پارس ناز پورتال

نقش مهم مادر شوهرها در زندگی مشترک زوجین

نقش مهم مادر شوهرها در زندگی مشترک زوجین

نقش مهم مادر شوهرها در زندگی مشترک زوجین 

امروز نگاهی خواهیم داشت به نقش مادرشوهرها در زندگی مشترک همسران و نکات مهمی در این خصوص بیان خواهیم نمود. اگر میخواهیم ارتباط بهتری با مادرشوهرمان داشته باشیم, باید بتوانیم تفاوت‌ هاي وی را هم ببینیم. این انواع مادرشوهر را ما میتوانیم عنوان کنیم. مادرشوهر شما در این فهرست جای می گیرد؟ اگر نه, مادرشوهر شما چه خصوصیت‌هایي دارد؟

 

نکته هایي برای ارتباط بهتر با مادر شوهر
مادران همسران, آن‌قدر نقش مهمی در زندگی زوج‌ ها دارند که حتماً لازم هست درمورد آن‌ها اکثر حرف زده شود, آن‌ها را باید اکثر شناخت و باید یاد گرفت با آن‌ها چگونه بهتر ارتباط برقرار کرد, به ویژه اکنون که این همه ي در مورد مهارت‌هاي ارتباطی و مهارت‌هاي زندگی حرف میزنیم و به دنبال بهبود کیفیت زندگی هستیم, حتماً باید نقش پرررنگ مادران همسران را در زندگی‌ها ببینیم و به آن بپردازیم.

 

قدم اول این هست که بدانیم مادران همسران, هر کدام شخصیت و خصوصیت خاص خودشان را دارند و نمیتوانیم با یک عنوان مانند مادرشوهر یا مادرزن, همه ي را در یک دسته بگذاریم. اگر می خواهیم ارتباط بهتری با مادرشوهرمان داشته باشیم, باید بتوانیم تفاوت‌ هاي وی را هم ببینیم. این انواع مادرشوهر را ما می توانیم عنوان کنیم. مادرشوهر شما در این فهرست جای میگیرد؟ اگر نه, مادرشوهر شما چه خصوصیت‌هایي دارد؟

 

مادر شوهر همه ي وقت ناراضی
ممکن هست مادر همسر شما, به شدت ایده‌آل‌گرا باشد و مدام از کار شما ایراد بگیرد. مطمئن باشید در اکثر موارد, این رفتار فقط ظاهری و اکثر نمودی از پریشانی باطنی اوست. پس بهتر هست با او وارد بحث نشوید. جمله‌ طلایی شما در پاسخ به مادرشوهرتان میتواند این باشد; “من شما را مانند مادرم دوست دارم و به اندازه توانایی‌ام برای شما کار می کنم.”

 

مادر شوهر همه ي وقت بیمار
ممکن هست مادرشوهر شما با کوچک‌ترین کسالت, در بستر بیفتد و از شما انتظار بیمار‌داری داشته باشد. اول از همۀ باید بدانید که این رفتار ممکن هست کاملا ناخودآگاه باشد و قصد و غرض واضحی پشت آن نباشد. دوم اینکه اینکار به طور مشخص دقت‌طلبی هست. یعنی کافی هست شما در مواقعی که توانایی دارید به مادرشوهرتان رسیدگی کنید و دل وی را به دست آورید تا توقعات او تعدیل شود.

 

مادر شوهر سرآشپز
اگر مادرشوهر شما از آن دسته آدم‌هایي هست که مدام در حال تدارک مشاهده برترین سفره شام و برترین دسرهاست, مطمئنا به شما و همسرتان حسابی خوش می‌گذرد. اما باید حواستان باشد که او حتا اگر به زبان هم نیاورد احتمالاً از شما هم توقع همین پذیرایی را داشته باشد. پس اگر میتوانید با یک پذیرایی مفید دل وی را به دست آورید.

 

مادر شوهری که قهر می کند
نه فقط مادر شوهر, بلکه همه ي آن‌هایي که اهل قهر کردن میباشند, منتظرند که شما هم رویارویی به مانند کنید تا به قهر خود ادامه دهند. پس برترین راه این هست که برعکس رفتار آن‌ها عمل کنید و اصلا به روی خودتان نیاورید که قهر وی را فهمیده‌اید. آن قدر با او عادی رفتار کنید تا از لاک خودش بیرون بیاید و قهر را تمام کند.

 

مادر شوهر تعطیلات خراب کن
برخی از مادرها دوست دارند که فرزندانشان تمام تعطیلات را کنار آن‌ها بگذرانند. این مادرها معمولاً با گلایه و بیان توقعات خود, استقلال زندگی پسرشان را از او میگیرند. برترین راه این هست که یکبار توصیه وی را رد کنید گرچه با کمال خونسردی و ادب, نه با گلایه و دلخوری. اما باید حواستان باشد که در زمان مناسب دیگری وی را همراهی کنید تا مطمئن شود که تنهایش نخواهید گذاشت و برخی موقع ها نمیتوانید به دل او راه بیایید.

 

مادران همسران, هر کدام شخصیت و خصوصیت خاص خودشان را دارند
ممکن هست مادر شوهر شما خیلی نوه دوست داشته باشد و مدام این مسأله را به شما گوشزد میکند که باید زودتر بچه‌دار شوید. اگر شما روی این موضوع دلنازک باشید, کارتان کمی سخت خواهد شد. اگر همسرتان هم در این راستا با شما هم‌عقیده هست, از او کمک بگیرید تا با مادرش راجع به این مسأله گفتگو کند. در غیر این صورت خیلی خونسرد و بدون دلخوری مسأله‌تان را با او درمیان بگذارید و شرایطتان را بگویید.

