پارس ناز پورتال

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

لیست جدید قوی ترین ارتش های دنیا

در اینبخش فهرست جدید قوی ترین کشور هـای جهان درسال 97 و 2018 را جمع آوری کرده ایم امروز با ده کشور کـه قوی ترین قدرت نظامی در جهان را دارند آشنا می‌شویم، البته ناگفته نماند کـه کشورهایی مثل کشور آمریکا، روسیه و چین سلاح هایي دارند کـه هرگز از آنها رو نمایی نمیکنند و بـه غیر از مقامات عالی رتبه این کشورها کسی اطلاعاتی از آنها در معرض ندارد. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

شاید بر روی کاغذ و تنها با استفاده از اعداد و ارقام امکان مقایسه واقعی نیروهای نظامی کشورها بـه صورت دقیق نباشد اما می توانیم بدون راه انداختن جنگ و تنها با بررسی بودجه ارتش، تجهیزات نظامی و دفاعی، تعداد نیروی انسانی، قدرت و تعداد کشور هـای هم پیمان، تکنولوژی ارتش و سایر موارد دید خوبی نسبت بـه نیروی نظامی هر کشور پیدا کنیم.

 

ارتش ژاپن

کشور ژاپن در گذشته مهد نیروهای سامورایی و دارای یکی از قوی ترین ارتش‌ها در جنگ جهانی دوم بود. اما در پایان جنگ و با شکست ژاپن، این کشور از داشتن نیروهای نظامی تهاجمی محروم شد. ولی با توجه بـه این کـه چین در نزدیکی این کشور دارای ارتش بسیار قدرتمندی اسـت، ژاپن نیز بودجه و فعالیت‌هاي نظامی خودرا گسترش داده و برای اولین بار در 40 سال گذشته پایگاه‌هاي نظامی در دورترین جزیره‌هاي خود برپا کرده اسـت.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

هم چنین بودجه نظامی کشور برای اولین بار در 11 سال گذشته افزایش پیدا کرده و بـه رقم 49.1 میلیارد دلار رسیده اسـت «ششمین بودجه نظامی در دنیا». ژاپن در حال حاضر دارای 247 هزار نیروی نظامی آماده و 60 هزار نیروی ذخیره اسـت. این کشور با داشتن 1595 هواپیما پنجمین نیروی هوایی نیرومند دنیا محسوب میشود. هم چنین ارتش این کشور دارای 131 کشتی جنگی اسـت.

 

ارتش کره جنوبی

با توجه بـه این کـه کره شمالی با ارتشی نیرومند و همیشه آماده در مرز شمالی این کشور قرار دارد، کره جنوبی هزینه زیادی برای تجهیز و آماده سازی ارتش خود انجام میدهد. اما تهدیدات کره شمالی تنها مشکل این کشور نیست، رشد ارتش‌هاي نیرومند چین و ژاپن در نزدیکی کره جنوبی باعث شده کـه این کشور نیز بودجه دفاعی خودرا تا 34 میلیارد دلار افزایش دهد.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

ارتش کره دارای 640 هزار نیروی نظامی فعال و 2 میلیون و نهصد هزار نفر نیروی ذخیره اسـت. این کشور با داشتن 1393 هواپیمای جنگی ششمین نیروی هوایی بزرگ دنیا را در اختیار دارد. هم چنین ارتش کره دارای 131 کشتی جنگی اسـت. 15 هزار اسلحه زمینی و 2346 تانک از دیگر تجهیزات این کشور هستند. ارتش کره همکاری نزدیکی با ارتش کشور آمریکا داشته ودر مانورهای مشترک با این کشور نیز شرکت میکند.

 

ارتش ترکیه

احتمالا بـه دلیل وجود مرز مشترک با نیروی گروه تروریستی داعش، درگیریهایی کـه در مرز این کشور با سوریه انجام می شود، وجود نیروهای نظامی تجزیه طلب و پ ک ک، ترکیه این تصمیم را گرفته تا ارتش خودرا تقویت کرده و بودجه آنرا از سال 2015 با ده درصد اقزایش بـه 18.18 میلیارد دلار برساند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

نیروی نظامی آماده و ذخیره این کشور حدود 660 هزار نفر بوده و نیروی هوایی آن دارای 1000 هواپیمای آماده اسـت. هم چنین گفته شده کـه ترکیه دارای 16 هزار اسلحه زمینی اسـت. این کشور همکاری نظامی نزدیکی با کشور آمریکا داشته ودر برخی موارد در ماموریت‌هایي در گوشه و کنار دنیا با این کشور همکاری می کند.

