پارس ناز پورتال

8 مورد مجهول در علم پزشکی که باید بدانید

8 مورد مجهول در علم پزشکی که باید بدانید

8 مورد مجهول در علم پزشکی که باید بدانید 

تعداد زیادی از واکنش ها در بدن ما میباشند که علم پزشکی با وجود پیشرفت هاي چندان اما نتوانسته انها را حل کند یا دلیلی برای آن پیدا کند. علم نمی تواند هر ساختاری که در دنیا وجود دارد را توضیح دهد. حداقل تا به امروز برای بعضی از مواردی که در بدن اتفاق می‌افتد علم توضیح قانع کننده اي نداشته هست. مواردی وجود دارد

 

که بدن شما انجام می دهد و ضرورتا علم توضیح معناداری برای آن ندارد. همین موضوع باعث شده هست بدن انسان به یک موضوع پیچیده تبدیل شود.

 

حس سقوط حین خواب:
حس سقوط حین خواب یا سقوط خوابگاهی یک حرکت یا تیک غیرارادی عضلات هست که معمولاً اکثر هنگامی که یک فرد شروع به خواب می کند رخ می دهد و باعث بیداری ناگهانی فرد می شود و شبیه به حس سقوط یا افتادن هست. زمانی که به خواب می روید ، ممکن هست احساس کنید از بالای یک بلندی به پایین پرتاب شده اید.

 

در این شرایط به سرعت از خواب بیدار می شوید. بنیاد ملی خواب بر این باور هست که بیش از ۷۰ درصد افراد سقوط خوابگاهی را تجربه می کنند اما علم هنوز توضیحی برای این موضوع ندارد.

 

عطسه کردن در زیر نور خورشید:
عطسه واکنش به نور، زمانی رخ میدهد که در معرض نور خورشید یا یک نور روشن قرار می گیرید. مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی در این باره معتقد هست با این که از هر ۴ نفر یک نفر با این پدیده دست و پنجه نرم می کنند و به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا نور روشن عطسه میکنند اما هنوز علت روشن و واضحی برای این عملکرد بدن وجود ندارد و دانشمندان نتوانسته اند علت واکنش به نور را در انسان‌ها شناسایی کنند.

 

اثر دارونما:
حتما تا به حال اسم اثر دارونما را شنیده اید. در این شرایط به بیمار داروهایی داده می شود که در واقع دارو نیست. معمولا خود بیمار از این موضوع اطلاعی ندارد و چنین فکر میکند که داروی تجویز شده یک داروی حقیقی هست. انتشارات هاروارد بر این باور هست که علم هنوز نتوانسته علت کامل اثر دارونما را توضیح دهد و موثر بودن آن را با دلایل حقیقی بیان نماید. اما می توان چنین نتیجه گرفت که قدرت مغز در باور کردن یک پدیده طبیعی و قدرتمند هست.

 

خمیازه‌هاي مستمر:
حتما شما نیز این شرایط را تجربه کرده اید. فردی پیش شما نشسته هست و شروع به خمیازه کشیدن میکند. حالا نوبت شماست که خمیازه بکشید. به این پدیده خمیازه‌هاي مستمر می گویند. مطالعات انجام شده نشان می دهد شرکت کنندگان زمانی که ویدئوی مربوط به خمیازه کشیدن را نگاه کردند بیش‌تر از چند بار خمیازه کشیدند. چرا بدن چنین عملکردی دارد؟ دانشمندان هنوز علت حقیقی برای این موضوع پیدا نکرده اند.

 

خواب مشاهده:
حتما از این که خواب می‌بینید شگفت زده هستید و نمیدانید چه پیامی پشت این خواب‌ها وجود دارد. متخصصان بر این باورند که با وجود نظریه‌هاي گوناگون در این مورد، باز هم چرایی خواب مشاهده مشخص نشده هست هنوز هیچ کس به درستی نمی داند علت خواب مشاهده چیست.

 

سرخ شدن:
آیا تا به حال برایتان پیش آمده هست چهره تان بدون علت مشخص سرخ شود؟ با این که سرخ شدن یک پدیده متعارف در بین افراد هست اما هنوز دانشمندان به خوبی نمی دانند چرا در بعضی از موقعیت هاي خاص گونه افراد به رنگ قرمز درمی‌آید. موسسه اضطراب اجتماعی بیان کرده هست که سرخ شدن ممکن هست

 

در افرادی که ابتلا به اختلال اضطراب اجتماعی میباشند یا خجالت می کشند رخ دهد. حتی فکر کردن در مورد سرخ شدن نیز می تواند گونه‌هاي شما را به رنگ قرمز یا صورتی در بیاورد. هنوز به طور کامل مشخص نیست که چرا بدن انسان چنین واکنشی از خود نشان می دهد اما موسسه اضطراب اجتماعی معتقد هست در حال یافتن روش‌هایي برای کاهش اضطراب هست که می تواند سرخ شدن چهره افراد را کاهش دهد.

 

اثر انگشت:
همه ي انسان‌ها الگوی منحصر به فردی از اثر انگشت را دارند. حتی دوقلوها نیز اثر انگشت متفاوتی خواهند داشت. همین امر باعث شده هست شناسایی افراد ساده تر باشد و دستگیری مجرمان به راحتی انجام گیرد. اما هنوز یک سوال باقی مانده هست. چرا اثر انگشت وجود دارد؟ با این که دانشمندان نظریه‌هاي مختلفی در مورد اثر انگشت دارند اما هنوز علت اصلی آن نامشخص و مبهم هست.

 

بوسیدن:
 به گزارش پارس ناز آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که علت اصلی بوسیدن چیست؟ روانشناسان بر این باورند که در بعضی از فرهنگ‌ها افراد همدیگر را به خاطر دوست داشتن نمی‌بوسند. بوسیدن ممکن هست یک رفتار اکتسابی باشد و این موضوع جزو ضروریات زندگی نیست. هنوز علت این امر به خوبی مشخص نشده هست.

 

مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد بوسه از روی عشق میتواند تمایل افراد برای برقراری رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد. پس به نظر میرسد این دو مورد به نحوی با هم در ارتباط میباشند.