پارس ناز پورتال

مادران باردار و پرمویی در این دوران

مادران باردار و پرمویی در این دوران

مادران باردار و پرمویی در این دوران 

معمولا مادران باردار با پرمویی در این دوران مواجه می شوند که امری طبیعی است و به دلیل تغییرات هورمونی در بدن این امر رخ می دهد. یک ماما گفت: در دوران بارداری ممکن است، مادر دچار پرمویی (هیرسوتیسم) شده یا اگر قبلا دچار آن بوده، مشکلش تشدید شود.

 

فرشته درایتی اظهار کرد: این مساله گاهی بعد از زایمان به حالت طبیعی بازگشته و گاهی باقی می‌ماند. روش درمان آن لیزر است که در دوران بارداری مقدور نیست و باید آن را به بعد از زایمان موکول کرد.وی با بیان اینکه بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری از چربی پوست و جوش و آکنه شکایت می‌کنند،

 

ادامه داد: برای درمان باید از صابون‌های مناسب جهت شست‌وشو استفاده کرده و تحت نظر پزشک داروهای مجاز دریافت شود.این ماما با بیان اینکه در دوران بارداری ریزش موهای سر کم می‌شود، اما چهار ماه بعد از زایمان ناگهان ریزش مو شدید شده تا جایی که حتی ممکن است مادر باردار 40 درصد موهای خود را از دست دهد،

 

تصریح کرد: این مساله درمانی نیاز نداشته و طی 3 تا 4 ماه مجددا موهای ریخته جایگزین خواهند شد.درایتی با بیان اینکه مادران باردار باید در طول بارداری و بعد از زایمان، از ترکیب‌های آهن و اسید فولیک تحت نظر متخصص زنان استفاده کنند، یادآور شد: علائم برخی بیماری های پوستی مانند لوپوس یا پسوریازیس در بارداری فروکش کرده و بعد از زایمان تشدید می‌شود.

 

برای این منظور حتما باید زیر نظر متخصص باشید.وی با بیان اینکه یکی از گله‌های اصلی مادران باردار خارش‌های شدید است که می‌توان در موارد آزاردهنده به کمک داروهای آنتی هیستامین آن را رفع کرد، گفت: در استفاده از استروئیدهای موضعی باید مراقب بود، زیرا در سطح وسیعی می‌تواند عوارضی مشابه استروئیدهای خوراکی روی جنین داشته باشد.

 

این ماما با بیان اینکه بهترین راه مقابله با خارش، چرب و مرطوب نگه داشتن پوست است، یادآور شد: با سرد شدن هوا گرچه دوش گرفتن با آب گرم لذت بخش است، اما بهتر است خانم‌ها دمای آب را خیلی بالا نبرند و با آب ولرم دوش بگیرند، زیرا این کار باعث از بین رفتن چربی طبیعی روی پوست و خشکی و خارش می‌شود.

 

خانم‌ها بعد از حمام و زمانی که هنوز پوست‌شان رطوبت دارد، از کرم‌های مرطوب و چرب کننده استفاده کنند.وی با اشاره به استریا یا ترک‌های پوستی، افزود: به دلیل افزایش حجم بدن در دوران بارداری این ترک‌ها بروز کرده و نمی‌توان از آن پیشگیری کرد، چون استعداد ژنتیکی در آن دخیل است.

 

بهترین توصیه برای پیشگیری، مراقبت از افزایش بیش از اندازه وزن است. بعد از شیردهی می‌توان به کمک لیزر این خطوط را تا حدی ترمیم کرد.درایتی با اشاره به افزایش تیرگی پوست در دوران بارداری، افزود: در دوران بارداری احتمال بروز لک صورت، تیرگی اطراف آرئول پستان و خط روی شکم بیشتر شده و این تیرگی‌ها نیاز به پیشگیری یا درمان نداشته و بعد از زایمان از بین می‌روند.

 

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از این مساله می‌توان از ضدآفتاب استفاده کرد و از تماس طولانی با نور خورشید خودداری کرد، یادآور شد: در استفاده از ضدلک‌ها باید بسیار مراقب بود، زیرا استفاده از برخی ترکیب‌ها در دوران بارداری مضر بوده و هر نوع درمانی را به بعد از زایمان موکول کنید.

 

این ماما خاطر نشان کرد: خانم‌های باردار بهتر است تا حد ممکن از آرایش کردن یا استفاده همزمان از محصولات آرایشی – بهداشتی متنوع خودداری کنند، زیرا به اثبات رسیده که این مواد حاوی ترکیب‌های شیمیایی مضر است.