پارس ناز پورتال

بهترین متن ها درباره باز شدن مدارس در مهرماه

بهترین متن ها درباره باز شدن مدارس در مهرماه

بهترین متن ها درباره باز شدن مدارس در مهرماه 

برترین و زیباترین نوشته ها درمورد باز شدن مدارس در ماه مهر با برایتان داریم چراکه به این ایام نزدیک می‌شویم و بچه ها راهی مدارس میشوند. 

 

شوق و اشتیاق این روزهای دانش آموز ها رو که می بینم , قبل هاي دور میاد سراغم…

 

خاطراتی شیرین و گهگاهی تلخ …

 

یادِ اون ده تومنی کاغذی که بابام هر روز صبح از داشبورد ماشینش در میاورد و می‌گفت این برای امروز و فردات…

 

یاد اون دوتومنی هایي که سکه بود و برای کرایه ي اتوبوس میزاشتم کنار.

 

اون دفترایی که جنس کاهی بودن…

 

اصلا انگار اون موقع مدرسه ها یه حال و هوای دیگه داشت.

 

گچ و تخته سیاه رفیقت بودن, نیمکت ها محرم اسرارت بودن… همین اکنون همۀ چی هوشمند شده, حتی به تخته ها هم نمیشه اعتماد کرد…

 

اصلا گردوهای اون موقع که با نون و پنیر میخوردی هم یه مزه دیگه داشت…

 

انگاری اون موقع ها کمتر درد و ناراحتی بود…

 

شوق و ذوق مدرسه رفتن از چله ي تابستون توی نگاه بچه ها موج میزد…

 

کاش میشد یه بار دیگه , فقط یه بار دیگه,شب با استرس آزمونِ املا بخوابم و صبح با صدای مادرم بیداربشم,نون و پنیر و گردو رو هول هولکی بخورم و سوار پیکان مدل ۵۶ بابام بشم و یه ده تومنی بگیرم واسه امروز و فردام…

بهترین متن ها درباره باز شدن مدارس در مهرماه

متن هاي ادبی بازگشایی مدرسه

 

روز هیاهوی دانش آموزان خوشحال … روز معلم هاي صبور و مهربان … روز ناظم هاي دلسوز و مدیرهای دوست داشتنی … روزی که باز فراش پرتلاش, میرود به جنگ هر چه غبار.

 

روزی که همه ي دیوارها, میزها و صندلی هاي مدرسه که از خواب تابستانی بیدار شده اند, به روی مردمان درس و دانش تبسم میزنند.

 

نخست رژه منظم کیف ها سر صف هاي صبحگاهی که میروند به سمت باغ دانایی.

 

از امروز, قرار هست همه ي ما جایی را بسازیم. می پرسید کجا را؟ همان منزل اي راکه با آجر واژه ها ساخته می‌شود, همان جا که پنجره هایي از جنس برگ هاي سبز و زنده دارد, همان جا که وقتی آباد هست که با کتاب خواندن و یاد گرفتن, تر و تازه شده باشد, منزل دل هایمان را میگویم.

 

پس همۀ شما امروز به مدرسه میروید که دل هاي نازنینتان را آبی بزنید, از روی شیشه هایش گرد و خاک نادانی را پاک کنید و این منزل ارزشمند را صفایی بدهید. به گل ها و سبزه ها دستی به نوازش بکشید و روز تولد مدرسه را جشن بگیرید.
کاش همۀ وقت} دانش آموز بمانیم! کاش هر سال, اول مهر که می‌شود, هم‌چنین هیجان زده, چشم براه صدای زنگ نخست سال تحصیلی اخیر, در پوست خود ما نگنجیم.

 

کاش قدر معلم هاي خودمانی را اکثر بدانیم!

 

مصطفی پورنجاتی

جملات برای بازگشایی مدرسه

مهر که می‌آید, پاییز نخست می‌شود. برگ هاي درختان که شروع به ریزش میکنند, شکوفه هاي تبسم کودکان, یکی یکی گل می‌دهند.در فضای کلاس ها. تخته سیاه ها, چشم انتظارند تا مجدد سراپا پر شوند از عطر لبخندهای هم شاگردی ها. کلمات مهربان, بی تابند تا دستی کوچک, با مداد شوق, بر صفحه هاي سفید دفترهای چهل برگ, بنویسدشان.

 

مهر, ماه مهربانی مهتاب هست؛ ماه میزبانی نیمکت هاي عاشق درس و مدرسه, ماه شکوفایی نیلوفران در دعای رطوبت رطوبت باران هاي عاشقانه پاییز. مهر, ماه مدرسه هست.سال تحصیلی که نخست می‌شود, همه ي ي آبشارها با کودکان کلاس اولی, صدای آب را می‌کشند و بادها, صدای ابرها را با باران بخش میکنند.

 

نسیم, عطر پرواز را از سطرهای مقدس کتاب ها, همراه با صدای کودکان سر خوش مدرسه, به آسمان هفتم میرساند.فرشته ها از پشت پنجره هاي کلاس سرک میکشند به تماشای کودکانی که مشتاق , به درس هاي معلمی که زندگی را به آنان می آموزد, گوش سپرده اند. هوا در این فضای مقدس نفس می‌کشد تا خوشبو شود.