پارس ناز پورتال

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026 

مارک زاکربرگ نابغه دنیای تکنولوژی این روزها سخنان غوغایی درمورد آینده تکنولوژی و برنامه هاي شرکتش بیان میکند که قابل دقت هست.مارک زاکربرگ در کنفرانس Facebook F8 به چشم‌انداز مد نظرش درمورد آینده فیس بوک و پیشرفت‌هاي این شرکت بسیار پیروز در تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد.

 

در کنفرانس Facebook F8 فیس بوک که هفته قبل در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد، مارک زاکربرگ بعنوان مدیر عامل این شرکت دیدگاه خود درمورد آینده فیس بوک و دستاوردهای مهم این شرکت طی ده سال آینده را بیان کرد.دیدگاه مارک زاکربرگ پیرامون آینده فیس بوک طی ده سال آینده، برای اولین بار در سال 2016 تشریح شد،

 

اما امسال و با رسیدن به کنفرانس Facebook F88، این مدیر برجسته بار دیگر بر تفکرات خود و نقشه راه روشن شرکت موفقش تاکید کرد. آینده فیس بوک را میتوان بر زمینه تفکرات مارک به شکل زیر ترسیم کرد.

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026

مارک زاکربرگ با بهره گیری از این نقشه راه تلاش کرد استراتژی سه مرحله‌اي مد نظر خود برای آینده فیس بوک را به روشی ساده‌تر به عکس بکشد. از نظر وی، ابتدا باید با صرف زمان کافی یک تکنولوژی مفید و کارآمد را خلق کرد و سپس توسعه داد. مرحله بعدی به تولید یک محصول بر زمینه این تکنولوژی اختصاص دارد. مرحله نهایی و اصلی به راه‌اندازی یک اکوسیستم مربوط میشود،

 

به این معنی که توسعه‌دهندگان و شرکت‌هاي خارجی دیگر از این تکنولوژی بهره گیری کرده و کسب و کار خود را بر زمینه این دانش اخیر پیش ببرند.وقتی زاکربرگ در سال قبل آینده فیس بوک را با چنین توصیفاتی شرح داد، از ذکر جزییات خودداری کرد. وی اکنون به طور تقریبا کامل انچه در درون ذهنش می‌گذرد را بازگو کرده هست.

 

بعنوان یکی از غوغایی‌ترین دیدگاه‌هاي وی درمورد آینده تکنولوژی باید به خارج شدن موبایل هاي هوشمند از دایره رقابت اشاره کنیم که با دقت به همۀ‌گیر شدن بهره گیری از این دستگاه‌ها و گره خوردن آن‌ها با زندگی روزمره ما، باور این موضوع کمی سخت میشود.

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026

در چشم‌انداز و آینده فیس بوک و با رسیدن به سال 2026 میلادی، سراسر کره زمین به اینترنت دسترسی خواهند داشت. به این ترتیب تعداد کاربران شبکه اجتماعی این شرکت نیز افزایش می‌یابد. همانگونه که می دانید گوگل و فیس بوک از مدت‌ها قبل ایده‌هاي مختلفی را برای فراهم کردن دسترسی کاربران کل جهان به اینترنت ارائه داده

 

و حتی آن‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند. گوگل با ارسال بالن‌هاي بزرگ به مناطق دور دست و فیس بوک به وسیله ارسال پهپاد به چنین مناطقی تصمیم دارند دسترسی به شبکه جهانی اطلاعات را جهانی کنند. در سال 2026 بسیاری از کاربران از طریق internet.org به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

زاکربرگ تصریح کرد کمپانی وی از مدت‌ها قبل مشغول کار کردن بر روی یک عینک هوشمند بوده هست، عینکی که شکل عجیبی نداشته و ظاهری همانند عینک‌هاي مشهور برند Warby Parkers دارد. در آینده فیس بوک ، شاهد افزایش باورنکردنی قدرت هوش مصنوعی خواهیم بود، به طوری که کاربران می توانند همانند مکالمه‌هاي عادی خود با دیگر افراد، با سیستم‌هاي کامپیوتری صحبت کنند.