 

مادر شوهر دخالت‌ کن
عنوان این مدل از مادر شوهر احتمالا ناله خیلی‌ها را در آورده هست! مادر شوهرهایی میباشند که به همۀ چیز کار دارند, از رنگ مو و مدل ابروی شما گرفته تا ساعت خواب و بیداری و دست‌پخت و تربیت بچه و رفتار با فامیل‌هاي خودتان حتی. اگر فکر میکنید با جنگ و دعوا و تلافی و لجبازی چیزی بهتر میشود, بفرمایید,

 

می توانید زندگی خودتان را به یک دوزخ تبدیل کنید. راهش این هست که آرام باشید. لازم نیست پاسخ همه ي چیز را بدهید. کار خودتان را بکنید و با زبان نرم و محبت‌آمیز, حرفتان را بزنید. اینطوری خیلی احتمالش اکثر هست که دست بردارد و در عین حال چون شما خوش‌رفتاری کرده اید, گلایه‌اي هم نمی تواند داشته باشد.

 

مادر شوهر سنجش‌ کن
کنار آمدن با مادر شوهر سنجش‌ کن واقعا ساده نیست, همۀ وقت} ناراضی هست, دائم در حال سنجش هست, اکنون یا شما را با خودش سنجش می کند و مثلاً انتظار دارد هر کاری پسرش برای شما انجام داد, برای او هم انجام دهد, یا اینکه عروسش را با عروس یا دختر دیگران سنجش می کند

 

و گرچه در این سنجش هم همۀ وقت} مرغ همسایه غاز هست! با چنین مادر شوهرهایی هم درگیر بحث و مشاجره و رقابت نشوید, چشم باز میکنید میبینید, تمام برنامه زندگیتان شده اثبات کردن خود به مادرشوهر و رقابت و حرص خوردن.

نقش مهم مادر شوهرها در زندگی مشترک زوجین

مادر شوهری که میخواهد برترین دوست شما باشد
برخی مادر شوهرها از نعمت دختر داشتن محروم بوده‌اند و اکنون که عروس‌دار شده‌اند, میخواهند وی را مانند دخترشان دوست داشته باشند. اگر مادر شوهر شما از این گروه هست مطمئن باشید که میتوانید ارتباط خوبی با او داشته باشید; فقط کافی هست رفتارهای وی را مادرانه مشاهده نمایید و شما هم همین حس را در خودتان تقویت کنید که اون هم می تواند مانند مادر شما باشد.

 

مادر شوهری که دوست داشته شما عروسش بشوید
هنوز هم مادرهایی پیدا میشوند که از سال‌ها گذشته, دختری را بعنوان عروس آینده خود زیر نظر بگیرند و به اصطلاح موقع زن گرفتن پسرشان, از آن دختر خواستگاری کنند. اگر شما از آن دسته عروس‌ها هستید, حتماً پرطرفدار مادر شوهرتان هستید. اما باید حواستان باشد که این جایگاه شیرین را از دست ندهید و با رفتارهای ناپخته خودتان را از چشم او نیاندازید.

 

مادر شوهر با انصاف
برخی از مادرها این نقطه قوت را دارند که میتوانند به دور از احساسات مادرانه‌شان در مورد ارتباط شما و همسرتان قضاوت کنند. این‌ دسته از مادرها, مادر شوهرهای دوست‌داشتنی‌اي میباشند و در مواقع بروز ناسازگاری میتوانند داور خوبی باشند. باید حواستان باشد که موقع درد دل کردن یا شکایت از همسرتان زیاده‌روی نکنید تا احساسات مادرانه او تحریک نشود و از همه ي مهم‌تر اینکه شما هم کلاه خودتان را قاضی کنید و جانب انصاف را بگیرید.

 

مادر شوهر مهربان
برخی از مادرها هم ذاتا مهربانند, آن‌ قدر مهربان که انگار جز مهربانی کردن رفتار دیگری را نمی‌شناسند. بی‌سلیقگی هست که چنین مادر شوهرهای مهربانی را, با قرار دادن در دسته کلی مادر شوهر, نادیده گرفت و محبت‌هایشان را ندید. این مادر شوهرها, خیلی مفید درک میکنند, ملاحظه‌کارند و حسابی باعث دلگرمی میباشند. شما هم قدرشان را اکثر بدانید.

 

مادر شوهر پشتیبان
برخی‌ها هم حسابی خوش‌شانس اند و مادر شوهرهایی دارند که دائم به آن‌ها سرویس می‌‌دهند, برایشان ترشی می اندازند, مربا درست می کنند, سبزی حاضر می کنند, از بچه‌ها مراقبت میکنند و … احتمالاً نزدیکان بخواهند هزار و یک علت و بهانه برای این رفتارها پیدا کنند و شما را قانع کنند که این ها از خوبی نیست و زیرش, حتماً قصد خاصی هست, اما اهمیت ندهید و لذتش را ببرید. چه اشکالی دارد شما هم گاهی انها را با کارها و چیزهایی که دوست دارد غافلگیر کنید؟

 

مادر شوهر عروس‌ لوس‌ کن
این نوع مادر شوهرها هم, حسابی حسادت‌ برانگیز می توانند باشند. این دسته, به عروس اکثر از پسر خودشان میرسند, جانبداری عروس را می کنند و مراقب میباشند کسی به عروسشان از گل نازکتر نگوید. احتمالا, دلیلشان این هست که میدانند زندگی با پسرشان می تواند ساده نباشد,

 

یا اینکه می خواهند از این روش دل عروس را به دست بیاورند و خیالشان آسان باشد که با پسرشان مفید رفتار میشود و پسرشان زندگی شادتری خواهد داشت. هر کدام که باشد, فرقی نمیکند, آرامش را تجربه کنید و به چیز دیگری فکر نکنید.