 

ارتش آلمان

با این کـه کشور آلمان دارای یکی از قوی ترین اقتصاد‌هاي دنیا بوده و سالانه چیزی حدود 45 میلیارد دلار صرف نیروهای نظامی خود میکند، اما ارتش این کشور در سال‌هـای اخیر افت محسوسی داشته اسـت. البته گفته می شود کـه افت ارتش کشور آلمان بـه دلیل بر سرکار آمدن افرادیست کـه پس از جنگ جهانی دوم ودر دهه پنجاه و شصت میلادی بدنیا آمده‌اند و هیچ علاقه‌اي بـه جنگ و شکست خوردن از نیروهای نظامی بزرگ دنیا ندارند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

از سال 2011 نیز خدمت اجباری «سربازی» دراین کشور لغو شده و افراد علاقه زیادی برای پیوستن بـه ارتش از خود نشان نمیدهند. این کشور دارای 183 هزار نیروی آماده، 145 هزار نیروی ذخیره و 710 هواپیمای جنگی اسـت. هم چنین تعداد سلاح‌هاي زمینی مختلف این کشور 5000 هزار شماره اسـت.

 

ارتش فرانسه

این کشور نیز همانند کشور آلمان تصمیم گرفته تا بودجه کمتری صرف نیروهای نظامی خود کند. از سال 2013 این کشور تصمیم گرفته تا هزینه‌هاي نظامی خودرا متوقف کرده و ده درصد از نیروهای نظامی را کم کند و هزینه صرفه جویی شده را برای تحقیق در زمینه تکنولوژی‌هاي پیشرفته هزینه کند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

بودجه این کشور در حال حاضر حدود 43 میلیارد دلار اسـت کـه تنها 1.9 درصد از تولید داخلی فرانسه را شامل میشود کـه حتی از حد پایین کشور هـای عضو پیمان ناتو نیز کمتر اسـت. نیروهای نظامی آماده این کشور 220 هزار و نیروی‌هاي ذخیره آن 280 هزار نفر هستند. البته وضعیت و نقش این کشور در سازمان ملل و اتحادیه اروپا و هم چنین داشتن 290 سلاح اتمی، فرانسه رابه یکی از قدرتمندترین ارتش‌هاي دنیا تبدیل کرده اسـت.

 

ارتش انگلستان

انگلستان نیز همانند فرانسه و کشور آلمان تصمیم گرفته تا ابعاد ارتش خودرا از سال 2010 تا سال 2018 بیست درصد کاهش داده و بودجه کمتری را صرف نیروی دریایی و هوایی خود کند. بودحه نظامی این کشور در حال حاضر 54 میلیارد دلار بوده و دارای 205 هزار نیروی آماده بـه خدمت اسـت.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

هم چنین نیروی هوای این کشور تنها شامل 908 هواپیما میشود. فقط 66 کشتی جنگی در نیروی دریایی این کشور آماده بـه خدمت هستند. البته این کشور با داشتن تجهیزات پیشرفته، آموزش‌هاي بسیار مناسب و 160 سلاح اتمی یکی از قوی ترین ارتش‌هاي جهان اسـت. گفته شده کـه کشتی جنگی فوق پیشرفته ملکه الیزابت کـه توانایی حمل 40 جنگنده F-35 را دارد نیز از سال 2020 وارد ناوگان سلطنتی انگلستان خواهد شد.

 

ارتش هند

این کشور از نیروی انسانی عظیم خود برای ساخت ارتشی نیرومند استفاده کرده اسـت. ارتش هند دارای 3.5 میلیون نیرو بوده کـه 1.325 میلیون نفر آن آماده بـه خدمت هستند. تعداد زیاد نیروی انسانی باعث شده کـه ارتش هند یکی از قدرتمندترین نیروها در سراسر دنیا باشد. این کشور دارای 16 هزار سلاح زمینی «شامل 3500 تانک»، 1785 هواپیما و تعدادی سلاح هسته‌اي اسـت.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

موشک‌هاي قاره پیمای این کشور قادرند تا هر نقطه‌اي از کشور پاکستان و بخش اعظمی از کشور چین را مورد هدف قرار دهند. بودجه نظامی این کشور در حال حاضر 46 میلیارد دلار اسـت اما انتظار میرود کـه افزایش پیدا کند. مسئولین هند قصد دارند تا سال 2020 بودجه نظامی کشور را افزایش داده و تجهیزات ارتش را تماما مدرن کنند. این کشور بزرگترین وارد کننده اسلحه در دنیاست.

