پارس ناز پورتال

چگونه ماهیچه ها را بازسازی کنیم؟

چگونه ماهیچه ها را بازسازی کنیم؟

چگونه ماهیچه ها را بازسازی کنیم؟ 

بازسازی ماهیچه های از دست رفته مخصوصا در ورزش بدن سازی که با ماهیچه ها سر و کار دارد یکی از اقدامات ورزشکاران است.ما به شما روش هایی را پیشنهاد میکنیم. مهم نیست هدف شما از ورزش سوزاندن چربی است و یا عضله سازی. فعالیت هایی که شما تحت عنوان تمرینات ورزشی ، رژیم غذایی و فاصله ی بین این دو انجام می دهید از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

” نباید ها ” در بهبود ماهیچه ها
بهتر است اول از نباید ها شروع کنیم . نکته اول در مبحث ریکاوری ماهیچه ها ، پرهیز ازتمرینات ورزشی زیاد و بیش از حد است . بدن شما برای رشد ، نیاز به استراحت دارد و ماهیچه ها در طول تمرینات ورزشی رشد نخواهند کرد.

 

رشد ماهیچه ها در واقع زمانی که خواب هستید و یا استراحت می کنید اتفاق می افتد. بنابراین ورزش زیاد از حد را کنار بگذارید. باید حداقل یکروز در هفته را به استراحت خود اختصاص دهید . البته زمان استراحت مناسب برای اکثر مردم دو روز در هفته است. در زمان استراحت ، از ماهیچه های خود کار نکشید.

 

نکته ی دیگر در زمینه ی ” نباید ها ” این است : نباید زیاد شکر و فست فود بخورید . اگر به مصرف شکر اعتیاد داشته و مصرف آن بخش جدایی ناپذیری از زندگیتان شده است ، بهتر است بدانید قند ، موجب بروز التهابات می گردد و در نتیجه از بهبود و بازسازی ماهیچه ها جلوگیری می کند.

 

همین موضوع درباره فست فود و روغن های هیدروژنه هم صدق می کند . هر دوی این موارد موجب بروز بیماری های ناشی از التهاب می گردند. از خوردن این مواد غذایی ، که از بازسازی ماهیچه ها جلوگیری می کنند ، اجتناب نمایید.

 

و لیست “نباید ها” با این نکته به پایان می رسد. از انجام تمرینات مجزا بپرهیزید . اگر قصد عضله سازی دارید ، باید بیشتر به دنبال تمرینات ترکیبی باشید.

 

” باید ها” در بهبود ماهیچه ها
نکته اول در لیست باید ها این است که مواد غذایی ضد التهاب مصرف کنید. مصرف اسید چرب امگا ۳ که در مواد غذایی مانند سالمون یافت می شوند را افزایش دهید. استفاده از مکمل های روغن ماهی نیز مفید خواهد بود . علاوه بر اینها بذر کتان ، گردو و گوشت گاو اورگانیک از منابع امگا ۳ به شمار می روند.

 

و اما مورد دوم ؛ مصرف پروتئین و آمینو اسید را افزایش دهید. امروزه بسیاری از مردم قادر به مصرف مقدار مناسبی از پروتئین در روز نیستند.

 

اگر وزن خود را در واحد پوند اندازه گیری می کنید ، برای مردان که قصد عضله سازی دارند ، مصرف همان میزان در واحد گرم و حداقل نصف آن مقدار پروتئین به صورت روزانه ضروری است .
بلافاصله بعد از ورزش ، بدن شما به مصرف آمینو اسید کلاژن با کیفیت خوب و پروتئین ، برای سلامتی و قدرت ، نیاز دارد.

 

در آخر ، میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید. همه فکر می کنند هنگام ورزش فقط به پروتئین نیاز دارند. اما مصرف ویتامین و مواد معدنی موجود در میوه و سبزیجات نیز به همان اندازه ضروری است.