پارس ناز پورتال

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان 

شاسی بلندها محبوب ترین و گرچه گران ترین خودروهای جهان میباشند که معمولا برای بهره گیری افراد ثروتمند مورد بهره گیری میباشند. خودروهای شاسی بلند در ابتدا بعنوان خودروهای کار به بازار عرضه می شدند، ما با نزدیک شدن به سال هاي جدید و تکاملشان به یکی از کلاس هاي خودرویی پرطرفدار برای خانواده ها نیز تبدیل شدند.

 

اما در این بین، شاسی بلندهای لوکس نیز اسباب بازی هاي محبوب متمولینی مانند شیوخ عرب یا اهالی کشور موناکو میباشند که چندی از انها را در این مقاله معرفی میکنیم.

 

Land Rover Range Rover SV Autobiography LWB

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

این ماشین درواقع یکی از لوکس ترین نسخه هاي نسل چهارم رنج روور «L405» هست که خود در کلاس SUVهای فول سایز لوکس قرار می‌گیرد. SV Autobiography در دو نسخه Dynamic و Long Wheelbase به ساخت می‌رسد که دومین مشابه ذکر شده همانگونه که از نامش پیداست، با فاصله بین دو محور بلندتر به ساخت می‌رسد

 

تا فضایی لوکس تر و راحت تر داشته باشد. قدرتمندترین نسخه این خودور از پیشرانه V8 سوپرشارژر 5 لیتری به همراه 550 اسب بخار قدرت بهره میبرد.

 

Porsche Cayenne Turbo 

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

کاین اولین و بزرگترین شاسی بلند ساخت پورشه هست که تاکنون نسل هاي متفاوتی را پشت سر گذاشته هست. این محصول در نسل فعلی و در فهرست تولیدات امسال خودروساز اشتوتگارتی دارای نسخه هایي مانند GTS، هایبرید، توربو و… هست

 

که نسخه توربو S با قیمت پایه 161.6 هزار دلاری از پیشرانه V8 به حجم 4.8 لیتر و بیشینه توان 570 اسب بخار بهره می‌برد. این پیشرانه شتاب صفر تا 100 برق آسای 3.8 ثانیه اي را برای کاین توربو S فراهم می سازد.

 

Bentley Bentayga Mulliner

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

بنتلی بنتایگا به خودی خود یک خودروی شاسی بلند سوپرلوکس هست که برچسب قیمتی آن از حدود 235 هزار دلار شروع میشود و با وجود بعضی از آپشن ها حتی به بیش از 300 هزار دلار نیز میرسد. اما نسخه Mulliner «مولینر» که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، با بهره گیری از پیشرانه W12، قادر به ساخت 600 اسب بخار و ثبت رکورد صفر تا صد 4.1 ثانیه اي هست.

 

رینگ هاي 7 پره اي 22 اینچی، سیستم صوتی 1950 واتی «21 تکه»، تریم چوبی منحصر به فرد، ساعت سفارشی Breitling از جنس طلا واز جمله امکانات منحصر به فرد این ماشین میباشند.

 

Lexus LX570

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

لکسس LX یک شاسی بلند لوکس هست که در تمامی نسل هاي خود بر پایه تویوتا لندکروز ساخته شده هست. در حال حاضر نسخه LX570 که قیمت آن از حدود 108 هزار دلار شروع میشود، همچون نسل قبل اش از پیشرانه V8 با حجم 5.7 لیتر بهره می‌برد که در این نسل قادر به ساخت نهایت توان 383 اسب بخار خواهدبود. این محصول 2.7 تنی با بهره گیری از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، رکورد صفر تا صد 7.6 ثانیه را ثبت می‌کند.

 

Tesla Model X
لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

تسلا برترین خودروساز تمام الکتریکی جهان که چندی پیش از مدل X خود رونمایی کرده بود، با این شاسی بلند منحصر به فرد به زمره یکی از سریع ترین و لوکس ترین خودروهای جهان پیوست. Model X در نسخه P90D میتواند در 3.2 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد در حالی‌که میتواند برحسب سفارش 5 تا 7 سرنشین را با یک‌بار شارژ به اندازه 400 کیلومتر از مبدا دور کند.

 

ویژگی هاي خاص ظاهری و به خصوص فنی این شاسی بلند خریدار را از دقت به قیمت 83 هزار دلاری، لوکس گرایی و آپشن هاي مرتبط با آن باز می دارد.

 

Cadillac Escalade ESV

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

اسکالید نام SUV فول سایز کمپانی خودروسازی کادیلاک هست که برای اولین بار در سال 1999 میلادی روی خط ساخت این خودروساز قرار گرفت و نسل چهارم آن از سال 2015 تاکنون به بازار جهانی عرضه میشود. این شاسی بلند بزرگ جثه 5 و اندی متری که در دو نسخه ساده و ESV «با فاصله بین دو محور بلندتر» ساخت میشود،

 

در مشابه پایه بیش از 75 هزار دلار قیمت دارد و از پیشرانه V8 به حجم 6.2 لیتر و 410 اسب بخار قدرت همراه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره میبرد که شتاب صفر تا صد 5.8 ثانیه اي را برای این غول فراهم می سازد.