 

ارتش چین

بودجه نظامی چین در حال حاضر 126 میلیارد دلار بوده و با توجه بـه علاقه وافر سران این کشور بـه بخش دفاعی، انتظار میرود کـه درسال آینده تا 12.2 درصد افزایش پیدا کند. این کشور با داشتن 2.285 میلیون نیروی نظامی آماده و 2.3 میلیون نیروی نظامی ذخیره و 25 هزار سلاح زمینی دارای بزرگترین نیروی زمینی دنیاست.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

نیروی هوایی این کشور نیز دارای 2800 هواپیما اسـت. ارتش چین هم چنین دارای 300 سلاح اتمی از 180 نوع مختلف اسـت. گفته شده کـه این کشور اخیرا بـه اطلاعات محرمانه و حساسی از جنگنده‌هاي F-35 ایالات امریکا دسترسی پیدا کرده ودر تلاش اسـت تا نمونه‌هاي مشابه را تولید کند. با همه ی این تفاسیر ارتش چین قطعا جزو سه ارتش برتر دنیا اسـت.

 

ارتش روسیه

بودجه نظامی روسیه در حال حاضر 76.6 میلیارد دلار بوده و انتظار میرود کـه طی سه سال آینده تا 44 درصد افزایش یابد. در حقیقت بودجه نظامی این کشور از سال 2000 کـه پوتین بـه قدرت رسید افزایش یافته اسـت، علی الخصوص از سال 2008 تاکنون کـه این بودجه حدود 30 درصد رشد داشته اسـت. از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کـه حدود 20 سال پیش اتفاق افتاده ارتش روسیه تقویت یافته اسـت.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

این کشور در حال حاضر دارای 766 هزار نیروی آماده و 2.5 میلیون نیروی ذخیره اسـت، البته آموزش‌هایي کـه نیرویهای نظامی این کشور دریافت میکنند بـه نسبت تعداد زیادی از کشورها در سطح پایینی قرار دارد. اکثر تجهیزات نظامی روسیه همانند بسیاری دیگر از تجهیزات نظامی اش سن زیادی داشته و وضعیت چندان مناسبی ندارند. روسیه با داشتن 8500 کلاهک هسته‌اي بزرگترین قدرت هسته‌اي دنیا محسوب میشود.

 

ارتش آمریکا

بودجه ارتش کشور آمریکا 612.5 میلیارد دلار اسـت کـه از مجموع بودجه نظامی 9 کشور دیگر موجود دراین فهرست نیز بیشتر اسـت! این کشور دارای 1.4 میلیون نیروی آماده و 800 هزار نیروی ذخیره اسـت کـه بهترین آموزش‌هاي جنگی ممکن را دیده‌اند. اما مهم‌ترین دلیل برتری ارتش ایالات امریکا نسبت بـه سایر ارتش‌هاي دنیا نیروی هوایی آن اسـت. این کشور دارای 19 ناو هواپیما بر اسـت کـه در سراسر دنیا از نیروهای ایالات امریکا پشتیبانی میکنند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

هم چنین تکنولوژی‌هاي فوق پیشرفته ارتش این کشور و 7500 کلاهک هسته‌اي باعث شده‌اند کـه از جنگ جهانی دوم تا بـه امروز ایالات امریکا بـه برترین قدرت نظامی دنیا تبدیل شود. فهرست بالا با توجه بـه بودجه نظامی، تعداد پرسنل ارتش، تعداد هواپیما و کشتی‌هاي جنگی تهیه شده اسـت.

 


 

و در ادامه نیز ارتش های جهان که سخت ترین تمرینات نظامی را دارند

 

زمانی کـه بـه ارتش فکر می‌کنیم همه ی بیش از هر چیزی بـه یاد نظم و سختی آموزش می افتیم. برنامه هاي منظم و دقیق کـه باید بدون کوچک ترین تغییر و اهمال کاری انجام شوند و هیچ راه گریزی از انها نیست. این قوانین چنان سخت هستند کـه هر مرد و زنی را آبدیده می کنند. بهمین دلیل مردم هر شخصی بـه ارتش کشور خود افتخار کرده و بـه آن حس وفاداری عمیقی دارد.

