پارس ناز پورتال

ماسک صورت جعفری برای پوست صورت

ماسک صورت جعفری برای پوست صورت

ماسک صورت جعفری برای پوست صورت 

ماسک صورت جعفری برای پوست بسیار مفید است و می تواند واقعا یک معجزه شادابی برای پوست شما باشد.با تغییر آب و هوا دردسرهای پوستی نیز آغاز می شود. اما با ماسک جعفری می توانید چربی پوست را در حالت تعادل قرار داده و پوستی نرم و لطیف داشته باشید. از همه مهم تر این که درست کردن این ماسک در خانه کاری آسان است.

 

ترکیب ضد التهاب طبیعی جعفری، سرکه سیب و ماست به عنوان روشن کننده پوست بسیار عالی عمل می کند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. کاربرد جعفری فراتر از تزئین غذاست.این سبزی سرشار از ویتامین K هست و ۲ قاشق غذاخوری از آن ۱۵۳ درصد بیشتر از مقدار مصرف روزانه ویتامین K معروف به ویتامین انعقاد خون دارد و برای از بین بردن سیاهی ها و کبودی های زیر چشم بسیار مفید است.

 

 

جعفری حاوی ماده ای به نام میریستیسین هست که آنزیم ضد رادیکال های آزاد را فعال می کند. روغن جعفری خواص شیمی حفاظتی دارد و انواع خاص مواد سرطان زا (مثل بنزوپیرن که  بخشی دود سیگار و دود ذغال هست) را خنثی می کند.

 

فلاونوئیدهای موجود در جعفری به خصوص لوتئولین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و بتاکاروتین ها هم در قسمت های محلول در چربی بدن فعالیت می کنند.آخرین و مهم ترین نکته این است که جعفری منبع فولیک اسید، یکی از مهم ترین ویتامین های B و معادل خوراکی مدیتیشن و یوگای روزانه می باشد. و اما ماسک جعفری:

 

مواد لازم

یک مشت جعفری خرد شده

۲ قاشق پر سرکه سیب

۳ قاشق پر ماست ساده

 

مواد را با هم ترکیب کنید و روی پوست صورت قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشوئید.