پارس ناز پورتال

مازراتی در آستانه تعطیل شدن قرار گرفت

مازراتی در آستانه تعطیل شدن قرار گرفت

مازراتی در آستانه تعطیل شدن قرار گرفت 

مازراتی کارخانه اي که یکی از لوکس ترین برندهای ماشین در دنیا را ساخت میکند در آستانه تعطیلی قرار گرفته است. برند مشهور ایتالیایی نیت دارد برای مدتی بخشی از تولیدات خودرا متوقف کند و تعدادی از کارخانه هاي این شرکت نیز در چند ماه آینده تعطیل خواهند بود.

 

مازراتی در طول ماه هاي آینده برای خالی کردن انبارهای خود نیت دارد بعضی از کارخانه ها را هم دوران تعطیلات سال نو میلادی، تعطیل کند. هدف این شرکت تعطیل کردن کارخانه هاي واقع در شهر هاي گورلیاسکو و میرافیوری است.

 

کارخانه واقع در شهر گورلیاسکو که مسئولیت ساخت مدلهای گیبلی و کوارتروپورته را بر عهده دارد به مدت ۴ هفته تعطیل خواهد بودو اواسط ماه ژانویه کار خودرا شروع می‌کند.

 

این کارخانه سال گذشته تنها ۳ هفته تعطیل شده بود. همینطور کارخانه شهر میرافیوری نیز سال جاري به مدت ۲۵ روز تعطیل خواهد بود. این کارخانه که مدل لوانته را می سازد سال گذشته تنها ۱ روز بیشتر از دوره تعطیلات عادی تعطیل شده بود.

 

در همین راستا کارخانه واقع در شهر مودنا نیز که ساخت مدلهای گرن کابریو و گرن توریسمو را بر عهده دارد نیز نزدیک به ۱۵ روز تعطیل خواهد بود. تا امروز هنوز مدیرعامل و مسئولین FCA که مالکیت مازراتی بر عهده دارند دراین زمینه صحبتی نکرده اند.

 

طبق آخرین آمار بدست آمده، فروش مازراتی در کشور چین به شدت کاهش یافته است. بهمین موجب مازراتی تصمیم دارد با کاهش سرعت ساخت، بازار خودرا تنظیم کند. در ادامه همینطور میتوان به این نتیجه رسید که فعلاً طرح جدیدی در دست اقدام ندارد و خودروی جدید به خط ساخت نمی‌رسد.

 

کارشناسان موسسه JATO نیز بر این اعتقاد هستند که سرعت رشد سگمنت خودرو های شاسی بلند بسیار بالاست و اگر مازراتی نتواند فروش لوانته را افزایش دهد، در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد. پیشبینی می‌شود

 

که این شرکت بتواند درسال جاری میزان تولیدات خود رابه 43 هزار اتومبیل برساند که کمی بیشتر از سال قبل است. با این حال کاهش فروش در اروپا، ایالات امریکا و مخصوصا کاهش 67 درصدی فروش در چین باعث بروز مشکلات مختلف دراین شرکت شده اند.

 

مدیرعامل گروه FCA اعلام کرده است که برای سال آینده میلادی نیت دارد میزان تولیدات مازراتی رابه 75 هزار دستگاه برساند و سه مدل کاملا جدید را نیز وارد خط ساخت کند اما با دقت به حالات فعلی بنظر نمی‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد و باید همان‌ گونه منتظر سال آینده و حالات بازار مازراتی باشیم.