 

ارتش آزادی خلق چین

ارتش چین بعنوان بزرگترین ارتش جهان یکی از منظم ترین و آموزش دیده ترین ارتش هاي جهان بـه شمار می‌آید. در کشور چین پیوستن بـه ارتش این کشور اجباری اسـت.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

اما با توجه بـه جمعیت فراوان این کشور طبق معمولً تعداد زیادی از حضور در ارتش باز می‌مانند. در پایگاه آموزشی ژوری، میدان نبردی واقعی برای سربازان درنظر گرفته شده تا بـه آنها کمک کند در میدان نبرد کارکرد بهتری داشته باشند.

 

نیروهای ویژه ارتش فیلیپین

اگر فکر می‌کنید آموزش نظامی تنها مربوط بـه امادگی جسمانی سربازان می شود سخت در اشتباهید. نیروهای ویژه دریایی و گروه عملیات ویژه گارد ساحلی فیلیپین باید در حالت مستی نیز آموزش نظامی ببینند. در واقع علاوه بر آمادگی جسمانی، سربازان باید از لحاظ روحی و روانی نیز شرایط خوبی داشته باشند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

در میان این نیروها از زنان نیز استفاده شده و هر سربازی باید بـه شرایط روحی و جسمی مناسب برای خدمت بـه کشورش دست یابد. این سربازان در هنگام صبح بـه شدت مست کرده ودر ادامه برنامه زیر را دنبال خواهند کرد: دویدن بـه طول ۱۰ کیلومتر، شنا کردن بـه طول حدود 30 کیلومتر پیوسته و بدون استراحت ودر نهایت تیراندازی بـه اهداف.

 

نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده

نیروهای ویژه دریایی ارتش ایالات متحده بـه قدرت و مهارت شهرت دارند. بهمین دلیل جای تعجب ندارد کـه در طول دوره آموزشی تنها بین 20 تا 25 درصد داوطلبان قادرند دوره آموزشی رابا موفقیت بـه اتمام برسانند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

جالب اسـت بدانید کـه آمار این نیروها در میدان واقعی نبرد نیز قابل توجه اسـت بـه طوریکه نسبت کشته هاي تیم اول و دوم این نیرو در جنگ ویتنام ۲۰۰ بـه ۱ بود. این افراد در ماموریت هاي زمینی، دریایی و هوایی شرکت دارند ودر کل هشت تیم از این نیروها وجوددارد هر چند مقامات در مورد تیم هاي ۶ و ۹ حرفی بـه میان نمی اورند.

 

ارتش هند

نام ارتش هند با واژه «نظم» عجین شده اسـت. در ارتش این کشور اموزش هاي خاصی برای افزایش توان روحی و جسمی سربازان درنظر گرفته شده کـه همه ی باید آنها را طی کنند. تمرینات نظامی، ورزش، اسب سواری، شنا و کار تیمی از مهم ترین آموزش هاي ارتش کشور هند اسـت.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

یکی از سخت ترین تنبیهات نظامی در ارتش این کشور مهاراجه نام دارد کـه باید طی آن بدن تان رابه صورت عمودی و تنها با اتکا بـه سرتان بلند کنید. برخی دیگر از تنبیهات ارتش هند شامل خزیدن در داخل یک خندق پر از سیم خاردار و شنا کردن در آب سرد اسـت.

 

نیروهای ام آی 6 بریتانیا

این نیروها خودرا خسته کننده می‌نامند اما آموزش هاي باهوش ترین نیروهای مخفی جهان اصلاً کسالت باز نیست و ارتباط نزدیکی بین آنها و نیروهای ام آی ۵ وجوددارد.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

این نیروها برای هر عملیات خود تجهیزات و سلاح هاي متفاوتی دارند و برای تبدیل شدن بـه یک نفوذی موثر باید آموزش هاي منظم و سختی را پشت سر گذاشت.

 

اسپتسنازهای روسی

نیروهای ارتش روسیه باید میدان نبرد را کاملاً درک نمایند پس آموزش هاي نظامی دردناکی در انتظار آنها ست. بدین ترتیب انها نیروهای نظامی خودرا طوری آماده می کنند کـه بـه اسانی در برابر درد دوام بیاورند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

در واقع انها یک تکه بتون محکم در حال سوختن را روی شکم سرباز در حال آموزش گذاشته و با پتک بـه آن ضربه می‌زنند تا بـه دو نیم تبدیل شود، یا افسر فرمانده بـه شکم انها مشت میزند ودر این حین نباید هیچ نشانه اي از درد در ظاهر سرباز وجود داشته باشد. نیروهای ویژه اسپتسناز آموزش هاي سخت دیگری در زمینه دفاع شخصی و ورزش هاي رزمی خواهند دید.