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026

دنیایی بدون صفحه‌هاي نمایش

عاشقان داستان‌هاي علمی – تخیلی، بیش از هر فرد دیگری چشم‌انداز و آینده فیس بوک مد نظر مدیر عامل این شرکت را دوست دارند، چرا که تفکرات وی جاه‌طلبانه بوده و بسیار هیجان‌انگیز به نظر می رسند. اشتباه نکنید. قرار نیست وسیله دیگری همچون موبایل هاي هوشمند، تبلت‌ ها و یا دیگر وسایل دارای صفحه نمایش خلق شود،

 

چرا که قرار هست تا نحوه تعامل ما با دنیای تکنولوژی به طور کامل تغییر کند. با تحقق ایده‌هاي زاکربرگ، تنها با تفکر محتوای مورد نظر را به صورت پروجکشن بر روی چشمان خود خواهید دید. این ایده دوری نیست، چرا که الان نیز محققان ژاپنی یک خودرو خواندن ذهن ابداع کرده‌اند.

 

همان طور که پیش از این نیز بزرگان تکنولوژی پیش‌بینی کرده‌اند، در آینده وجه تمایز میان واقعیت و دنیای مجازی کمتر و کمتر شده و تشخیص آن‌‎ها سخت‌تر می شود. با پیشروی در زمان، سناریوهای دیوانه‌کننده‌اي درمورد آینده فیس بوک و تحقق ایده‌هاي آن به ذهن می آیند. بعنوان مشابه، فیس بوک و یا دیگر شرکت‌هاي بزرگ تکنولوژی در آینده می توانند

 

ذهن هر افراد را خوانده و هر انچه آن‌ها می بیند و یا می شوند را دریافت کنند. از نظر زاکربرگ در آینده، جهان را همانند عکس زیر به صورت ترکیبی از واقعیت و دنیای خیالی خواهید دید. مدتی قبل تیم کوک، مدیر عامل اپل، اظهار کرد آینده به واقعیت افزوده تعلق دارد. اکنون میبینیم پیش‌بینی وی رفته رفته در حال تبدیل شدن به واقعیت هست.

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026

موضوع شاد‌کننده اینجاست که اکنون و در سال 2017، یک سال به چشم‌اندازه مد نظر فیس بوک در سال 2026 نزدیک شده‌ایم. همه ي چیز آرام به نظر رسیده و کاربران تصور میکنند هنوز هیچ قدمی برای رسیدن به این اهداف برداشته نشده هست، اما فیس بوک از مدت‌ها قبل قدم‌هاي بزرگی در راستای دنیای واقعیت مجازی و همین طور واقعیت افزوده برداشته و به مراحل نهایی پروژه فراهم‌سازی اینترنت برای کل جهان نزدیک‌تر شده هست.

 

از طرفی دیگر، هوش مصنوعی به صورتی غیر قابل توقف در حال پیشرفت هست و دانشمندان سراسر جهان به پیشرفت آن کمک می کنند.مایکل ابرش «Michael Abrash» بعنوان دانشمند ارشد اکولوس، هفته پیش عنوان کرد تنها پنج سال تا پا به پا شدن عینک‌هاي واقعیت افزوده با دیگر قسمت‌هاي تکنولوژی زمان باقی مانده هست. الان فیس بوک در حال توسعه یک تکنولوژی بسیار ویژه هست که به کاربران اجازه می دهد با ذهن خود تایپ کنند.

 

به عبارت دیگر، در آینده خبری از صفحه‌هاي نمایش نبوده و تنها با فکر کردن حین قرار داشتن عینک بر روی چشم، بر روی یک بخش خاص رابط کاربری یک سیستم کامپیوتری کلیک کرده و یا متن خاصی را تایپ می کنید.اولین قدم برای نزدیک شدن به چشم‌انداز و آینده فیس بوک را باید تبدیل کردن تلفن همراه هاي هوشمند به یک دستگاه واقعیت افزوده عنوان کنیم.

