت دچار مریضی هاي گوناگون شده و از کیفیت زندگی شان کاسته می‌شود.

 

وضع روحی
اضطراب مردم به شدت بالا رفته هست. هر کس برای رسیدن به هدفش بسیار عجله دارد، گویی نگران هست که از دیگری عقب بماند.این نوع رفتار موجب شده که استرس و فشار آن روی زندگی به شدت حس شود و فرد مضطرب شود و اضطراب فراوان، عواقب بدی چون چاقی، بی خوابی، و حتی از دست دادن سلول هاي مغزی درپی دارد.

 

ورزش
مردم از تحرک کافی برخوردار نبوده و ورزش را جزء اصلی برنامه هاي کاری و زندگی خود نمی‌دانند و این مورد مهم را به دست فراموشی سپرده اند.این افراد پس از مدتی به ویژه از زمان میانسالی به بعد دچار مشکلات بسیاری می‌شوند. مشکلات جسمی و روانی از جمله، کم شدن قدرت شناختی و افسردگی کمترین عوارض بی تحرکی هست. همین طور فرآیند پیری در آن ها زودتر رخ می‌دهد.

 

موارد فوق تنها چند مورد از بیشمار رفتارهای غلطی هست که عادی شده اند و بنابراین باید گفت: “لطفا عادی زندگی نکنید!” و درضمن اگر بخواهید میتوانید درست زندگی کنید.به طور مثال در دهه 80 در اماکن عمومی مثل رستوران ها، مردم بدون دقت سیگار می کشیدند این اوضاع در دهه 90 به گونه اي تغییر کرد که سیگاری ها به احترام غیرسیگاری ها بیرون از رستوران سیگار می کشیدند.

 

 به گزارش پارس ناز اما امروزه در اماکن عمومی سیگار کشیدن ممنوع هست. همینطور که مردم در این اساس آموزش دیدند و نتیجه بخش هم بوده هست باید نحوه درست زندگی کردن را نیز بیاموزند و کم کم دست از عادت هاي غلطی که عادی و طبیعی به نظر می‌آیند برداشته و زندگی مطلوبی درپیش بگیرند.