پارس ناز پورتال

متن برای گرامیداشت روز روانشناس و مشاور

متن برای گرامیداشت روز روانشناس و مشاور

متن برای گرامیداشت روز روانشناس و مشاور

به مناسب فرا رسیدن روز جهانی روانشناس و مشاور برای شما در ادامه متن خواندنی و خوشگل درمورد این روز آماده نموده ایم. امروز روز اندیشه در رفتار آدمی هست. روز چرایی رفتار آدمی هست. روز اندیشیدن به ذهن هست. روز تفکر در روان هست. روز به چالش کشیدن پیچیده ترین بعد انسان یعنی ذهن و روان انسان هست. امروز روز نگاهی عمیق به بازیهای کودکانه هست.

 

روز سوال پرسیدن بابت چرایی رفتار خشن انسان هست. روز تلاش برای به آرامش رساندن دو قلب شکسته هست. امروز روز اتاقی ساکت و ساده با کاناپه اي هست که هزاران نفر رنجهایی سخت زندگیشان را برآن اشک ریخته اند. اتاقی که امن و خلوت گاه فردی مهربان و پذیرنده هست. کسی که فارغ از خود، به آرامش انسان می اندیشد.

 

امروز روز به چالش کشیدن رفتارهای دگم و آسیب زننده به حیات انسان هست. روز تفکر در ماهیت و چیستی تفکر انسان هست. امروز روز غمگین شدن ما از بابت مشاهده آینده کودکی دست فروش هست، روز نگاه رنج آور به مریضی اعتیاد هست و دردهای بی کران آن.، روز نگاهی تعمقی به رفتار رانندگی شهروندان هست.

 

روز قدم زدن بر پیاده روهای شهرمان و شمردن فیلترهای سیگار کف پیاده رو هست. روز همدلی با گریه هاي زنی رنج کشیده از رفتارهای همسر آزار دهنده اش هست. روز فریادهای بی صدای مصرف مخدر گل در مدارس راهنمایی هست. روز دستهای خط خطی دخترکان دبیرستان هست که هر آن به خودکشی می اندیشند.

 

روز شمردن سیگارهای میلیونها زن سیگاری هست که مخفی از چشم همسرانشان رنج را دود میکنند. روز فریادهای خشونت هاي خانگی هست. امروز روز من و کاناپه ام و اتاقی ساکت و اشک هاي ریخته و و باز همدلی و تسکین. روز مهربانی واقعی با انسان همان طور که هست. روز خوشحالی از آرام شدن زوجی متعارض،…..

 

از کجا بنویسم…. دنیای یک روانشناس دنیایی عمیقی هست که فقط باید روانشناس باشی تا آن را بفهمی. شاید نوشتن متنی در خور این روز به درازای طول عمر اندیشه هاي یک روانشناس باشد.