پارس ناز پورتال

شرح اوضاع مادر و جنین در هفته بیستم حاملگی

شرح اوضاع مادر و جنین در هفته بیستم حاملگی

شرح اوضاع مادر و جنین در هفته بیستم حاملگی 

وضعیت کامل مادر و جنین در هفته بیستم بارداری را برای شما داریم که می توانید در زیر دیدن کنید و در این دوران مراقبت هاي لازم با بعمل آورید. دوران حامگلی در خانم ها چندین مرحله دارد که خانمها باردار باید در همۀ این مراحل طوری رفتار نمایند که به جنین و سلامتی خود آسیب وارد ننمایند هفته بیستم دوره بارداری خانم ها ماه پنجم بارداری آن ها بشمار می‌رود

 

  تا اینجای ماجرا که خوب پیش آمده‌اید و نیمی از زمان بارداری شما سپری شده هست. شما مادر خوبی هستید این را اطرافیان هم تصدیق می کنند. 5 ماه باردار را شما در این هفته تمام میکنید باورتان میشود که توانسته‌ باشید حدود 20 هفته جنین را در شکم خودتان حمل کنید. 20 هفته دیگر اکثر از بازی در این سریال باقی نمانده هست.

 

خوب شاید کمی احساس خستگی کنید، اما به لحظه‌اي فکر کنید که روی فرش قرمز راه می روید و شما و نوزاد کوچکتان در آغوش هم به خانه میروید. این صحنه‌ها را تا آخرین روز بارداری تجسم کنید. باور کنید که معجزه می کند.  

 

وضعیت جنین در هفته بیستم بارداری

بله او هم اکنون دیگر برای خودش قد کشیده 3 تا 4 سانت بلندتر شده هست. عضلات او در این هفته قدرت بیشتری یافته و به راحتی میتواند حرکات وی را حس کنید.در این هفته پوستش ضخیم‌تر از قبل میشود. خوب او شکمو هم هست و این روزها تمرین بلعیدن می کند با اینکار دستگاه گوارش وی را تقویت میکند.

 

قد: 28.1 سانتی متر

وزن: 434 گرم

 

وضعیت مادر در هفته بیستم بارداری
رحم در این هفته آن قدر بزرگ شده که بیش از قبل از لگن بالا آمده‌ هست به طوری که فشردگی رحم به طرف شکم «قفسه سینه» کاملا مشهود هست. حالا بارداری شما به خوبی نمایان شده هست. از تغییرات این هفته ناف شماست که کشیده شده یا به طرف بیرون می آید. اتفاق ناخوشایند این هفته ترک‌هاي پوستی که در اطراف ناف شما ظاهر می شود.

 

بعد از هفته 20 رشد رحم هر هفته تقریبا یک سانتی متر اکثر خواهد بود. بیش از آن بزرگ شدن شکم نامنظم بود، اما اکنون نظم بیشتری به خود می گیرد. همچنان ممکن هست درد کشش رباطی و کشاله ران را در ناحیه لگن تجربه کنید.

شرح اوضاع مادر و جنین در هفته بیستم حاملگی

مراقبت هاي بارداری در هفته بیستم بارداری
ترشحات مهبل هم از هفته 20 بارداری افزایش می‌یابد. این ترشحات معمولا غلیظ، بی‌رنگ یا مایل به زرد میباشند و وجود آن ها علت عفونت نیست. این افزایش ترشحات، افزایش جریان خون در عضلات و پوست اطراف مهبل هست. اما ممکن هست در دوره حاملگی دچار عفونت شوید.

 

ترشحات مهبل را زمانی میتوانید قارچی بدانید که بدبود، زرد رنگ یا سبز باشند و تحریک و خارش را در ناحیه تناسلی در پی داشته باشد. اگر دچار این مشکل شدید به دکتر مراجعه کنید تا بیش از زایمان آن را درمان کنید

 

سلامت دهان و دندان خود را فراموش نکنید
مراقب دندان‌ها و لثه خود باشید. شما در این دوران اکثر در معرض ابتلا به التهاب لثه «قرمز و تورم» هستید بنابراین مسواک و نخ دندان را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید. هر چند وقت یک‌بار نیز با دندان دکتر خود قرار ملاقاتی بگذارید اما از اشعه ایکس ری در این دوران دوری کنید.

 

تغذیه در هفته بیستم بارداری
گزینه درست مواد خوراکی در هفته 20 بارداری میتواند هم در کوتاه مدت برای کودک در شکم شما و هم در بلند مدت برای او خوب باشد. تخقیقات نشان می‌‌دهد موادی که شما در این دوره مصرف می کنید میتواند نقش مهمی در سلامت کودکتان تا آخر عمر ایفا کند. اگر چه در هفته 20 بارداری خود هستید اما هنوز برای اعمال تغییرات مواد خوراکی، دیر نشده هست.