 

افکت‌هاي خنده‌دار و جذابی که امروز با بهره گیری از اپلیکیشن‌هاي گوناگون بر روی صورت خود اعمال میکنید، پایه‌هاي توسعه تکنولوژی واقعیت افزوده میباشند.

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026

پتانسیل‌هاي زیادی در ایده‌هاي مارک زاکربرگ دیده می شوند. فراموش نکنید قسمت سوم پیاده‌سازی چشم‌اندازی وی، راه‌اندازی یک اکوسیستم و اشتراک‌گذاری تکنولوژی با دیگران هست. چنین تعامل مجازی و همه ي‌گیری که زاکربرگ تصمیم دارد با توسعه واقعیت افزوده به آن دست پیدا کند، مهم‌ترین ابزار برای راه‌اندازی اکوسیستم مورد نظر وی هست.

 

شبکه‌هاي اجتماعی در چشم‌انداز و آینده فیس بوک

اکولوس در هفته جاری از Facebook Spaces رونمایی کرد، یک اپلیکیشن رابطه گروهی برای دنیای واقعیت مجازی که به ساکنین این جهان اجازه میدهد با یکدیگر رابطه داشته و به صورت مجازی به گشت و گذار بپردازند. با بهره گیری از Facebook Spaces، کاربران دارای هدست و همین طور کاربران حاضر در دنیای حقیقی می توانند

 

به گفتگو با یکدیگر بپردازند. شاید چنین شبکه اجتماعی در حال حاضر عجیب به نظر برسد، اما توسعه آن نشان میدهد از نظر فیس بوک، کاربران چگونه در آینده با یکدیگر رابطه خواهند داشت.

اظهارات مارک زاکربرگ درباره آینده تکنولوژی در 2026

بعد از قرار دادن عینک‌ واقعیت افزوده مد نظر مارک زاکربرگ بر روی صورت خود، تشخیص دنیای حقیقی و مجازی دشوار خواهد شد. بعنوان مشابه، بعد از رفتن به یک رستوران نمیتوانید مطمئن باشید فرد پیش میز، که میخواهید سفارش خود را به وی اعلام کنید، فردی حقیقی هست. ممکن هست این نفر تنها زاده تخیلات عینک شما باشد.

 

فیس بوک همین طور اعلام کرده ویژگی‌هاي مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را به پلتفرم مسنجر خود خواهد آورد، ویژگی‌هایي که پیام‌رسان این شبکه اجتماعی را تبدیل به محیطی بهتر برای کسب و کار می کنند. از زمان انتشار اولین ربات‌هاي چت فیس بوک مسنجر، شاهد استقبال مفید کاربران از آن‌ها هستیم. به نظر میرسد به زودی شاهد

 

سیستم‌هاي کامپیوتری نزدیک به تفکر انسان خواهیم بود که فقط به مکالمه رو در رو با انسان محدود نمی شوند. گفتنی هست اگر ایده فیس بوک برای شنیدن به وسیله پوست تحقق پیدا کند، کاربران پیام ربات‌ها را حین بر روی چشم داشتن عینک شنیده و تنها با تفکر خود به آن پاسخ می دهند.

 

فراموش نکنید قرار نیست فیس بوک و مدیر عامل خلاق آن به گوشه‌اي دور از چشم همگان خزیده و ناگهان در سال 2026 با کوله‌باری از تکنولوژی‌هاي کاملا نوین دوباره ظاهر شوند. فیس بوک برای رسیدن به چشم‌انداز خود مرحله به مرحله حرکت کرده و با رسیدن به هر دستاورد، اخبار و تکنولوژی مربوط به آن را در اختیار دیگران قرار خواهد داد.