 

Mercedes-Benz G65 AMG

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

برای تعداد زیادی از افراد ناآشنا به جهان اتومبیل، باور این موضوع که پشت چهره زمخت C کلاس یک باطن لوکس و اشرافی قرار گرفته، اندکی سخت هست. اما واقعیت این هست که مرسدس بنز G کلاس در حال حاضر یکی از لوکس ترین و گرانقیمت ترین محصولات شرکت مرسدس بنز کشور آلمان هست که G65 AMG نیز در صدر اعضای این خانواده قرار گرفته.

 

G65 با قیمت 220 هزار دلاری از یک پیشرانه 12 سیلندر V شکل با توربو با بیشینه قدرت 621 اسب بخار بهره میبرد که شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه اي را برای جثه 2.6 تنی به ارمغان می آورد.

 

Audi Q7

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

در اساس طراحی و ساخت شاسی بلند لوکس اولین بار آئودی با مدل Q7 توان فنی تیم خود را ثابت کرد. Q7 فعلی با قیمتی که از 55 هزار دلار آغاز می‌شود رد فول ترین نسخه خود از پیشرانه 333 اسب بخاری V6 سوپرشارژردار بهره میگیرد که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم انتفال نیرو AWD هماهنگ شده

 

و عملکرد در خور توجهی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. نحوه چیدمان داخلی و سبک لوکس گرایی آئودی همواره یک سر و گردن فراتر از دو برادر ژرمن دیگر خود یعنی مرسدس بنز و ب ام و بوده و هست.

 

Lincoln Navigator

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

لینکلن نویگیتر از جمله SUVهای فول سایز و لوکس قابل خریداری در بازار جهانی هست که از اواخر دهه 90 میلادی در خیابان هاي جهان حضور داشته و مدتی هست که نسل چهارم آن در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 معرفی شده هست. دو نسخه از این اتومبیل با فواصل بین دو محور کوتاه و بلند به بازار عرضه خواهدشد

 

که هر دو نسخه از پیشرانه 3.5 اکوبوست V6 تویین توبور با بیشینه توان 380 اسب بخار بهره می‌برند. برچسب قیمتی این ماشین از حدود 65 هزار دلار آغاز می‌شود.

 

BMW X5M

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

هرچند که ب ام و اعلام کرده از چندی دیگر یک SUV فول سایز لوکس تحت عنوان X7 روانه بازار می‌کند اما در حال حاضر X5 بزرگترین SUV این خودروساز باواریایی هست که مشابه X5M گران ترین و سریع ترین نسخه این محصول محسوب میشود. این اتومبیل از پیشرانه V8 با حجم 4.4 لیتر و سیستم تنفسی تویین توربو بهره می‌برد

 

که در حدود 575 اسب بخار نیرو ساخت می‌کند. این محصول 99 هزار دلاری شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه اي، همراه با بیشینه سرعتی بالغ بر 250 کیلومتر بر اسعت دارد.

 

Infiniti QX 80

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

در میان سامورایی هاي بلندقامت بی انصافی هست اگر نام اینفینیتی را از قلم بیندازم. اگرچه در ایران نام کشور ژاپن در صنعت خودروهای شاسی بلند لوکس با نام لکسس عجین شده هست اما حقیقت آن هست که اینفینیتی در تعداد زیادی از موارد از لکسس قدم فراتر گذارده هست. QX 80 نسخه لوکس نیسان پاترول Y62 هست

 

با بازه قیمتی 63 تا 82 هزار دلاری. QX 80 نه تنها در لوکس گرایی چیزی از لکسس کم ندارد بلکه از پیشرانه V8 تنفس طبیعی 5.6 لیتری 400 اسب بخاری بهره می‌برد که در کنار گیربکس اتوماتیک 7 سرعته توان حرکتی درخور توجهی برای این غول 2.7 تنی همراه دارد. نسل جدید QX 80 در راه هست.

 

Jaguar F- Pace

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان

 به گزارش پارس ناز اولین تجربه جگوار در ساخت شاسی بلند زیبارویی با نام F- Pace هست که از 42 هزار دلار فی میخورد. جدا از ظاهر خوشگل، خشن و وابسته به سنت F- Pace بهره گیری از پیشرانه 380 اسب بخاری V6 سوپرشارژر در کنار سیستم انتقال نیرو و تعلیقی که به منظور ارائه برترین فرمان پذیری و بالاترین لذت سواری طراحی شده هست

 

در کنار ویژگی هاي لوکس که از خصوصیات استاندارد نجیب زادگان انگلیسی هست. جای هیچ گلایه اي برای مالک نمیگذارد. دومین شاسی بلند جگوار بر پایه نیروی الکتریسیته با نام IF- Pace برای مورد هجوم قرار دادن بازار تسلا مدل X در دست ساخت هست.

لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان