پارس ناز پورتال

درباره ماساژ آروماتراپی چه می دانید؟

درباره ماساژ آروماتراپی چه می دانید؟

درباره ماساژ آروماتراپی چه می دانید؟ 

ماساژ آروماتراپی می تواند برای بدن شما شادابی و انرژی را به همراه داشته باشد. از نوک پا تا شانه ها و صورت شما شاداب خواهند شد. آروماتراپی استفاده از روغن های ضروری برای تسریع در بهبودی و احساس آرامش ناشی از اسانس گیاهان است. چندین راه برای استفاده از روغ وجود دارد از جمله اضافه کردن آن به آب حمام خود و یا استنشاق آن اما یکی از محبوب ترین روش ها ماساژ درمانی است.

 

چگونه روغن ها انتخاب و مخلوط می شوند؟

در انتخاب روغن برای ماساژ آروماتراپی بطور کلی ایجاد ی ترکیب هم افزایی از سه روغن و سپس استفاده از یک روغن حامل وجود دارد. ترکیب هم افزایی در واقع مخلوط کردن روغن ها با یکدیگر است که باعث می شود آنها خواص یکدیگر را افزایش دهند و عطر و بوی دل انگیزی داشته باشند. مثلا عطر روغن اسطوخودوس فشار خون را در حالت طبیعی نگه می دارد.

درباره ماساژ آروماتراپی چه می دانید؟

ماساژ چگونه صورت می گیرد؟

زمانی که روغن ها را باهم مخلوط می کنید می توانید ماساژ را شروع کنید. این امر می تواند با ماساژ کامل بدن ، پشت ، قفسه سینه ، بازوها ، پاها ، سر و معده صورت گیرد. ماساژ آروماتراپی باید ملایم اما محکم باشد. این ماساژ از ناحیه پشت و در حالیکه روی شکم خوابیده اید شروع می شود.

 

تکنیک های ماساژ

روغن را بصورت رفت و برگشت بر روی پوست می مالند که این امر باعث گرم شدن پوست ، عضلات و آماده سازی بدن برای ماساژ بافت های عمیق می شود. هنگامیکه عضلات گرم می شوند ماساژور نحوه ماساژ ، فشردن پوست و عضلات را عمیق تر خواهد کرد. این ماساژ نباید دردناک باشد بلکه عمیقا آرامش بخش خواهد بود.

 

فواید ماساژ

در طول ماساژ آوماتراپی پوست گرم شه و خون در سطح پوست جریان می یابد. افزایش گردش خون و از بین بردن سموم بدن از جمله ویژگی های این نوع ماساژ است که باعث بهبودی بیماری یا هرگونه آسیب می گردد. همانطور که گردش خون افزایش می یابد روغن ها از طریق پوست جذب می شوند

 

و به تمام ارگان های بدن نفوذ می کنند و اثر درمانی خواهند داشت. در حین ماساژ شما باید کاملا آرام باشید و گاهی حتی احساس خواب خواهید داشت.

 

اثرات پس از ماساژ

اثرات ماساژ آروماتراپی می تواند تا ۴۸ ساعت بطول انجامد. بسته به نوع روغنی که استفاده شده است ممکن است کمی احساس چربی در سطح پوست داشته باشید اما اثات کلی آن آرامش عمیق و تمدد اعصاب است. توصیه می شود که پس از ماساژ رانندگی نکنید و یا الکل ننوشید. زیرا امکان دارد پس از ماساژ احساس خواب آلودگی داشته باشید.

 

اغلبا فواید آن بلافاصله پس از ماساژ قابل مشاهده هستند.توصیه می شود ماساژ آروماتراپی بدن را یکبار در هفته تجربه کنید زیرا یک روش عالی برای آرام نگه داشتن بدن و دفع سموم بشمار می آید.