پارس ناز پورتال

مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا | چه کسانی واجد شرایط هستند؟

مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا | چه کسانی واجد شرایط هستند؟

دریافت مبلغ یارانه معیشتی کرونا

دولت مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا را اعلام کرده، از اوایل اسفند 98 شیوع بیماری کرونا در کشورمان، چالش های اقتصادی زیادی را بوجود آورده است. برخی اقشار کم درآمد در وضعیت بسیار سختی به سر می برند و نیازمند دریافت کمک از طرف دولت و دیگر نهادها می باشند، طی روزهای اخیر محمد باقر نوبخت اعلام کرده که حدود 7 میلیون نفر واجد شرایط دریافت یارانه کرونا هستند. 

 

یارانه کرونا چیست؟

با بالا گرفتن تب کرونا در استان هایی از جمله: قم، تهران، گیلان، مرکزی و اصفهان تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند که در این وضعیت اقشار آسیب دیده، درآمدی نخواهند داشت و احتمال دارد عده ای دچار سوئ تغذیه شوند. همچنین اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در نامه‌ ای خطاب به رییس مجلس و وزیر بهداشت و درمان پیرو وضعیت اضطراری در گیلان، خواستار تشدید کمک‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به این استان شدند.

مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا | چه کسانی واجد شرایط هستند؟

به دنبال این اعلام محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در توییتر خود نوشت: حمایت از اقشار کم درآمدی که شغل ثابت و درامد ثابتی ندارند جزو مهمترین اولویت های ما است. او افزود: به تمامی افرادی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند، در اسفندماه یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود. این افراد با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت‌ نام می‌شوند.

 

جزئیات، مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا

سرانجام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که دولت بسته ای حمایتی برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد در نظر گرفته است. روز 22 اسفند 1398 محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از اتوبان شهید همت گفت: افرادی که شغل ثابتی ندارند توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند و تا پایان اسفند بسته حمایتی خود را دریافت خواهند کرد.

مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا | چه کسانی واجد شرایط هستند؟

او افزود: همچنین برای افرادی که در کسب و کار خود دچار مشکل شده اند هم برنامه هایی در نظر گرفته شده است. یکی از آنها اعطای تسهیلات کم‌ بهره با دوره تنفسی سه ماهه می باشد. حدود 7 میلیون نفر شناسایی شده اند که جزو اقشار آسیب دیده در این وضعیت می باشند.

مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا | چه کسانی واجد شرایط هستند؟

محمد باقر نوبخت گفت: سه میلیون خانوار فاقد درآمد شناسایی شده اند که به هرکدام بسته ای معادل 200 تا 600 هزار تومان تعلق می گیرد. همچنین چهار میلیون خانوار دارای مشاغل خرد شناسایی شده اند که کسب و کارشان در آستانه سال نو و شیوع ویروس کرونا مختل شده است. به این افراد 1 تا 2 میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون ضامن تعلق می گیرد.

 

بسته حمایتی یارانه کرونا 1 (نقدی)

خانواده های فاقد درآمد:

خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان

خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان

خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان

چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان

خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان

 

بسته حمایتی یارانه کرونا 2 (غیر نقدی)

برای گروه دوم از افراد آسیب پذیر خرید اعتباری در نظر گرفته شده که به: کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دست فروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ ها تعلق می گیرد تا بتوانند 1 الی 2 میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند. این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد می‌باشد و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد.

 

یارانه کرونا چگونه پرداخت می شود؟

مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا | چه کسانی واجد شرایط هستند؟

افراد واجد شرایط دریافت یارانه کرونا، بسته حمایتی خود را در آخرین هفته از اسفندماه 98 دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است که موضوع بسته های کرونا از بسته های حمایتی آخر سال جدا است و هرکدام از این بسته ها به طور مستقل به دست خانواده های کم درآمد خواهد رسید.

 

پیام مقام معظم رهبری برای رانندگان

مبلغ و زمان پرداخت یارانه کرونا | چه کسانی واجد شرایط هستند؟

در شرایط فعلی که کشور تحت تاثیر کرونا قرار گرفته، با توجه به کمبود مسافر در ناوگان مسافربری و تاکسیرانی، تاکسی‌ ها دچار کمبود درآمد هستند به این علت نامه‌ ای به شهرداری زده شد تا به تاکسی‌ ها هم مجوز حمل بار داده شود و با این روش بخشی از درآمد آن‌ ها جبران شود و از سوی دیگر کسب و کار اینترنتی هم در بخش ارسال محصولات دچار مشکل نخواهد شد.

 

اختصاصی از بخش اخبار اجتماعی مجله پارس ناز