پارس ناز پورتال

معرفی ماسک مو برای درمان ریزش موها

مجموعه : نکات سلامت مو
معرفی ماسک مو برای درمان ریزش موها

معرفی ماسک مو برای درمان ریزش موها 

برای درمان کردن ریزش موها می‌توانید از ماسک مو هاي مخصوص برای اینکار بهره گیری نمایید که بسیار موثر میباشند و در منزل به راحتی تهیه میشوند. یک روش بسیار مناسب برای درمان ریزش موها، بهره گیری از مواد طبیعی و ارزان هست. یک ماسک خانگی و طبیعی میتواند تاثیرات خوبی را در جلوگیري از ریزش موها داشته باشد.در این قسمت، آموزش یک ماسک خانگی برای پیش گیری از ریزش موها را آماده کرده‌ایم.

 

مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ي این ماسک، آب پیاز، عسل و روغن سنبل هست.پیاز یکی از برترین درمان‌هاي طبیعی و خانگی برای ریزش موهاست. گوگرد موجود در پیاز، باعث بهبود گردش خون شده و با تحریک فولیکول‌هاي مو باعث رشد مجدد موها میشود.گوگرد بعنوان یکی از مواد اصلی در ساختمان موهاست و برای تولید کلاژن سالم و کراتین مورد نیاز هست.

 

 به گزارش پارس ناز عسل نیز دارای خواص زیبایی بسیاری برای پوست و مو هست و بهره گیری از آن در تهیه‌ي ماسک خانگی، رطوبت مورد نیاز موهارا فراهم سازی کرده و از خشک شدن موها پیش گیری می کند.روغن سنبل و یا سایر روغن‌هاي ضروری نیز نقش بسیار مهمی در رشد و تقویت موها دارند و بهره گیری از این روغن‌ها در تهیه‌ي ماسک‌هاي خانگی، فواید بسیاری را به دنبال خواهند داشت.

 

مواد لازم برای درست کردن ماسک خانگی

پیاز
عسل
روغن سنبل
مخلوط کن
کاسه
صافی
چاقو
قاشق

 

مراحل درست کردن ماسک خانگی
ابتدا یک پیاز را پوست کنده و خرد کنید و درون مخلوط کن بریزید.

پیاز له شده را درون یک صافی قرار داده و آب آن را با فشار قاشق خارج کنید.

1 تا 2 قاشق عسل، به آب پیاز اضافه نمایید.

در این مرحله چند قطره از روغن سنبل را به ترکیب بالا اضافه کنید.

ماسک خانگی آماده هست.

 

نحوه بهره گیری
این ماسک را بر روی قسمت‌هایي از پوست سر که ریزش مو در آنجا اکثر هست، ماساژ دهید و سپس تمام موها را به آن آغشته کنید.پوششی را روی مو هاي خود قرار داده و به مدت یک شب و یا حداقل 30 دقیقه صبر کنید.صبح روز بعد مو هاي خود را به روش معمول با شامپو شست‌وشو دهید.از این درمان روزی 1 بار و به مدت چند ماه بهره گیری کنید تا شاهد تاثیرات آن باشید.