 


 

و در ادامه همین بحث مرور تصاویری از زنان ارتشی کشورها در نبردهای جنگی

 

درسال ۲۰۱۵ میلادی ارتش کشور آمریکا اعلام کرد کـه زنان ارتشی بالاخره این اجازه را پیدا کردند کـه نقش‌هاي اساسی در خطوط مقدم جبهه را عهده‌دار شوند. البته زنان تا پیش ازآن با جنگ و جبهه غریبه نبودند و اغلب در لشگرکشی‌ها و بخش دکتری جنگ نقش پشتیبان داشتند یا بعنوان خلبان جنگنده‌ها در میادین حضور داشتند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

اما از سه سال پیش این فرصت را بدست آوردند تا در نقش‌هاي اساسی کـه تا پیش ازآن مخصوص مردان بود، عهده‌دار مسئولیت‌هاي بزرگ و خطیر باشند. از جمله می توان بـه پیاده نظام، مسئول توپخانه و افسر ارشد عملیات‌هاي ویژه اشاره کرد. البته تا پیش از این تصمیم ارتش ایالات امریکا، کشور هـای دیگر این اجازه رابه زنان ارتشی خود داده بودند ودر تعداد زیادی از کشورها، زنان در خط مقدم نقش‌هاي مهمی ایفا می کردند.

 

زنان ارتشی کشورهای مختلف

زنان در ارتش کشور آلمان از سال ۲۰۰۱ در جبهه‌ ها مشغول خدمت‌ رسانی بـه کشور خود هستند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

دراین تصویر زنی را مشاهده میکند کـه برای اولین بار در ارتش تیراندازی تمرین میکند. این عکس برای سال ۲۰۰۱ میلادی اسـت یعنی زمانی کـه زنان آلمانی برای اولین بار اجازه حضور در جنگ را پیدا کردند.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

در نیروی دفاع رژیم صهیونیستی، خدمت سربازی برای زنان نیز اجباری اسـت و آنها باید دستکم دو سال خدمت کنند. از سال ۱۹۹۵ میلادی رژیم اشغالگر قدس زنان را وارد جبهه‌هاي جنگ کرده اسـت.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

زنان نیروی دریایی ارتش فیلیپین نیز هم‌دوش مردان تمرینات نظامی را انجام میدهند و هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد. فیلیپین از سال 2006 میلادی بـه زنان نقش نظامی داد.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

زنان ارتش رومانی از سال 2008 میلادی بـه میدان‌هاي جنگ در افغانستان و عراق فرستاده شدند. دراین عکس سرباز ارتش کشور آمریکا بـه نیروی ارتش رومانی آموزش میدهد.

لیست جدید قوی ترین ارتش های جهان در سال 97 و 2018

زنان کرد در خاور میانه با قدرت تمام در مقابل نیروهای اشغال‌گر گروه تروریستی داعش ایستادگی و مبارزه کردند. بـه دلیل محدودیت‌هاي مذهبی در افغانستان فقط زنان نظامی میتوانند از زنان بازجویی یا آنها را تفتیش بدنی کنند. در آخر هم بد نیست بدانید، در جنگ جهانی اول هزاران زن بعنوان پرستار در ارتش‌هاي بزرگ خدمت کرده‌اند و هزاران تن دیگر دربخش‌هاي خدماتی ارتش‌ها کار کرده‌اند.

 

درسال 1918 در جنگ داخلی فنلاند نیز بیش از 2000 زن در گارد سرخ زنان شرکت داشتند. این نیروها از کارگران زن صنعتی و خدمتکارهایی تشکیل می شدند کـه بـه طور میانگین 14 سال سن داشتند. این زنان هم دربخش خدمات و هم در صحنه‌هاي جنگ کار می کردند. این در حال بود کـه در جنگ جهانی دوم تمامی کشور هـای بزرگ زنان را دربخش نظامی بـه کار می گرفتند. آنها دربخش دکتری، مذهبی یا پشتیبانی کار می کردند.